Podwórko znanego wszystkim zbieracza,wzorca obywateli..

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
ODPOWIEDZ
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Podwórko znanego wszystkim zbieracza,wzorca obywateli..

Post autor: gazela »

Ostatnio zmieniony 2021-10-17, 02:29 przez gazela, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Wiesz o człowieku i jego działalności coś więcej, niż internetowe ploty, że tak jednoznacznie go kategoryzujesz?
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: gazela »

Czy ja wiem?? Nie wiem czy wiem.. A zastanawiałeś się kiedyś kto i jakie stanowisko piastując w Polsce powojennej, mógł jeździć po kraju i konfiskować ludziom samochody, bez względu na posiadany przez nich akt własności oraz handlować tymi samochodami po całym świecie.., Kto w tamtych czasach mógł bez problemu wywozić je do innych krajów.. ? To mi wystarczy.. Zbyt delikatnie i dyplomatycznie, wspominał o jego działalności miesięcznik Automobilista. Fakt, osoba ta już nie żyje ale nie widzę powodu aby przez to nie mówić o jego działalności i krzywdzie jaką wyrządził pojedyńczym obywatelom oraz polskiej motoryzacji... Ale to moje prywatne zdanie i nikomu go nie narzucam ..
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Znaczy, że co... wchodził w obstawie "smutnych panów" pod bronią na podwórze i pokazywał: "ten i ten samochód zabieram" - ? 8) Powinno być coś o tym w IPNie. :badok

Jeśli mówimy o limuzynach i autach luksusowych czy sportowych - to większość z nich była raczej porzucona (temat przez kogo i dlaczego - temat rzeka, więc chwilowo upraszczam).

Pozostaje kwestia uczciwości wobec rządu swojego kraju (zleceniodawcy) w przekazywaniu "odzyskanego mienia" (ciekawe w sumie, może można by to teraz poczytać za kombatanctwo? o_O ).

Z kolei wiele aut przedwojennych w latach 60. czy 70. to dla właścicieli był tylko i wyłącznie kłopot - więc gdy pojawiał się ktoś, kto chciał "ten złom" zabrać, a jeszcze postawił flaszkę ;) - to był wybawieniem od kłopotu. Takie czasy - przy okazji, ilościowo istotna część kolekcji z Otrębusów powstała podobnie.

Nie demonizujmy też z tym, co kto mógł - bo wielokrotnie większa kasa, do tego nie rzucająca się w oczy - była choćby przy handlu złotem i kamieniami szlachetnymi (oczywiście na czarno) - a w przypadku samochodów, i to tylu, trudno (trudniej?) było coś ukryć... Z drugiej strony -pewnie mało kto znał realną wartość tego "złomu"...

Z jeszcze innej strony - "krzywdy wyrządzonej polskiej motoryzacji"... :rotfl: :roll: - odkładając na bok ocenę moralną działalności pana Tabenckiego - pewnie ani ćwierć tych aut, które rozjechały się po świecie, by nie ocalała. Prawda, że i tak i tak nie ma ich w Polsce. Pytanie, czy komuś robi różnicę, że w ogóle gdzieś są.

"Automobilista" faktycznie potraktował temat bardzo zachowawczo - i mam wrażenie, że to jest tekst bardziej dla osób, które znały człowieka osobiście i wiedzą więcej, niż na razie ktokolwiek chce napisać, ale tło zdarzeń i realia tamtych czasów opisuje rzetelnie.

Sam jestem bardzo ciekawy, czy uda się dotrzeć do całej prawdy, szczególnie o początkach powstania tej kolekcji / zbioru...

No ale jeśli traktować tego człowieka jak złodzieja (co osobiście uważam za nadużycie i drastyczne uproszczenie świata do wersji "czarno-białej"), to dlaczego płakać nad losem tak powstałej kolekcji (i "krzywdą wyrządzoną polskiej motoryzacji" - ?!) ?
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Złodziejami w tej smutnej historii są raczej złomiarze i hieny cmentarne wszelkiej maści już w dzisiejszych czasach plądrujący kolekcję pana T.
Przedwojenne limuzyny których wartość i unikatowość jest powszechnie znana są podpalane przez debili, wywracane na dach i wypychane po śniegu.
Pozyskane nieuczciwie części trafiają niejednokrotnie do "prawdziwych kolekcjonerów" :klnie
Nie znałem faceta także go nie oceniam. ====W każdym razie niezaprzeczalnym faktem jest, że zgromadził on na swojej posesji wiele unikatowych eksponatów takich jak Skoda Adama Słodowego, Chevrolet Rychtera, Steyr Baby, Rambler.
====Niestety jak to zwykle w PO-lsce bywa ten potencjał nie tyle nie został wykorzystany co został roztrwoniony.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

