Warszawa Ghia - w końcu ją można zobaczyć!
owszem, te nadwozia były karosowane na zwykłych ramach Warszawy.
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Wielkie brawa dla aelfric'a za odnalezienie materiałów, akurat stało się to w momencie w którym (jako projekt rekonstrukcji Syreny Sport) ratyfikowaliśmy umowę barterową (usługa - reklama) z jedną z firm na wykonanie matryc "+" i "-" do tłoczenia dekli ze stali. Zawsze to dodatkowy materiał referencyjny przydatny w procesie prototypowania - nowe spojrzenie.
Tutaj trudne początki:
Gotowe dekle pokażemy na początku grudnia 2020 tutaj: www.facebook.com/sport.syrena
Nie wiem dlaczego post ze wzmianką o projekcie "New Warsaw" został usunięty, temat jest pochodny, a co najlepsze aktualny.
Pozdrawiam,
Kain
Tutaj trudne początki:
Gotowe dekle pokażemy na początku grudnia 2020 tutaj: www.facebook.com/sport.syrena
Nie wiem dlaczego post ze wzmianką o projekcie "New Warsaw" został usunięty, temat jest pochodny, a co najlepsze aktualny.
Pozdrawiam,
Kain
Ostatnio zmieniony 2014-01-22, 18:48 przez Kain, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Jest zdjęcie tych podwozi przed wysyłką do Włoch, pojawi sie w artykule. Ghia nie zajmował się techniką, więc mozna założyć że nie modyfikowali w żaden sposób podwozia.Maciekb pisze:stabby w jakim sensie wysłano podwozia ? płytę podłogową z półramą pomocniczą ? to od spodu były takie 100 % Warszawy ?
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Ten tekst pochodzi z Automobilisty z 2001 roku, z serii artykułów na 50-lecie Warszawy (nie pamiętam dokładnie z którego, a teraz nie mam go pod ręką). Z tego co wiem był to pierwszy dłuższy tekst nt. Warszawy Ghia od lat pięćdziesiątych, i o tyle ciekawy, że autor p. Artur Glajzer widział jeszcze te pojazdy na własne oczy. Fragment o Ghii jest cytowany na tej stronie prawie w całości (ale nie w całości), a cały artykuł dotyczył także innych rzeczy.KIEROWCA pisze:http://weadd2.hostil.pl/warszawa/wghia.php
[ Dodano: 2013-06-29, 20:16 ]
Z niejednym z tego się zgadzam. Wlaściwie nie powinienem mieć jakiegoś emocjonalnego nastawienia do tego auta – niby czemu? Ale przepadło, z czasem zdążyłem je polubić, dlatego będę pisać o nim raczej pozytywnie.KIEROWCA pisze:Chociaż jestem pełen uznania jeśli chodzi o upór i wytrwałość z jaką zgłębiany jest temat w.w. pojazdów to mimo wszystko cieszę się, że FSO nie uruchomiła produkcji seryjnej.[/b]
Niestety ale był to samochód drogi w wytwarzaniu jak i pozbawiony możliwości dalszego rozwoju. Już na pierwszy rzut oka rzuca się w oczy kalka amerykańskiego stylu z połowy lat 50 jak i francuskich Peugeotów. Zarówno tego typu nadwozie jak i klasycznej Warszawiny wyglądałoby w erze kanciastych samochodów a'la 125p archaicznie.
O ile bowiem w latach 50 panowała moda na ciężkie masywne czołgi z wysoko poprowadzoną linią błotników pokroju Chevroleta Bel Air czy Warszawy to mniej więcej od '61 zaczęła się era płaskich kanciastych samochodów z czterema reflektorami głównymi. Styl ten obowiązywał przez następne 30 lat. Wystarczy wymienić chociażby Chevroleta Corvair, Forda Falcona, Mustanga, Dużego Fiata, Renault, Golfa.
Pozdrawiam
Z jednym się zdecydowanie nie mogę zgodzić: że kalka. Ghia to była naprawdę za duża, za dobra firma żeby sobie pozwalać na nietwórcze kopiowanie, sami byli wystarczająco dobrzy. Poza tym, Peugeot 404, który jak najbardziej słusznie się kojarzy z Ghia, dzieło konkurencyjnej Pininfariny, wszedł do produkcji w 1960 - a więc rok później. Do tego podobieństwo jest powierzchowne, na pierwszy rzut oka, wydają się podobne, może nawet mocno podobne, ale jeśli spojrzymy na szczegóły, to absolutnie wszystko jest inaczej. Ponadto podobieństwo jest w ujęciu z przodu i przód ¾, z boku zanika, z tyłu nie ma go wcale. Przy czym na mój gust Warszawa w tych dwóch ostatnich ujęciach jest bardziej proporcjonalna i po prostu ładniejsza od Peugeota. Wkrótce sami ocenicie. To ujęcie które mamy powyżej nie jest idealne pod kątem oceny lekkości bryły.
