Potrzebuję porady z silnikiem

Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Myślę, że skoro tego typu silniki mieszczą się w Seju to w Syrenie tym bardziej nie powinno być problemu. Nie jest to też jakiś specjalnie ciężki silnik.
Dla porównania:

900
Obrazek

1100 [Sporting]
Obrazek

W porównaniu z Seicento Skarpeta ma o wiele pojemniejszą komorę silnikową którą dodatkowo można powiększyć zmieniając kształt fartuchów i przegrody czołowej. Widać to zresztą już na pierwszy rzut oka porównując ze sobą długośc maski obu pojazdów :ok3

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Bosto OK
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 42
Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
Lokalizacja: Gmina Stare Miasto

silnik

Post autor: Bosto OK »

Nie zapeszam, ale w końcu są tu normalni ludzie :majk bo widziałem w starych postach deptali... Lepiej niech stoi niż coś zrobić i jeździć... Ale nie będę tego wałkować.
No cóż, zaraz szukam silnika 1,1 ze skrzynią, albo łatwiej całe SC bo czasami taniej wyjdzie. Jutro mechanikowi zacznę wałkować temat. Najgorzej, że zima i ciągle ma zawalone samochodami... I do roboty. I niech nikt nie mówi, że to drogi interes silnik ze skrzynią max do 1000 zł, wstawienie nawet 2 tys i cały rok śmigania. Ja mam przyjemność, rodzina i oczy ludzisków wywalone... Bezcenne. A nie jak mam drugą na żółtych i wielka dooopa bo szkoda...
Nie wiem jak u was, ale jak jeżdżę srutą oryginalną to ludzie, którzy mieli kiedyś syreny łza w oku im się kręci i wspaniałe wspomnienia bo widzą moją. Ale jak pogadam dalej z nimi to oprócz wyzwisk, przekleństw na temat sruty jak kiedyś mieli to lecą jak lawina (wyzwiska na temat syreny). Ciągle jak jeden z rozmówców ujeb...i po pachy w smarach itd.
Ostatnio zmieniony 2013-11-26, 21:15 przez Bosto OK, łącznie zmieniany 1 raz.
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

:D czas swoją na miasto jednka wyjechać :D
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Bosto OK, to wrzucaj zdjęcia z postępów prac. Pewnie koszt wyjdzie o wiele wyższy ostatecznie, ale chyba warto. Ciekawe jak zrobił ze skrzynią, bo chyba też jest z Seicento, nawet na przegrodzie czołowej widać niewielkie wybrzuszenie, a z kolei lewarek typowo jak w 105 Lux. Musiał jakoś ten mechanizm zaadoptować.
Byłbyś mistrzem jakbyś przerobił współczesną skrzynię pięciobiegową na biegi w kierownicy :piwo:
Niby Syrena ma mnóstwo miejsca pod maską, ale przez ten resor zawsze są kłopoty. Najgorsze, że w tym miejscu jest na dodatek numer ramy. Lepiej, żeby to była Syrena niż SAM...
Syrena 104, Syrena Bosto
Bosto OK
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 42
Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
Lokalizacja: Gmina Stare Miasto

silnik

Post autor: Bosto OK »

Na pewno będę działał. Tylko od mojego mechanika zależy kiedy. Na pewno jeszcze będę się pytał bo zawsze wiele spojrzeń na dany temat spowoduje, że coś się urodzi i do tego z małą ilością błędów mechanicznych czy rozwiązań. Ja pozostanę przy 1.1 od SC i skrzynią. Zapewne sam kij od skrzyni nie ma znaczenia. Po prosu gościu wydłużył i tyle, teraz bardziej musi uważać przy włączaniu biegów...bo lżej wchodzą.
Syrena musi być zawsze z tobą.
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Ciekawe jakie było by spalanie syreny z takim motorkiem.
Kiedyś jak przechodziłem okres "na podmiankę silnika" to sobie kombinowałem, że fajny by był jakiś układzik elektroniczny, który symulowałby dźwięk oryginalnego 2T w zależności od gazu.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Porównaj wagę Syreny i SC ;) Jak kupisz tego SC, weź komplet osób i spróbuj gdzieś jechać. Szału nie ma, a dodając jeszcze nadmiar kg w przypadku Syreny może być licho.
Myślę, że wydłużenie przełożeń na wskutek kół 15 też korzystnie nie wpłynie.
Ja nie wróżę przyszłości, a przynajmniej nie w takim wydaniu.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Bosto OK
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 42
Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
Lokalizacja: Gmina Stare Miasto

silnik

Post autor: Bosto OK »

Wziąłem pod uwagę wagę i zapewne nie będzie luksusu z SC 900 ale z SC 1.1 to może być inna sprawa. 1.1 ma 54 KM. Do tego na pewno odpadnie resor przedni a jak się uda to tylny też i waga spada. Nie wiem jaka jest waga silnika z SC 1.1 a sruty silnika ze skrzynią. Patrząc na technologię wydaje się, że SC 1.1 ze skrzynią będzie też lżejszy. Masa suchego silnika sruty– 88 kg bez skrzyni. Jak myślicie? Dziwne, ale masy sruty i SC jak patrzyłem wcale mocno nie odbiegają... SC 1.1 waga własna 730 kg.
A spalanie brzydko to ujmując mnie wali. Ważne jest sprawność i dostęp do mechanika i części. Mam 6 samochodów w benzynie i żaden w gazie. Wychodzę z założenia, że jeżeli stać mnie na benzyniaka to i na paliwo. Zresztą mam taką sytuację, że za benzynę nie płacę i miesięcznie mojej żony firma pozwala mi tankować do 200 litrów, praktycznie wszystkie samochody zawsze mam do pełna i motorki i w baniakach zawsze zapas jakieś 60 l. :majk
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

młody94_105l pisze:Porównaj wagę Syreny i SC ;) Jak kupisz tego SC, weź komplet osób i spróbuj gdzieś jechać. Szału nie ma, a dodając jeszcze nadmiar kg w przypadku Syreny może być licho.
Hmmm, 39 KM SC przeciwko czysto "książkowym" 40 KM Skarpety...
Nie myślę żeby akurat to bylo problemem biorąc pod uwagę fakt, że Syrenę w oryginale ciągał dwutakt o mocy 27 KM ==i dawał radę :ok3
Trzeci cylinder zdecydowano się dodać dopiero po niespełna 9 latach.

Przecież kolega pisał, że to nie ma być samochód do szaleństw tylko dupowóz do jazdy na codzień.
Do jazdy po mieście [przynajmniej dla mnie] w zupełności wystarcza nawet przyspieszenie Malucha.

P.S. Masa Syrenki z silnikiem to 930 kg [oczywiście nie licząc kilku ton szpachli i bitexu] :D

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

KIEROWCA pisze: P.S. Masa Syrenki z silnikiem to 930 kg [oczywiście nie licząc kilku ton szpachli i bitexu] :D
a ten silniczek 3 cylindrów niby 40km wpisanych daje rade nieźle ją jeździć po mieście :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

No spokojnie silniczek 0.9, a tym bardziej 1.1 da radę, co potwierdza chociażby tamten projekt.
Ale jeżeli spalanie nie odgrywa głównej roli i nie chcesz przerabiać na gaz to ja bym pozostawił sinik oryginalny, albo ewentualnie założył od Wartburga. Ludzie kombinowali z silnikami Syreny, polerowali okna i inne rzeczy wyczyniali i Syrena potrafiła zejść poniżej 7 litrów.
Za przeróbką przemawia chyba głównie fakt, żeby był dostęp do części.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

michalalex pisze:Za przeróbką przemawia chyba głównie fakt, żeby był dostęp do części.
jestem za tym,
bo do częsci u mnie w mieście to kiepsko, brak
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

michalalex pisze:Za przeróbką przemawia chyba głównie fakt, żeby był dostęp do części.
===Oczywiście, że przemawia dostęp do części.
Kompletny silnik do CC/SC można kupić na szrocie za 400 zł i zrobić sobie zapas. Z jednym silnikiem jeździmy a w międzyczasie drugi już czeka w piwnicy na kołkach. Poza tym luźne aparaty zapłonowe, głowice, wałki rozrządu itd. ====Nie głupi pomysł.

===Zwei Takt to był dobry motor na lata 90 kiedy tych samochodów było na pęczki ==części do wyrwania za grosze. W chwili obecnej w przypadku Syreny jesteśmy skazani właściwie tylko na handlarzy z Allegro.

Delikatnie rzecz ujmując pod względem wyglądu czy funkcjonalności SC nie może się równać z Syreną dlatego byłoby celowe zbudowanie jednego pojazdu łączącego w sobie zalety obu. Mnie np. wkurza dwubryłowa karoseria kończąca się na tylnej osi. ŻADEN producent nie ma obecnie w ofercie małego sedana jakimi niewątpliwie były Syrena i Trabant.

Nie ukrywam, że jest to bardzo ambitny projekt i przyglądam mu się z rosnącą ciekawością :ok3 Mam nadzieję, że Kolega będzie na bieżąco wklejał dokumentację fotograficzną z prac która będzie mogła okazać się pomocna dla ewentualnych naśladowców.

P.S. Swoją drogą to zobaczcie Obywatele jak tamci goście na Discovery wymieniajął silniki w amerykańskich Mustangach itd. właściwie na zasadzie plug&play ===jeden silnik wyskakuje zaraz opuszczają drugi i jazda.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Bosto OK
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 42
Rejestracja: 2010-06-03, 10:15
Lokalizacja: Gmina Stare Miasto

silnik

Post autor: Bosto OK »

Na pewno nie wracajmy do żadnych 2T czy oryginału czy wartburga. Projekt SC 1.1 pozostaje. Przez te 2T dlatego tak mało pogania srutami i w jakimś stopniu trafiły pod stodoły i na złom, bo gdyby były chociaż wstawiane silniki 4T z lat 80-tych w ostatnich modelach zapewne więcej ich by jeździło. Nie mam zamiaru zastanawiać się nad częściami do 2T i czatować na cwaniaków z allegro (zresztą mamy tu jednego pełną "buzią" na forum). Do SC 1.1 są i zapewne jeszcze będą. A jak projekt wyjdzie- a nie popuszczę to uratuję jeszcze dodatkowo 3 sztuki do firmy. I daję głowę, że więcej osób wtedy też wyprowadzi na drogi syreny. Jedna w oryginale mi starczy- i odbudowana jest tylko z nowych i oryginalnych części. Każda część z metką foto dodane jak to ja nazywam do "książeczki zdrowia sruty".
Jak już koledzy coś chcecie dodać to może z pomysłami, bo nie sztuka wsadzić silnik SC 1.1, ale sztuka zrobić to super. A jak to się mówi, gdzie kucharek 6 tam cycków 12! Więc każdy pomysł na jakieś rozwiązanie z danym silnikiem i zawieszeniem mile widziane.
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

daj foty samego silnika ze skrzynią , lewarek to nie kłopot, zawsze można wyspawac dłuższy i dac gałkę, bedzie ala ursus ;) pedały podwieszanie, hmm, było by trzeba jakoś to zrobić aby działało, bo z podłogi wychodzacych to nie ma za bardzo jak i po co zakładać
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