Zalewanie świec

(silnik, skrzynia)
witek88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2013-01-26, 18:06
Lokalizacja: Pomorskie

Zalewanie świec

Post autor: witek88 »

Witam panowie, jestem w trakcie remontu mojej syreny, co jakiś czas muszę nią przejechać z racji braku miejsca, silnik zrobiony, na początku palił rewelacyjnie, na dotyk, równo itd
Od jakiegoś czasu ma problemy z zapalaniem, zalewa świece 1 i 2 cylindra, po spuszczeniu paliwa z komór i wyczyszczeniu świec chwilę chodzi dobrze, a po chwili chodzenia zaczyna chodzić na 1 cylinder, wykręcam świece i zalane....

Może być padnięta uszczelka pod głowicą? Wolę się upewnić bo nie chcę niepotrzebnie zdejmować.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Mogą być uszkodzone cewki, po nagrzaniu dają słabą iskrę.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

napewno 1 i 2? a może sam 1?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

sprawdź przeponę w pompie paliwa
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
witek88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2013-01-26, 18:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 »

Nie ma jak posłuchać mądrzejszych 8)
Po całej akcji zdejmuję fajki i na 1 i 2 nie ma reakcji, z tego wnioskuję że nie palą.

Ale muszę też o przykrej przygodzie, może ona ma też coś z tym wspólnego.
Zimą mało kompetentny pracownik mimo polecenia nie spuścił wody z silnika syreny, silnik przymarzł, jak to zauważyłem to szybko do garażu i wszystko ładnie puściło, silnik zapaliło normalnie, płyn chłodniczy nie ucieka, chłodnica szczelna, pompa wody szczelna, jeszcze jakiś czas po tej przygodzie normalnie chodził (pomyślałem że miałem niesamowite szczęście :lol: ) , a jazdy zaczęły się ok tygodnia temu.

[ Dodano: 2014-04-18, 15:53 ]
A ile powinno być w pompce ze szklaną bańką, znaczy jaki poziom, bo wydaje mi się że się zwiększył, szkiełko jest prawie pełne benzyny, może przez to się zalewa?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ale muszę też o przykrej przygodzie, może ona ma też coś z tym wspólnego.
Zimą mało kompetentny pracownik mimo polecenia nie spuścił wody z silnika syreny, silnik przymarzł, jak to zauważyłem to szybko do garażu i wszystko ładnie puściło, silnik zapaliło normalnie, płyn chłodniczy nie ucieka, chłodnica szczelna, pompa wody szczelna, jeszcze jakiś czas po tej przygodzie normalnie chodził (pomyślałem że miałem niesamowite szczęście :lol: ) , a jazdy zaczęły się ok tygodnia temu.
Miałem identyczną sytuację, przy -15 zamarzła :/ po długiej walce odpaliła i puściła. Jak przyszła wiosna trza było przygotowywać się do sezonu, Syrena nie chciała palić, niby zapaliła ale to nie tak jak powinna już myślałem że coś w bloku puściło i tak trwała dłuuuuga walka. A okazało się że mam trzy cewki do wyrzucenia, po wymianie na inne i pali jak strzała nawet z kółeczka na linkę :ok3
witek88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2013-01-26, 18:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 »

Myślę że problem rozwiązałem, uszkodzone okazały się NOWE świece, chyba gubiły iskrę pod ciśnieniem, wkręciłem pierwsze lepsze przyrdzewiał świece i syrena ożyła.
Oczywiście trochę kombinowałem, ale grunt że chodzi, zobaczę jak jutro zapali, dzięki za pomoc :P
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

