Pęknięta rama - co zrobić

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

A wahacze są symetryczne (prawy z lewym)? Innym sposobem na poradzenie sobie z "trudnym" zawieszeniem było rozpiłowywanie otworów w uszach mocowania wahaczy. Pooglądaj to z każdej strony.
Mocno jest skatowana ta poprzeczka z wąsami, pomierz jej odległości od jakiś punktów stałych, np. otworów montażu nadwozia. Jeśli tam będzie coś namodzone, będzie problem z montażem przednich błotników, będą puchły w nadkolu, lub będą "za krótkie" w stosunku do wąsów.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Za "krótkie" wąsy (cofnięte do tyłu) to już chyba są, bo między nimi a błotnikami były ok 10mm drewniane klocki...
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

w dużej glince wymiary ramy chyba są ,,wiec możesz sprawdzić ,,, te klocki 10mm są w oryginale tylko z gumy ,, drewno ktoś dał bo nie miał,,, ale taka różnica między błotnikiem a wąsem jest normą ,,,czytaj Glinke kolego !!!!!!!!
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Witam
Tak w dużej glince są jakieś wymiary ramy, ale przecież nie ma zwymiarowanej całej, a akurat też tych wymiarów które ja bym potrzebował nie ma. Ale przejrzałem i co można było zweryfikować zweryfikowałem :-)
Porobiłem zdjęcia i wrzuciłem tutaj na dropboxie . Widać że ta belka poprzeczna podtrzymująca skrzynię nie trzyma kątów z ramą. Tak samo na pierwszym zdjęciu widać że otwór pod śrubę wahacza to już takie jajko. Natomiast otwór przy tym spawanym uchu to ma średnice ok 17.4mm - czyli trochę za dużo. Uszy od trzymania wahaczy też nie są idealnie prostopadłe do ramy, to widać na końcowych zdjęciach.
Aczkolwiek ja też nie wiem jakie naprawdę były odchyłki z fabryki, co jest powiedzmy "normą" jeśli chodzi o krzywość itp, a co jest naprawdę wynikiem jakiegoś uderzenia.
Myślę że te zdjęcia coś więcej mogą powiedzieć o stanie mojej ramy.

Pozdrawiam :piwo:
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Odnośnie tych zdjęć wrzuca mi komunikat
"Nieprawidłowy certyfikat serwera"

Nie widząc zdjęć, po tym co napisałeś o kątach poprzeczki i fasolkach w uszach, to bym szukał innej ramy.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ok, jakby co, tutaj link awaryjny klik
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

dokładność nie była mocną stroną osób które spawały ramy u mnie jeden uchwyt do którego mocuje się karoserie był przyspawany o 1,5 cm za daleko i jak zrobiłem podłoge i położyłem na ramie to nie pasowała więc wyciołem to mocowanie i przyspawałem w odpowiednim miejscu ta belka do mocowania skrzyni u mnie też jest krzywo
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Na tym zdjęcia chodzą.
Decyzja należy do Ciebie, ale popatrz tu, pierwsze lepsze ogłoszenie z OLX

http://olx.pl/oferta/syrena-105-rama-z- ... da0ba10900

jest rama z dokumentami (jak zrozumiałem) NIEWYREJESTROWANA, trochę części by zostało po weryfikacji, a dokumenty upłynnisz za co najmniej 1/2 wyłożonej kasy.
Ja poszedłbym w tą stronę. Tym bardziej że jesteś mądrzejszy o to co masz u siebie, więc z miareczką pojechać i szczotką druciana, przeszlifowac newralgiczne spawy, obstukać profil, czy zdrowy i zabierać do siebie, jak wszystko ok.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

przód jest poobijany od jazdy terenowej dużo syren tak nie wydaje mi się żeby to był jakiś dzwon potężny raczej kamień polny!! lub krawężnik

rama pękła zmęczeniowo tak jak pisali koledzy

ucha wachacza sa lekko krotsze bo inaczej ta nakładka L kształtna co odciołes by nie pasowała


jedź z tym do dobrego ślusarza zrób otwory na końcu pęknięć a na to czapa w postaci profilu { tzn c obspawana dookoła i będzie dobrze !!!

te odchyłki --ten typ tak ma

ps

w 104 wspornik kolumny kierownicy był bez wzomcnień pękał i odrywał się od ramy z całą kolumna.... spawało się dokładało dod. trzymanie i jeżdziło dalej a nie rame wymieniało...
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Zapraszam do mnie też mam ramę na wierzchu porównasz i zadecydujesz przy okazji się poznamy z widzenia. Mieszkam w Trzebinii koło RT więc nie daleko. Jeśli chodzi o poprzeczkę pod skrzynią tu chyba akurat tam się rozchodzi rama fabrycznie.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Witam
Przednią poprzeczką aż tak bardzo bym się nie przejmował, bo z różnych zdjęć które oglądałem to bardzo często w syrenie jest pokiereszowana. (Aczkolwiek kamień to raczej nie był, tu widać jak się odbił kształt przeszkody - ale, mniejsza z tym).
Wychodzi tak samo że niektóre krzywizny to są fabryczne, jak np poprzeczka pod skrzynię biegów.
Możliwe że pęknięcie powstało na skutek zmęczenia materiału, po dokładnych oględzinach całego auta można stwierdzić że moja sarna była bardzo mocno eksploatowana, dużo części było mocno zużytych, silnik również.
Na razie spróbuję to pospawać, jakimś profilem C, zobaczymy co z tego wyjdzie, a jak nie to postaram się o nowa ramę.
pawelianulka
Posty: 1
Rejestracja: 2014-06-03, 08:32
Lokalizacja: kowal

Post autor: pawelianulka »

Hej ;)moze jest ktos zainteresowany nadkolami (blotnikami) do syrenki?
http://olx.pl/oferta/nadk...html#d7fd1de0cd
Awatar użytkownika
rafal
-#Junior
-#Junior
Posty: 169
Rejestracja: 2010-11-20, 09:39
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: rafal »

pawelianulka pisze:Hej ;)moze jest ktos zainteresowany nadkolami (blotnikami) do syrenki?
http://olx.pl/oferta/nadk...html#d7fd1de0cd
Kolejny spamiarz :klnie
Zabytki PRL-u
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ok, trochę z rama porobiłem, i coś takiego udało mi się wykombinować.
Oczywiście to jest tylko nałożone, dlatego gdzieniegdzie odstaje, bo to się doklepie przed spawaniem. Ale mniej więcej tak zamierzam naprawić swoja ramę:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tylko się jeszcze zastanawiam, czy jest możliwość jakiegoś zabezpieczenia obszaru między ramą a wstawką. Żeby tam odrobinka wilgoci sie nie wdarła bo ruda zacznie wyłazić, jak to niektórzy mówią :-)
Kolega radził że można podkładem wytrawiającym potraktować, ok przy spawaniu to wysoka temperatura jest, i ponoć to wtedy śmierdzi, ale zawsze to trochę zabezpieczy, hm?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

pietrekder, a nie udąło się zanleść samej gołej ramy ? papiery dałbyś rade wstawić :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