Pracochłonność – owszem, niemała, ale jednym z elementów zlecenia projektu Włochom było własnie zmniejszenie pracochłonności o (z tego co pamietam, materiały mam gdzie indziej w tej chwili) o 15-20% w porównaniu do garbuski. Włosi dobrze się wywiązali z całego zlecenia, nie ma powodów by sadzić, że w tej sprawie nic nie zrobili. Inna rzecz jak FSO dałoby sobię radę z różnymi detalami, bo przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie chciałby ich importować z Włoch.
Święta racja i 120% zgody z tą zmiana stylistyki w latach 1961-3, będzie o tym tekście. Ale oprócz tej nowej fali modeli, jak to normalnie bywa, jednocześnie produkowano auta o bardziej klasycznym wyglądzie – jak właśnie naszego Peugeota, który uchował się do końca lat sześdzisiątych (we Francji – nie mówiac o innych rynkach). Ponadto, punktem odniesienia jest Warszawa tak jak ją nadal produkowano, aż po lata siedemdziesiąte. Nie pod względem uroku, i ładunku emocjonalnego jakie niesie ze sobą, ale pod względem nowoczesności dla współczesnego odbiorcy... no cóż, porównanie z Ghią wypada dosyć oczywiście.
Aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Więcej zdjęć
na moto.pl streszczenie z artykułu i więcej fotek Warszaw Ghia:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122, ... yjna_.html
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122, ... yjna_.html
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
Które jest najważniejsze już Ci odpowiedzieli, (choć bym polemizował - dla checy ) ale najtreściwsze i z największą ilością "świrów" mających praktyczne doświadczenia z Warszawami wszelkiej maści to (też już zresztą przywołane)aelfric pisze: I pytanie z innej beczki - czy znacie jakieś forum typowo miłośników Warszaw, we wszystkich postaciach? Które z nich jest najważniejsze?
Lowrider.pl ---> dział Warszawy http://www.lowrider.pl/forum/viewforum.php?f=12
I Forum Polskiej Motoryzacji ---> http://fpm.onmoto.pl/
Pozdrawiam!
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Szeroki skrót artykułu o Warszawach ukazał się wczoraj na moto.pl:
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122, ... yjna_.html
Trochę krótszy materiał, będący bardziej omówieniem tego co jest w ClassicAuto jest od dzisiaj na interia.pl - na głównej stronie, wśród "hitów dnia", jak to nazywają:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 933287,415
A z tego co wiem, CA jest już wszędzie dostępne. Ja będę mógł je obejrzeć dopiero w sobotę - szewc bez butów chodzi.
pozdrowienia
aelfric
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122, ... yjna_.html
Trochę krótszy materiał, będący bardziej omówieniem tego co jest w ClassicAuto jest od dzisiaj na interia.pl - na głównej stronie, wśród "hitów dnia", jak to nazywają:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 933287,415
A z tego co wiem, CA jest już wszędzie dostępne. Ja będę mógł je obejrzeć dopiero w sobotę - szewc bez butów chodzi.
pozdrowienia
aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Obserwując ruch medialny w ostatnim czasie dochodzę do jednego wniosku.
Dzieje się w polskiej motoryzacji.
Rusza produkcja seryjna Nowej Syreny Sport (100 sztuk rocznie) www.facebook.com/NowaSyrenaSport
Powstaje współczesna wizja Warszawy www.facebook.com/NewWarsaw
Aelfric odkrył tajemnicze materiały historyczne, remontowane są zabytkowe autobusy i ciężarówki rodzimej produkcji.
Aż miło.
Dzieje się w polskiej motoryzacji.
Rusza produkcja seryjna Nowej Syreny Sport (100 sztuk rocznie) www.facebook.com/NowaSyrenaSport
Powstaje współczesna wizja Warszawy www.facebook.com/NewWarsaw
Aelfric odkrył tajemnicze materiały historyczne, remontowane są zabytkowe autobusy i ciężarówki rodzimej produkcji.
Aż miło.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
rany Kozak, od razu czarny scenariusz. Skąd w ludziach tyle pesymizmu.
Ja polecam materiał z Januszem Kaniewskim, jest mowa o odbudowanej Syrenie Sport i produkowaniu w Polsce samochodów http://www.tvn24.pl/inny-punkt-widzenia ... 25549.html - od 18 minuty.
To trochę kubeł zimnej wody dla wielu "zapaleńców". Niestety.
Ja polecam materiał z Januszem Kaniewskim, jest mowa o odbudowanej Syrenie Sport i produkowaniu w Polsce samochodów http://www.tvn24.pl/inny-punkt-widzenia ... 25549.html - od 18 minuty.
To trochę kubeł zimnej wody dla wielu "zapaleńców". Niestety.
Ostatnio zmieniony 2013-07-04, 23:36 przez Kain, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Trzymajmy się tematu. Ktoś już czytał tekst o Warszawach Ghia? Może jakaś recenzja?
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_