Remont Syreny 105 1973r(cel-skończenie jej do mojej 18nastki

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Roman69
Posty: 8
Rejestracja: 2006-01-22, 22:16
Lokalizacja: Nekla, T.Górka

Post autor: Roman69 »

:)
baranek08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2013-05-23, 22:33
Lokalizacja: Targowa Górka

Post autor: baranek08 »

ocynk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105(1975r.) z przebiegiem 15tys.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=17770
Syrena 105 (1973r.) początek remontu zima 2013/14
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19124
Warszawa 223 z 1971r.
Fiat 125p z 1987r.
Awatar użytkownika
Maciekk
-#Junior
-#Junior
Posty: 184
Rejestracja: 2006-02-17, 09:45
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: Maciekk »

ocynk wygląda świtnie ale bardziej podoba mi się Wawka z drugiego planu :)
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Super! Wszystko wygląda jak nowe.
Syrena 104, Syrena Bosto
baranek08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2013-05-23, 22:33
Lokalizacja: Targowa Górka

Post autor: baranek08 »

Maciekk pisze:ocynk wygląda świtnie ale bardziej podoba mi się Wawka z drugiego planu :)

:D ciesze się, że wawka też sie podoba :D

[ Dodano: 2015-04-12, 23:38 ]
a tutaj zdjęcia ze składania ramy :)

[ Dodano: 2015-04-12, 23:41 ]
:)

[ Dodano: 2015-04-12, 23:44 ]
:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105(1975r.) z przebiegiem 15tys.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=17770
Syrena 105 (1973r.) początek remontu zima 2013/14
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19124
Warszawa 223 z 1971r.
Fiat 125p z 1987r.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Wszystko fajnie, tylko po co Ci pompA hamulca z serwem?
czepiam się ale do wspomagania potrzebujesz podciśnienia którego ten silnik nie jest w stanie dostarczyć.
A pompa podciśnienia to spore obciąźenie mocy. :devil3
Ostatnio zmieniony 2015-04-19, 12:15 przez CZESIO1958, łącznie zmieniany 1 raz.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

A ja mam kilka pytań.
1 Czy resory poskładane na gotowo?
2 Prace robisz bardzo dokładnie to czemu nie zastosowałeś przekładek między pióra resorów? Chociaż tak jak fabryka między trzy najdłuższe? (polecam tak jak u mnie w 104 polietylen dostępny tanio i łatwy w obróbce a właściwościami podobno jak teflon)
3 Czemu nie dałeś smaru między pióra resoru i nie owinąłeś go bandażami lub innymi taśmami?
4 Amortyzatory tylne ze starych zapasów czy współczesne? Jeśli współczesne to z jakiego auta dopasowałeś i jak mają się wymiarami w porównaniu do oryginalnych?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Tak z ciekawości- dużo zapłaciłeś za ocynk tych rzeczy?
baranek08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2013-05-23, 22:33
Lokalizacja: Targowa Górka

Post autor: baranek08 »

CZESIO1958 pisze:Wszystko fajnie, tylko po co Ci pompA hamulca z serwem?
no, żeby było wspomaganie hamulcy= lepsze hamowanie

[ Dodano: 2015-04-19, 01:01 ]
SUPER.DAWID pisze:A ja mam kilka pytań.
1 Czy resory poskładane na gotowo?
2 Prace robisz bardzo dokładnie to czemu nie zastosowałeś przekładek między pióra resorów? Chociaż tak jak fabryka między trzy najdłuższe? (polecam tak jak u mnie w 104 polietylen dostępny tanio i łatwy w obróbce a właściwościami podobno jak teflon)
3 Czemu nie dałeś smaru między pióra resoru i nie owinąłeś go bandażami lub innymi taśmami?
4 Amortyzatory tylne ze starych zapasów czy współczesne? Jeśli współczesne to z jakiego auta dopasowałeś i jak mają się wymiarami w porównaniu do oryginalnych?
1. tak
2. przekładki są, tak jak oryginalnie miałem, przypatrz sie dobrze, na zdj widac :)
3. Fachowcy od resorów nie chwalą tego, dlatego nie robię tego i nie zamierzam
4. Amortyzatory, nowe, oryginalne, ze starych zapasów :)

[ Dodano: 2015-04-19, 01:03 ]
Wybaczcie, że dopiero teraz odpisałem, ale nie miałem zbytnio czasu wcześniej tego zrobić
Syrena 105(1975r.) z przebiegiem 15tys.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=17770
Syrena 105 (1973r.) początek remontu zima 2013/14
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19124
Warszawa 223 z 1971r.
Fiat 125p z 1987r.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

A dlaczego smarowanie resorów i owijanie jest złe?
Syrena 104, Syrena Bosto
baranek08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2013-05-23, 22:33
Lokalizacja: Targowa Górka

Post autor: baranek08 »

michalalex pisze:A dlaczego smarowanie resorów i owijanie jest złe?
Kiedyś sie tak robiło, ale obecnie fachowcy od resów, to doradzają, gdyż nawet po owinięciu resora bandażem, kurz przykleja sie do smaru i przez to resory szybciej sie zużywają
Syrena 105(1975r.) z przebiegiem 15tys.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=17770
Syrena 105 (1973r.) początek remontu zima 2013/14
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19124
Warszawa 223 z 1971r.
Fiat 125p z 1987r.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Powiedział bym, że ciekawą mają teorie. Tylko, że resory z syreny przetrwały do dziś po 30-40 lat, a współczesne nie owinięte łamią się prawie jak patyki. Takie jest moje zdanie.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
baranek08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2013-05-23, 22:33
Lokalizacja: Targowa Górka

Post autor: baranek08 »

a tu zdjęcia kompletnego podwozia :)

[ Dodano: 2015-04-19, 19:40 ]
:)

[ Dodano: 2015-04-19, 19:42 ]
:)

[ Dodano: 2015-04-19, 19:44 ]
:)

[ Dodano: 2015-04-19, 19:45 ]
:)

[ Dodano: 2015-04-19, 19:46 ]
:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105(1975r.) z przebiegiem 15tys.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=17770
Syrena 105 (1973r.) początek remontu zima 2013/14
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19124
Warszawa 223 z 1971r.
Fiat 125p z 1987r.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Pięknie to wygląda.

Przeglądając zdjęcie na FB czy przesuwałeś tylną oś do przodu czy mocowanie amortyzatorów tylniej osi tak było fabrycznie spawane w twojej ramie? Bo u mnie w 104 wygląda to trochę inaczej.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
galiss1
Posty: 6
Rejestracja: 2014-10-28, 14:12
Lokalizacja: Otwock

Post autor: galiss1 »

U kolegi widzę , że amortyzator przedni od góry jest zamocowany następująco : podkładka miseczkowa - poduszka gumowa - podkładka miseczkowa - nakrętka . W innych relacjach z remontów widziałem , że bezpośrednio do ramy przylega poduszka , podkładka od góry i nakrętka . Jak w końcu jest poprawnie ?
ODPOWIEDZ