Syrena 105L wraca na drogi! :)

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Jakie tam postępy. . . ? :faja
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No właśnie, jak tam postępy :-)
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

No właśnie :faja
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Czasem ludzie przestają pisać a remonty powoli idą dalej :D
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Buda rozebrana, wozidlo czeka na piaskowanie i podkład epoksydowy. Rama rozbiore jak mi pomogą ściągnąć budę. Tak to całą rozbiórkę robiłem sam, tata mi pomógł tylko wyciągnąć silnik :) ze względu na studia mogę tylko robić w weekendy. Tydzień temu tak siedziałem na dworze i dlubalem do 23.. Kable poprostu wytargalem bo się zdenerwowalem na wszystko, trochę były opisane oczywiscie, jutro je rozplącze i opiszę. Spawania będzie więcej niż dzień, myślę że dobre zabezpieczenie przez właściciela i tak ją mocno uratowało przed rdza :) co do pomysłów to chciałbym zrobić clean Look komory, lekki bo wszystkiego sir nie da, ale np trąbki i kable od lamp dać pod nadkola (wspawać rynny czy coś). Nie widzą mi się dziury między kanapą a nadkolami, wstawie kawałek blachy, wygluszenia i dobre audio :) półka tylnia też audio. Ledowe światła wsteczne i przeciwmgłowe zamiast odblaskow. Może centralny zamek :D wywale połowę sprzętu z kokpitu, głośniki tylko dołożę, może w drzwi też, ale trzeba zrobić wężyki. Piszę na telefonie to trochę mało się rozwijam. O i tylnie światła to do białego klosza przykleje ledy i będzie można zmieniać wies tuning na oryginalne. Mam swoje wizje w głowie, zastrzegam sobie wykorzystanie ich przez obce osoby, ew za zgodą :D lampy tylnie mogą być całkiem spoko :D jeszcze mieć xenony, bajka :D adaptery do fajnej felgi i wio. Patrzyłem na lakier to takie piękne 500za litr :o będę na kompie, wstawie zdjęcia, może pomyślę nad projektem clean looka. Jestem na budownictwie więc mam też roboty od groma, a slabo u mnie z pomocą innych osób, brat by się przydał :) pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Spawania na jeden dzień? Nie żebym był złośliwy, ale to dość optymistyczne podejście. Pokaż zdjęcia jak to tam wygląda.
Ja np ze swoją budą parę miesięcy się grzebałem, ale pracy też było sporo (progi, podciągi, wzmocnienia podłogi, podłoga w znacznej części wymieniona, fragment ścianki grodziowej (ten z otworami), dolne fragmenty 3 słupków, pas tylny a także tylne nadkola i parę reperaturek w bagażniku).

Ale najgorsze jest docinanie i pasowanie blach, spawania masz na 15 minut, a blachę docinasz, doginasz, pasujesz 4 godziny :-/
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

pietrekder pisze:najgorsze jest docinanie i pasowanie blach, spawania masz na 15 minut, a blachę docinasz, doginasz, pasujesz 4 godziny
Dokładnie.. ostatnio pewien as z pracy, który ponoś się zna delikatnie mówiąc podgadywał i obrażał mnie w obecności kumpli ze zmiany podgadując: " ty to się z tym pierd..isz jak mało kto"itd...
Ciekawy jestem jak on się z tego typu rzeczami pier....li.
Kiedyś opowiadałem mu jak spawam.. że do czoła i ciągłym spawem..
Gość mnie zje...ał, że blacharkę to się robi na zakładkę i spawa punktowo..
Zazdrosny trep.. :devil3 :fire :ok3 :smiech :lol:
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Jak ciągłym spałem? To blachę przegrzejesz i pózniej bedzie rdzewiec. :fire

[ Dodano: 2015-11-02, 18:23 ]
Moze korytko Jakieś, do obornika spawał:) :grinser
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

W takim razie i punktowo przegrzewasz.
Przy zastosowaniu pewnej techniki (odcinkami) to i ciągłym pospawasz. No ale jeśli ktoś nie ma na tyle cierpliwości by po raz;ciągłym z zachowaniem pewnej czasochłonnej techniki spawać, po dwa; potem to ładnie wyszlifować, to zapier...ala punktowo (a w dodatku pewnie na zakładkę by temperatura miała więcej materiału do nagrzania=mniejsze ryzyko pofalowania za to) ..a potem chełpi się ile to on roboty wykonał.. aczkolwiek korida potem wyłazi pomiędzy blachami danymi na "zakładkę" i gó...o z taką robotą. :ok3
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Co fakt to fakt... :faja
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Wszystko zostało wypiaskowane, od razu pomalowane podkładem epoksydowym. Jeśli chodzi o blachy, zrobiło się więcej dziurek, dużo więcej :c Ale po piaskowaniu i białym podkładzie myślę, że będzie się lepiej robić niż przed. Mówią, że najpierw powinna być blacharka, ale tu i tak trzeba było wypiaskować. Teraz wszystko widać, można zacząć działać :) Arkusz 0,8 mm powinien wystarczyć. Niestety dach i maska są mocno pofalowane. Pójdzie dużo szpachli aluminiowej.. Na ramę, budę i graty poszło 20 litrów podkładu. Albo na jeszcze 2 inne samochodu u lakiernika, trudno :p Znajomości się poszerzają, ludzie odnajdują części ze swoich zapasów. Kupiłem 2 nowe bębny hamulcowe. Zastanawiam się co z tymi właśnie bębnami, są pomalowane epoksydem, a tam jest czasami duża temperatura. Myślicie, że wytrzyma? Plan mam taki, aby zrobić jak najszybciej ramę, zależy mi na miejscu, a buda je jednak zajmuje. A właśnie, resory też pomalowane podkładem, leciał co miał pod ręką. Jaką polecacie farbę na nie? Zacznie się zimowe zbieranie części, odnowa i malowanie dupereli. Kilka zdjęć teraz, za tydzień może więcej :)

[ Dodano: 2015-11-11, 00:25 ]
Fajne pole co nie? Przed malowaniem :) Co zrobić, żeby wstawiać zdjęcia bez pobierania i duże?;) Z czego robiliście podsufitki i słoneczka? :) Mama się nudzi :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

No ładnie :ok3
Widzę że tam jeszcze jakiś Mesio stoi i garbus :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

I niewiadów obok nich. Widzę, ze jeszcze poczciwy ursus c330 za lifta robił:)
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Wszystko wiecie :) One też do remontu, ale nie moje :c

[ Dodano: 2015-12-02, 01:03 ]
Jedziemy dalej z koksem :) Buda w podkładzie, powoli się spawa, później dojdą części. Jak widać na zdjęciach rama zanim została rozebrana do końca to dostała piaskiem i podkładem. Umówione było, a ja nie zdążyłem.. Rozbiorę, oczyszczę druciakami, papierami i pomaluje tak jak trzeba :) Jest kilka problemów do rozwiązania, tak więc pytam Was, doświadczonych ludzi!

Czy jeśli mając przebieg 14 tys. warto wymienić łożyska w kołach i 9 tulejek? Coś mi się rzuciły w oczy poliuretanowe tuleje, ale musieliby specjalnie robić i takie tam, jest sens? Chyba nie.

Felgi mam pomalowane podkładem, szpachla natryskowa i malowanie. Chciałbym proszkowo, ale jak tu z wytrzymałością podkładów i szpachli w 200C przy wygrzewaniu? Macie jakieś spostrzeżenia w tym temacie? Obawiam się uszkodzenia rantów przy wymianie opon, albo kamieni. Zanim je pomaluje to chcę dołożyć trzymanie dekli, odpowiednie kawałki blachy i giętarka dadzą rade :) Ale potrzebuje wymiarów(zdjęcie). Pomoże ktoś? Miałem dekle wciskane i dopiero potem przykręcanie koła, ale 2 zginęły.

Ponawiam pytanie odnośnie farby na bębny i resory? Wiadomo, czarna, ale jaka?

Podsufitka, jakie materiał będzie najlepszy? Szkoda szmalu na nową oryginalną..

Poduszki silnika zostawiamy stare? Te pod skrzynią mięciutkie, przednie twardsze.

Jedno zdjęcie to tylnia oś. Drążki przy 14 tys.(podejrzane) wyrobił się otwór. Co z nimi, rozwiercić, wstawić większy pręt? Mam problem zresztą z odkręceniem ich od ramy. Planuje zrobić nowe. Lepiej jest zostawić starą rurę i dać tylko na końcach kawałki prętów gwintowanych czy długi kawałek pręta i na nim przełożony, zaspawany kawał rury stalowej.

Proszę o rady, nie znam nikogo kto ma Syrenę i chętnie się podzieli radami. Pozdrawiam!

Wstawiam listę co potrzebuje :)

Duperela, ale ten bolec ze sprężynką ze zdjęcia, tylnie ramie okładzin hamulcowych (maks 5zł)
3 Haczyki sprężyn od kanapy i sprężynę (maks 10zł)
Nowa linka sprzęgła(30zł)
Kołpaki 4 w bdb stanie(maks 250zł)
Obudowa prędkościomierza(20zl)
Kierownica w db stanie(80zł)
Lewe okienko w bdb stanie (60zł)

Jeśli ktoś ma to proszę pisać na priv, na pewno się można dogadać :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Jeśli stać Bardzo Dobry przy kołpakach oznacza chrom bez żadnych skaz to za 250 będzie ciężko :/
ODPOWIEDZ