Nowa Syrena z Kutna
https://www.facebook.com/kfsoSA/
http://kutno.net.pl/artykuly/aktualnosci,98912.html
Hala montażowa pełna elektrycznych #voscos106ev Już niebawem rozpoczynamy proces homologacji drogowej, trzymajcie kciuki!!
http://kutno.net.pl/artykuly/aktualnosci,98912.html
Już ponad 20 sztuk aut z kutnowskiej FSO "Syreny"! "Dobry czas dla wytwórców samochodów"
– W najbliższych latach rynek motoryzacyjny może całkowicie się zmienić i chcemy skorzystać z tej szansy – powiedział Andrzej Stasiak, główny konstruktor Fabryki Samochodów Osobowych „Syrena” S.A w Kutnie podczas audycji „Szybkie wózki” w Radiu Dla Ciebie.
Jednym z bohaterów poniedziałkowego podcastu „Szybie wózki” był pochodzący z kutnowskiej FSO „Syrena” S.A. polski samochód elektryczny Vosco S106 EV. Auto jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych samochodu Vosco S106 w wersji spalinowej. To właśnie rozwiązania konstrukcyjne, zastosowane w spalinówce były oparciem dla platformy samochodu, napędzanego ogniwami elektrycznymi.
Vosco S106 EV w swoją pierwszą jazdę testową wyruszył 29 marca ubiegłego roku. Jak powiedział Andrzej Stasiak, główny konstruktor odpowiedzialny za rozwój projektu, FSO Syrena nie zwalnia tempa i przygotowuje się do rozpoczęcia procesu homologacji swojego „elektryka”.
– Prężnie działamy. Na tą chwilę mamy 6 pojazdów elektrycznych i około 20 pojazdów spalinowych, które cały czas są w eksploatacji i w testach. Przygotowujemy samochody elektryczne do homologacji, która rozpocznie się na dniach – wyjaśnia Stasiak.
Dla FSO „Syrena” S.A. rozwój projektu polskiego samochodu elektrycznego jest obecnie priorytetem.
– To jest moment, gdzie w najbliższych latach rynek motoryzacyjny może całkowicie się zmienić i chcemy skorzystać z tej szansy, by zaoferować nasze pojazdy. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli już zaproponować wersję do sprzedaży naszego pojazdu elektrycznego – podsumowuje Andrzej Stasiak.
Oby teraz się powiodło ! 3mam kciuki !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Ja myślę że raczej nie wytrzyma konkurencji.
Musieliby mocno popracować nad designem. No i zaproponować więcej niż jen model. Albo jeden model w kilku wersjach.
Zobaczymy co zaproponuje Electomobility Poland. Jeśli się nie mylę to w ciągu kilu najbliższych miesięcy pokazać mają swoje propozycje samochodów, zobaczymy jak się będą prezentowały i zobaczymy jakie będą ceny.
Jeszcze co do samochodów elektrycznych, to Dacia chce w przyszłym roku wypuścić na rynek pierwszy model elektryczny Dacia Spring, cena 10tys euro. czyli około 43 tys zł, zasięg na pełnych bateriach 200km.
43 tys za nowy samochód elektryczny i to w rozmiarach Dustera to chyba dobra cena.
Zasięg 200km jest trochę mały, ale to pewnie będzie można poprawić kupując jakąś bogatszą wersje.
Musieliby mocno popracować nad designem. No i zaproponować więcej niż jen model. Albo jeden model w kilku wersjach.
Zobaczymy co zaproponuje Electomobility Poland. Jeśli się nie mylę to w ciągu kilu najbliższych miesięcy pokazać mają swoje propozycje samochodów, zobaczymy jak się będą prezentowały i zobaczymy jakie będą ceny.
Jeszcze co do samochodów elektrycznych, to Dacia chce w przyszłym roku wypuścić na rynek pierwszy model elektryczny Dacia Spring, cena 10tys euro. czyli około 43 tys zł, zasięg na pełnych bateriach 200km.
43 tys za nowy samochód elektryczny i to w rozmiarach Dustera to chyba dobra cena.
