Jak odkręcić sworzeń dolny

(rama, zawieszenia, koła)
Omikron
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-25, 19:04
Lokalizacja: Polska

Jak odkręcić sworzeń dolny

Post autor: Omikron »

Witam,
Remontuję całą syrenę 105l, całą w każdym calu żeby była idealna jak z fabryki - więc przeróbki nie wchodzą w grę. Otóż mam bardzo duży problem ze sworzniem dolnym - nie mogę go zdemontować.

Sworzeń jest z łożyskiem, czyli inny niż na tym zdjęciu

Obrazek

Nie mam zdjęcia, aby wam pokazać niestety.

Mógłby mnie ktoś poinstruować jak to zdemontować? Próbowałem to odkręcić, ale całe się zgniotło lekko i nie puściło :( :klnie Proszę o jakieś instrukcje, które pomogą mi to szybko i sprawnie zdemontować i pozwoli kontynuować prace nad remontem :) Dziękuję
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jeśli masz na łożyskach, to jeśli odkręcisz tą dolną nakrętkę powinna się pokazać w środku kolejna mniejsza nakrętka która trzyma cały sworzeń razem. Odkręcisz tą nakrętkę i możesz wyciągnąć sworzeń, w środku masz na łożyskach bądź na plastiku.
Omikron
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-25, 19:04
Lokalizacja: Polska

Post autor: Omikron »

Hmm.. ale tam nie ma drugiej nakrętki.. Zrobiłem zdjęcia, aby było wiadomo o co mi chodzi.

Jest kalamitka, nakrętka, potem to coś co zmasakrowałem - to jest na klucz 36.. A w środku tego ( nie widać bo wydłubałem kulki) było łożysko kulkowe, widać tam drugą stronę łożyska.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prosiłbym też o instrukcje demontażu górnego sworznia:
http://imageshack.us/photo/my-images/199/dsc0294t.jpg/

Dziękuję za odpowiedź :) :oops:
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Musisz tą dużą nakrętkę odkręcić.
Jak się pościnała to możesz przyspawać kawałek metalu albo innej nakrętki i wtedy spróbować. Ogólnie ciężko jest to odkręcić... Moja nakrętka nie była wgle zjechana i ciężko było to odkręcić sporym kluczem pneumatycznym, dopiero po grzaniu tego jakoś puściło :) A na drugim sworzniu zjechała się podczas właśnie odkręcania i trzeba było przyspawać coś :)
Najlepiej podrzuć to jakiemuś mechanikowi niech się bawi
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Przecież masz nakrętkę, chyba na klucz 17 ta nad kalamitką, odkręcisz ją i wszystko powinno zejść.
Omikron
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-25, 19:04
Lokalizacja: Polska

Post autor: Omikron »

Sorki, zapomniałem jednego zdj,
Obrazek

Tą co jej tu nie ma? Odkręciłem i nic nie chce zejść ;/ A nie chce stukać młotkiem bo nie wiem co się zacznie dziać ;D kowalem nie jestem żeby robić to na odpierdol
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

No chyba jej tu niema, widać łożysko pod łożyskiem powinna być podkładka a pod podkładką nakrętka której niema.
Omikron
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-25, 19:04
Lokalizacja: Polska

Post autor: Omikron »

Było tak: Kalamitka, nakrętka, potem podkładka ( z łożyska chyba góra bo z rowkiem) i potem kulki i dalej wygląda tak jak na zdjęciu..

Jakieś pomysły jak to zdemontować?
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Jeżeli jest tak jak to opisujesz to masz budowę sworznia taką jak na zdjęciu pierwszym które pokazujesz. Są to moje sworznie i je rozbierałem więc wygląda na to że jest on tylko mocno zapieczony i dlatego nie możesz go zdemontować. Zalej to naftą i zostaw na noc może coś to pomoże. Jak nie to grzej palnikiem.
Awatar użytkownika
tom2212
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2949
Rejestracja: 2011-02-13, 22:02
Lokalizacja: CB

Post autor: tom2212 »

hehe proste do rozkręcenia :D Mam takie same u siebie. Tam masz kalamitka,nakrętka, podkładka, bieżnia dolna, łożysko, bieżnia górna. Aby wyjąć sworzeń musisz wykręcić tą nakrętkę na klucz 36. Najlepiej w imadle. Przed udkręceniem nagrzej to palnikiem ale uważaj aby nie stopić plastiku który jest w środku. Popukaj młotkiem w zwrotnicę i do dzieła. Powinno się odkręcić. Musisz dół wykręcić aby wyjąć górę. :)

[ Dodano: 2013-05-25, 21:11 ]
Omikron, co do górnego sworznia to postępowanie jest podobne. ale tu wystarczy odkręcić małą nakrętkę aby wyjąć górę.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jak nie chcesz go uszkodzić to gruby kawałek aluminium młot 5kg i napierdal....j i wyjdzie.
Omikron
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-25, 19:04
Lokalizacja: Polska

Post autor: Omikron »

Ok, dzięki za odpowiedzi :D :) Myślałem że obejdzie się bez nagrzewania ;/ Ale cóż, zrobię jak mówisz. Dzięki za odpowiedzi. Wrzucę zdjęcia jak poskładam całe zawieszenie :D ;)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Bez młota nie robota.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

a ja miałem wersję jedną sworzni dolnych na łozyskach ślizgowych, a druga wersja jest na dwóch łozyskach stozkowych
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Omikron
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-25, 19:04
Lokalizacja: Polska

Post autor: Omikron »

Niestety to nic nie dało :(
Plastik w środku się wytopił, a śruba cała się obrobiła tak że nawet kluczem hydraulicznym z covala nie pójdzie :(

Nagrzanie, uderzenie młotkiem i próba odkręcenia nic nie dała.. po 4 próbie plastik sie wytopił, a po 5 ze śruby nic nie zostało ;/ Spróbuję przyspawać do tej śruby rurę, ospawam dookoła i do rury ośkę..

Myślicie że się uda?

I mam jedno zapytanie przy okazji - nie miałby ktoś sprzedać takich sworzni dobrych,całych - najlepiej nowych.. ?

Mam dwa nowe ( takie jak na zdj w pierwszym poście ), ale one są inne.. a skoro były takie to aby zachować 100% zgodność z fabryką to musiałbym mieć takie na łożyskach ?

Muszę znaleźć jakiś sposób na odkręcenie, aby drugiego już nie zniszczyć ;/ Syrenka stała ok 10 lat w garażu u poprzedniego właściciela... Ale mimo tego nie było problemów z odkręceniem śrub... nic nie odcinałem.. wszystko poszło jak masełko.. Ale te sworznie dają po c**pie..
ODPOWIEDZ