Konserwacja podłogi

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Nie będę zakładał nowego tematu, więc pozwolę sobie odświeżyć z kilkoma pytaniami.

Wstawiłem do bagażnika nową podłogę, którą wyklepałem ze świeżego arkusza blachy. Po zakończeniu, z racji, że Syrenkę mam na ''boku'', wstawioną podłogę pomalowałem podkładem epoksydowym. I tutaj rodzi się pytanie, czy to wystarczy, aby położyć warstwę bitumiczną ? Zrobiłem kilka warstw i jest dość grubo w podkładzie. Pytałem w sklepie, czy może pod bitumiczną warstwę psyknąć jeszcze jakimś chlorokauczukiem, ale powiedzieli mi, że podkład wystarczy, a poza tym chlorokauczuk jest gładki i bitumiczna warstwa nie będzie się trzymała. Co wy sądzicie?

Drugie pytanie, czy jest taki złoty uniwersalny środek, który można stosować bez pośrednio na oczyszczoną rdzę, resztki lakieru oszlifowane i jednocześnie na gołą babę ? Problem w tym, że nie wszędzie można wyczyścić i jest kłopot.

I ostatnie pytanie, czy jest jakiś sposób, aby nowa warstwa bitumiczna położona na oryginalną konserwację nie odpadła? Oprócz solidnego wyczyszczenia starej oczywiście.

Z gór dziękuję za odpowiedź.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

młody94_105l, mioże stara poalnikiem grzać ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

młody94_105l pisze:Nie będę zakładał nowego tematu, więc pozwolę sobie odświeżyć z kilkoma pytaniami.

Pytałem w sklepie, czy może pod bitumiczną warstwę psyknąć jeszcze jakimś chlorokauczukiem, ale powiedzieli mi, że podkład wystarczy, a poza tym chlorokauczuk jest gładki i bitumiczna warstwa nie będzie się trzymała. Co wy sądzicie?

Drugie pytanie, czy jest taki złoty uniwersalny środek, który można stosować bez pośrednio na oczyszczoną rdzę, resztki lakieru oszlifowane i jednocześnie na gołą babę ? Problem w tym, że nie wszędzie można wyczyścić i jest kłopot.

I ostatnie pytanie, czy jest jakiś sposób, aby nowa warstwa bitumiczna położona na oryginalną konserwację nie odpadła? Oprócz solidnego wyczyszczenia starej oczywiście.

Z gór dziękuję za odpowiedź.
Jacyś dyletanci ze sklepu udzielili Ci porad.
Na epoksydowy podkład koniecznie połóż jakąś bazę. Może być i chlorokauczuk, na to warstwę bitumiczną.

Jak masz trochę korozji, oczyść na ile możesz, odtłuść np. nitrem, benzyną i pomaluj cortaninem lub jak masz kasę to Fertanem (są to podobne preparaty i jedyne skuteczne na rdzę) i na to podkład epoksydowy i dalej jak powyżej.
Warstwa bitumiczna wszystkiego się trzyma więc bez obaw, ale trzeba pamiętać, że nie jest to jakiś cudowny specyfik na rdzę, jedynie zabezpieczenie przed mechanicznymi uszkodzeniami powłok ochronnych.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Witam
Kolega którego się podpytywałem odnośnie zabezpieczenia podłogi, (gdybym robił generalke w swojej skarpecie) a sam ma warsztat i kilka samochodów (ale nie Syrenek), mówił że te bitexy i tym podobne zabezpieczenia nie są najlepsze, bo pod tym lubi się po pewnym czasie zbierać wilgoć, i że lepszy jest baranek. Zresztą jak tak czytam relacje z remontów, ot chociażby reNOWAcja Syrenki przez użytkownika Jarecki (pozwolę sobie przytoczyć) to też stosuje baranka, a nie jakieś bitexy itp.
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Baranek ok, byle był czymś zamknięty, a nie pozostawiony sam sobie, bo to dopiero trzyma wilgoć...
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Mikrusiarz pisze: Jacyś dyletanci ze sklepu udzielili Ci porad.
Na epoksydowy podkład koniecznie połóż jakąś bazę. Może być i chlorokauczuk, na to warstwę bitumiczną.

Jak masz trochę korozji, oczyść na ile możesz, odtłuść np. nitrem, benzyną i pomaluj cortaninem lub jak masz kasę to Fertanem (są to podobne preparaty i jedyne skuteczne na rdzę) i na to podkład epoksydowy i dalej jak powyżej.
Warstwa bitumiczna wszystkiego się trzyma więc bez obaw, ale trzeba pamiętać, że nie jest to jakiś cudowny specyfik na rdzę, jedynie zabezpieczenie przed mechanicznymi uszkodzeniami powłok ochronnych.
Ok, dziękuję Mikrusiarz za rozwianie wątpliwości.
Pozdrawiam
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Czy ktoś z Was stosował do zabezpieczenia profili zamkniętych w ramie czy progach srodek Tectyl ML ? macie jakieś opinie na jego temat ? czy to jest środek olejowy, czy ma inhibitory korozji ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

105B
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Maciekb pisze:Czy ktoś z Was stosował do zabezpieczenia profili zamkniętych w ramie czy progach srodek Tectyl ML ? macie jakieś opinie na jego temat ? czy to jest środek olejowy, czy ma inhibitory korozji ?
Stosowałem i szczerze polecam. Jest to środek na bazie wosku.
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Maciekb
żeby nie było wątpliwości środek jest bardzo dobry, jednak proponuję zakup w wiaderku (5 litrów), w sprayu masz bardziej rozwodniony, a z uwagi na konieczność umieszczenia w opakowaniu materiału pędnego (gazu) rzeczywista ilość preparatu jest znacznie mniejsza niz nominalna pojemność podana na produkcie.
Warto zainwestować w małą sprężarkę, tym bardziej że możesz wtedy użyć jej do konserwacji podwozia innymi środkami. A w syrenie warto powtarzać konserwację.
Jeszcze jedno, jeśli chcesz tym preparatem zabezpieczyć profile drzwi i np. przednią część maski silnika, pas przedni itp., tam gdzie elementy są widoczne, warto poszukać o jasnej barwie, wtedy wypływający środek nie "wali" po oczach wypływając przez całe upalne lato (raptem kilka dni w roku :D )
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Środek do profili zamkniętych jest w kolorze bursztynowym. Jeżeli pojawi się na lakierze to można go bezproblemu usunąć benzyną ekstrakcyjną nawet po dłuższym czasie. Co do pojemności to nie wiem czy akurat ten preparat występuje w opakowaniach 5 litrów ale 1litr napewno występuje.
ODPOWIEDZ