Zasięg 200km jest trochę mały, ale to pewnie będzie można poprawić kupując jakąś bogatszą wersje.
Niestety polska motoryzacja, to dziś tylko mrzonki. Żeby sprzedawać samochody trzeba mieć zaplecze, tzn. zapewnić serwis i dostęp do części zamiennych. I to właśnie tutaj jest problem. Zaprojektować i zbudować samochód, to w porównaniu do jego eksploatacji na przestrzeni kilkunastu lat, mały pikuś. Potrzebna jest sieć warsztatów i ciągły dostęp do materiałów i elementów do eksploatacji i napraw. Magazyny, dystrybucja, dokumentacja serwisowa i magazynowa, szkolenia personelu. To w tym przypadku jest najtrudniejsze. Co z tego, że zbudujesz piękny, praktyczny pojazd, jak na najprostszą naprawę będzie musiał stać w warsztacie 2 tygodnie albo dłużej, bo będą ściągać części?
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Kuźwa szkoda, na naszych oczach motoryzacja przeobraża się w elektryfikację...
Wszyscy producenci po kolei wprowadzają do swojej oferty elektryki, w niektórych krajach są już dla nich stacje ładowania na parkingach i różne udogodnienia.
Niedługo samochód spalinowy odejdzie do historii jak obecnie dwutakt. To już tylko kwestia czasu...
A wszystko podyktowane wymysłami jakiś eko-obłąkańców pokroju Krety Tunberg.
Zaraz unia dowali jakieś swoje normy, że MUSI być zapewniona infrastruktura i dopłaty do elektryków, coraz większe daniny ekologiczne za spalinowe, zakazy wjazdu do centrum miast i pozamiatane. Elektryki zaczną pojawiać się m.in. w firmach, w rękach różnego rodzaju bogatych snobów już się spotyka a na taryfie coraz częściej hybrydy. Przerąbane.
Złoty czas rozwoju motoryzacji to zdecydowanie lata 60. Silniki były już znacznie lepiej dopracowane od tych przedwojennych i wczesnopowojennych ale jednocześnie nie było żadnych norm ekologicznych, nie były zduszone katalizatorem a często nie miały też zamkniętego obiegu przewietrzania skrzyni korbowej. Inżynier konstruował silnik, żeby po prostu dobrze pracował a nie spełniał dyrektywę unijną Euro 666.
Wszyscy producenci po kolei wprowadzają do swojej oferty elektryki, w niektórych krajach są już dla nich stacje ładowania na parkingach i różne udogodnienia.
Niedługo samochód spalinowy odejdzie do historii jak obecnie dwutakt. To już tylko kwestia czasu...
A wszystko podyktowane wymysłami jakiś eko-obłąkańców pokroju Krety Tunberg.
Zaraz unia dowali jakieś swoje normy, że MUSI być zapewniona infrastruktura i dopłaty do elektryków, coraz większe daniny ekologiczne za spalinowe, zakazy wjazdu do centrum miast i pozamiatane. Elektryki zaczną pojawiać się m.in. w firmach, w rękach różnego rodzaju bogatych snobów już się spotyka a na taryfie coraz częściej hybrydy. Przerąbane.
Złoty czas rozwoju motoryzacji to zdecydowanie lata 60. Silniki były już znacznie lepiej dopracowane od tych przedwojennych i wczesnopowojennych ale jednocześnie nie było żadnych norm ekologicznych, nie były zduszone katalizatorem a często nie miały też zamkniętego obiegu przewietrzania skrzyni korbowej. Inżynier konstruował silnik, żeby po prostu dobrze pracował a nie spełniał dyrektywę unijną Euro 666.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Jeżeli szybko będą chcieli się dorobić - to tylko może wróżyć jedno - PLAJTA i pozamiatane !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Tutaj filmik z testów elektrycznej syrenki.
https://www.youtube.com/watch?v=8-TPPGkYyKg
Dla ciebie to ma aż takie znaczenie czy wiezie cię samochód z silnikiem spalinowym, hybrydowym czy elektrycznym? Elektryczny jest cichszy i nie smrodzi, przynajmniej nie smrodzi koło nosa.