gazela pisze:Czy ja wiem?? Nie wiem czy wiem.. A zastanawiałeś się kiedyś kto i jakie stanowisko piastując w Polsce powojennej, mógł jeździć po kraju i konfiskować ludziom samochody, bez względu na posiadany przez nich akt własności oraz handlować tymi samochodami po całym świecie.., Kto w tamtych czasach mógł bez problemu wywozić je do innych krajów.. ? To mi wystarczy.. Zbyt delikatnie i dyplomatycznie, wspominał o jego działalności miesięcznik Automobilista. Fakt, osoba ta już nie żyje ale nie widzę powodu aby przez to nie mówić o jego działalności i krzywdzie jaką wyrządził pojedyńczym obywatelom oraz polskiej motoryzacji... Ale to moje prywatne zdanie i nikomu go nie narzucam ..
Te najcenniejsze rodzynki rekwirował w Niemczech zaraz po 45 roku. W Polsce pracował podobno w Ministerstwie Transportu i miał dostęp do różnych informacji. Co ciekawe i zapewne niewiele osób wie, posiadał bardzo cenną gigantyczną kolekcję modeli pociągów którą zarekwirował w Niemczech, właścicielem wcześniej był Herman Gering.
Po śmierci rodzina z którą był skłócony szybko wytargała kolekcję wartą setki tysięcy DM i sprzedała gdzieś za granicę.
Tu cytat artykułu

"Większość tych aut pan Tadeusz Tabencki pozyskał w sposób nielegalny - w czasach PRL na tę działalność z jakichś powodów przymykano oko (a nawet pozwolono wywozić bezprawnie przywłaszczone auta za granicę w celu odsprzedaży).

Regularny handel autami zaczął się później - a zaraz po wojnie Tabencki jako pracownik Ministerstwa Transportu był upoważniony by w imieniu RP rekwirować auta wywiezione z Polski w czasie okupacji i tak czynił, ale w znacznej części te auta zostały przez niego przywłaszczone. Potem po powrocie do Polski, w latach 50-tych zaczął się proceder wymuszania wartościowych aut szantażem - a jako funkcjonariusz UB miał spore możliwości w tym zakresie."

A tu link
http://blogmedia24.pl/node/53134
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

A można coś z tej kolekcji tanio odkupić?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Yanosik pisze:A można coś z tej kolekcji tanio odkupić?
Jak mniemam nie zostały uregulowane sprawy spadkowe.
Wiem, że jego syn nie interesuje się majątkiem lub nie ma do niego praw.
Aby rozwiać niejasności, to bohater powyższego tematu zmarł śmiercią naturalną.
gazela
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 388
Rejestracja: 2006-02-12, 12:19
Lokalizacja: Wawa

Post autor: gazela »

Z tego co pamiętam to miał dostęp do spisu wszystkich aut, zarejestrowanych w kraju i dlatego mógł precyzyjnie zawitać pod właściwy adres. Musiałbym poszukać kiedy wydano powojenny dekret o przejęciu prywatnych aut na rzecz państwa. Ludzie, których auta przejęło państwo, mogli się ubiegać o wynajem tych samochodów na własny użytek..
Marcinek 77

Post autor: Marcinek 77 »

http://www.fotomilo.pl/VrTour.aspx?pano ... samochodow to sobie zobaczcie ile zostalo z tej kolekcji najnowsza fotorelacja jaka powstała a ze steyra baby nr 1 zostala powygianna kupka zlomu a steyer baby zielony nr2 co stal w hali znikną w calosci,rambler ma urwana maske i jest spalony,102 nie ma silnika ani maski,polowa aut co stala w tamtym roku zniknela lub jesli byla kompletna lub w miare kompletna obecnie jest tak zdewastowana ze trudno rozpoznac co to za auto w garazu demolka straszna porsche przepchniete rozbite kamieniami,nawet ten opel kadett czarny z bialym namalowanym kołem na dzwiach z pod plotu znikną ...pomijam ze nawet garaze sa juz rozbierane przez zlomiarzy.TEJ KOLEKCJI JUZ NIE MA chcialem sie tam wybrac zobaczyc jak to wyglada ale widze ze juz nie ma sensu :(
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Tam nic nie widać z tego linku...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Marcinek 77

Post autor: Marcinek 77 »

mozesz chodzic po dzialce !!! klikasz na ikonke zielona na srodku ekranu sie znajduje i przemieszczasz sie po calej dzialce lacznie z garazem !!! musi dzialac u mnie dziala
Awatar użytkownika
jarko123
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 644
Rejestracja: 2011-12-14, 20:34
Lokalizacja: radom

Post autor: jarko123 »

Działa działa :majk z tego co widać to tam już nie ma po co jechać..niestety :cry:
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Działa, aczkolwiek, faktycznie, tam juz niewiele zostało. Ale co się dziwić, skoro ta pier...na stacja TVN zrobiła rozgłos to pewnie od tego czasu sporo z tamtego miejsca zniknęło. A ja się zastanawiam, gdzie jakiś konserwator zabytków czy ktoś kto by się tym zajął?!
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Trzy Syreny i Skoda Adama Słodowego jeszcze stoją...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
ODPOWIEDZ