No to skoro tajemnica się wydała
Piasta i przegub Łada Niva 22zęby, trzeba przetoczyć jej czop pod łożysko o wymiarze 72x39x37(pochodzące np z Forda Escorta)
W piaście oprócz przetoczenia czopa, trzeba również przetoczyć powierzchnie centrującą felgę(Syrena ma inny otwór centrujący). Należy również dorobić pierścień centrujący bęben hamulcowy.
Trzeba jakoś ustalić łożysko w zwrotnicy od strony przegubu(np seger). Z drugiej strony może pozostać nakrętka oryginalna(ta taka koronkowa, co w niej siedział simmering kiedyś)
Trzeba sobie wymierzyć, jak głęboko ma siedzieć piasta, biorąc pod uwagę głównie bęben hamulcowy w stosunku do tarczy kotwicznej.
Do pełni szczęścia brakuje tylko tulejki, która musi znaleźć się między łożyskiem, a przegubem, umożliwiając tym samym ściśniecie łożyska, poprzez dokręcenie nakrętką przegubu.
To w zasadzie cała filozofia, działajcie
Nie biorę odpowiedzialności, za krzywdy poniesione na wskutek przeróbki, decydujecie się sami.
[ Dodano: 2015-05-01, 12:34 ]
Odświeżę temat, gdyż odebrałem od frezera kolejny gotowy element układanki.
Frezer zrobił tylko 6-kąt, żeby można było dokręcać tulejkę kluczem.
Natomiast najtrudniejszą robotę wykonał tokarz- mój wujek, gdyż wytoczył całą tulejkę(musiał dorobić nóż do tego gwintu, a także w środku zrobić stożek tak, aby nowy sworzeń był na odpowiedniej wysokości.
Dla porównania z oryginałem:
Dolny sworzeń będzie taki:
Pozdrawiam