To chyba dobrze że do centrów miast zakazuje się wjazdu spalinowym samochodom, ograniczasz tam hałas i zanieczyszczenia powodowane przez te samochody.
W Polsce też są przecież stacje ładowania, w centrach handlowych koło biurowców, na normalnych spacjach paliw, czy nawet stacja paliw tylko ze stanowiskami dla elektryków.
Cz nawet wolnostojące pojedyncze stanowiska ładowania.
Chciałbym Cie jeszcze uspokoić, samochody spalinowe będą dopóki będzie ropa, czyi podejrzewam ze jeszcze kilkadziesiąt lat.
https://www.youtube.com/watch?v=8-TPPGkYyKg
KIEROWCA pisze:Kuźwa szkoda, na naszych oczach motoryzacja przeobraża się w elektryfikację...
Wszyscy producenci po kolei wprowadzają do swojej oferty elektryki, w niektórych krajach są już dla nich stacje ładowania na parkingach i różne udogodnienia.
Niedługo samochód spalinowy odejdzie do historii jak obecnie dwutakt. To już tylko kwestia czasu...
A wszystko podyktowane wymysłami jakiś eko-obłąkańców pokroju Krety Tunberg.
Zaraz unia dowali jakieś swoje normy, że MUSI być zapewniona infrastruktura i dopłaty do elektryków, coraz większe daniny ekologiczne za spalinowe, zakazy wjazdu do centrum miast i pozamiatane. Elektryki zaczną pojawiać się m.in. w firmach, w rękach różnego rodzaju bogatych snobów już się spotyka a na taryfie coraz częściej hybrydy. Przerąbane.
Dla ciebie to ma aż takie znaczenie czy wiezie cię samochód z silnikiem spalinowym, hybrydowym czy elektrycznym? Elektryczny jest cichszy i nie smrodzi, przynajmniej nie smrodzi koło nosa.
To chyba dobrze że do centrów miast zakazuje się wjazdu spalinowym samochodom, ograniczasz tam hałas i zanieczyszczenia powodowane przez te samochody.
W Polsce też są przecież stacje ładowania, w centrach handlowych koło biurowców, na normalnych spacjach paliw, czy nawet stacja paliw tylko ze stanowiskami dla elektryków.
Cz nawet wolnostojące pojedyncze stanowiska ładowania.
Chciałbym Cie jeszcze uspokoić, samochody spalinowe będą dopóki będzie ropa, czyi podejrzewam ze jeszcze kilkadziesiąt lat.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no no ropa straszyli juz dawno że się skończy i nic )
to nie spaliny sa najgorsze (no w syrenie są) tylko pyły z klockow, opon i caly ten unos wtórny czy jak to tam mądrze gadają o tym
to nie spaliny sa najgorsze (no w syrenie są) tylko pyły z klockow, opon i caly ten unos wtórny czy jak to tam mądrze gadają o tym
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Widzieliście tego koncepcyjnego Poloneza z KFSO?
Jak nie to tutaj krótki filmik i garść informacji o Vosco.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
AHA jutro będzie premiera polskego samochodu elektrycznego budowanego przez ElectroMobility Poland. Tutaj mały przedsmak.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
Jak nie to tutaj krótki filmik i garść informacji o Vosco.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
AHA jutro będzie premiera polskego samochodu elektrycznego budowanego przez ElectroMobility Poland. Tutaj mały przedsmak.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
kicaj, Ja myślę, że w końcu coś z tego wyniknie dobrego ! Oby ! Od czegoś trzeba w końcu zacząć !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
JA WAM POWIEM ZE SAMOCHODY ELEKTRYCZNE beda bezszelestne, a za jakis czas ktos wpadnie na pomysł żeby samochod wydobywał dzwięk, cos jak nokia kiedyś, i szpanem tiunigu bedzie zmienianie tej melodyjki na bardziej głupie....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz