Shimek - Rozpoczęcie Przygody

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Tu masz "firmowe", olejowe

http://allegro.pl/amortyzatory-amortyza ... 87614.html

57zł/szt + 11zł wysyłka za parę.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

delphi to dawne krosno ;)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Powiedzcie mi jak mocno dokręcić śruby mocujące wahacz do ramy ? Śruby i podkładki oryginalne, przed nakrętka są dwie podkładki jedna większa druga sprężynowa. Jeśli dokręcę mocno to uszy się ściągną do środka i będzie ostro tarło, i tu pytanie czy ta podkładka sprężynowa wystarczy aby się nakrętka nie odkręciła ? czy po prostu praca tej śruby nie powoduje jej odkręcanie się ?
Awatar użytkownika
hebel
Moderator
Moderator
Posty: 219
Rejestracja: 2008-08-30, 23:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hebel »

Właściwe masz tulejki? Sruba powinna docisnąć uszy do wewnętrznej metalowej tulei stąd wewnętrzna tulejka jest delikatnie dłuższa niż zewnętrzna.
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Tak, mam właściwe :) chodziło mi o to czy mam mam skręcić to do oporu. Rozumiem że jak skręcę to nawet pomimo tej szerszej tulei wahacz chodzi ciężko ? czy coś u mnie nie tak ? Chcę się upewnić bo już miałem kilka przygód typu "gotowy owinięty przedni resor nie chciał mi wejść w ramę bo miał założoną tą obejmę co jest na końcach resorów" no i musiałem z jednej strony odwinąć :D
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Shimek pisze:nie chciał mi wejść w ramę
Pamiętaj także o tych 'cybantach' (3mają resor w koziołku - korygują luz by resor nie latał), które podkłada się pod resor w miejscach gdzie od spodu podchodzą jarzma mocujące resor w ramie.
Wahacze to na dobre dokręć gdy cała syrena będzie stała już na kołach. :piwo:
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

cybantem nazywasz te dwie blaszki w kształcie ceownika które wchodzą od spodu czy te o których pisałem co są na krańcach resora :) ? Pytam z ciekawości :)
P.S przeczytałem jeszcze raz i już wiem że chodzi o te dwie blaszki w kształcie ceownika :D
Mam dużo zdjęć wiec na pewno złożę ją tak jak była :D

[ Dodano: 2014-04-19, 12:14 ]
Mam pytanie :) Czym wyczyścić skrzynię biegów ? stała wiele lat i na dnie zrobiła się maź z syfu i opiłków. Chyba nie chce jej rozbierać bo nic nie cieknie itp :) Jakim specyfikiem mogę ją przepłukać :) ?
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Shimek, ropą :)? naftą ? nie wiem, to moje luźne propozycje
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ropa tzn. Olej napędowy jest bardzo dobry.
motomania na luzie
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Dzięki za rade. Myślałem o ropie, ale chyba po porostu wleje jakiś tani olej, pojeździ sie chwile, rozrusza się syf i wyleje. A potem zaleje już czymś lepszym :)
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Tani olej nie wypłucze osadu.
Trzeba otworzyć i pędzelkiem. I płukać płukać . . .
motomania na luzie
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Nawet jak skrzynia zrobi ileś tam kilometrów to nie ruszy tego syfu ?
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Witam
Ja też za niedługo będę się ze skrzynią bawił, i zamierzam wymienić olej, tylko ten stary syf też trzeba by wypłukać. Może benzyna ekstrakcyjna? Wlać z litr i zamieszać porządnie pokręcić, pędzelkiem poruszać?
A swoją drogą, jak bez demontażu bebechów ze środka ocenić stopień zużycia podzespołów skrzyni?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Może i ruszy ale istnieje groźba ze ten syf uszkodzi skrzynię.
Ja bym nie ryzykował.
Na początek zalej tak do połowy ropą niech odmaka tak przez dobę i pokręć wałkiem. Zobaczysz co wypłynie.
Cytat:
A swoją drogą, jak bez demontażu bebechów ze środka ocenić stopień zużycia podzespołów skrzyni?
Dokładnie :ok3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Zdejmijcie dwa dekielki boczne i widać ogólny wewnętrzny stan techniczny skrzyni, a zarazem można spokojnie wtedy to wszystko wyczyścić wewnątrz.
Z demontażem i montażem tych bocznych dekielków nie ma dużo pracy więc nie wiem za bardzo czego się tak boicie.
ODPOWIEDZ