To teraz przepal porządnie ten nagar :ok3
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Pytanie o przypadłość jak w temacie kolegi witek88.
Otóż, zalewa świecę na pierwszym cylindrze.
Ponieważ walczę z tym już trochę czasu część możliwych przyczyn starałem się wyeliminować. Wymieniłem świece na iskry czarne (nowe i używane ze trzy komplety), zamieniałem je miejscami, starą za nową i odwrotnie. Nadal bez poprawy. Wymieniłem cewki na nowe z epoki, je także zamieniałem miejscami też nic to nie zmieniło. Wymieniłem membranę pompki paliwa na nową (szklana pompka) dalej bez zmiany. Wymieniłem kondensatory nad aparatem - dalej to samo. Syrena zapala od tzw. "strzała", zapłon ustawiany przy każdej zmianie czegokolwiek, na wszystkich trzech cylindrach. Gaźnik tez nowy, bez luzów na ośce.
Podczas jazdy zauważyłem już kolejny raz, że pierwszy cylinder załapuje w określonych okolicznościach. Mianowicie, gdy podjeżdżam pod górkę (pali na 2 cyl.) i na szycie wspinaczki odpuszczam gaz zaczyna chodzić na trzech, jak dodam gazu potrafi ją ponownie zalać, ale nie zawsze. Takie objawy ma nawet po dobrym nagrzaniu przy wycieczkach 15-20km.
Moje pytanie, czy przyczyną może być
1 - niewłaściwy poziom paliwa w komorze pływaka?
2 - fałszywe powietrze w dolocie (kolektor dolotowy?)
3 - brak pierścieni na 1 cylindrze?

A może zwyczajnie, jak to Syrenka ma focha?

Proszę o sugestie gdzie szukać problemu.
citoz
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2006-02-17, 16:39
Lokalizacja: Gdansk

Kolego Dario,

Post autor: citoz »

Poziom paliwa nie bedzie powodowal, ze jeden cylinder chodzi koslawo. Gaznik mozesz wyeliminowac. Sproboj zdjac oslonke aparatu zaplonowego i najlepiej jak juz bedzie ciemno odpal silnik. Obserwuj jak mocno iskrza przerywacze - jest bardzo mozliwe, ze przerywacz jednego cylindra bedzie iskrzyl duzo mocniej niz pozostale. Moze byc tak, ze masz jakis problem we wtyczce ktora laczy kondensatory z aparatem zaplonowym. Moja sugestia:

1. wyczysc jakis preparatem "kontakt" zlacza miedzy kondensatorami, a takze gniazdo kondesatorow (musza bardzo dobrze lapac mase)
2. sprawdz meirnikiem czy wszystkie trzy kondensatory maja mase + polaczenia kabelkami z cewka (ustaw miernik aby piszczal przy zwarciu kabli miernika - bedzie latwiej)
3. Ewentualnie jak nic to nie da zamien przerywacz z przerywaczem cylindra ktory pracuje prawidlowo.

To takie pierwsze kroki, sprawdz to i raportuj, bedziemy myslec dalej. Jak mozesz wykrec swiece i wrzuc zdjecie - ciekawe jak wygladaja...
Citoz
admixam
-#Junior
-#Junior
Posty: 185
Rejestracja: 2009-05-02, 18:37
Lokalizacja: rumia

Post autor: admixam »

Sprawdź jeszcze raz pompę paliwa może też ta jest wadliwa.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

ja bym powrócił pod aparat zapłonowy, sprawdź jak ten przerywacz chodzi ;) czy ma cięzko sie otwierać ? i przerywacze wymyj szmatką lub papierem nasączonym w nitrze lub czymś rozrpuszczlanym i szybko wysychającym
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

W tzw. międzyczasie walki z nowymi padającymi cylinderkami, zrobiłem zdjęcia świec zapłonowych, na pierwszym zalana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

1. Spuść śrubką syfy ze skrzyni korbowej pierwszego cylindra.
2. Wkręć na ten cylinder świecę z innego niezalewanego cylindra a tą zalewaną o ile jeszcze działa wkręć na miejsce tej dobrej.
3. Odpal i spróbuj jeździć.
Jeśli nic to nie pomoże - masz zdiagnozowane, że to nie wina świecy.
Ponownie spuść syfy ze skrzyni korbowej pierwszego cylindra.
Podmień cewkę z innego sprawnego cylindra - analogicznie do świecy
Jeśli nadal nie będzie poprawy na tym cylindrze - zostaje ci aparat zapłonowy bądź pompka.
citoz
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2006-02-17, 16:39
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: citoz »

Kolega Dario juz pisal, ze zamienial cewki, zmienil tez membrane pompy paliwa.Moim zdaniem aparat zaplonowy (masa kondensatora, przerywacz). Wstaw inny, ladny przerywacz do apratu zaplonowego. I sprawdz co sie stanie :)
Citoz
ODPOWIEDZ