Remont 105l.

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Mariusz czekamy, na następne relacje z remontu.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Tomasz pisze:mariusz.w06 nie pytali się czasem na trasie o nią przez CB..? :smiech
"Panie, daje 2,5 i biorę ! " :D :smiech :ok3 :piwo: :piwo: :piwo:
A nie wiem, bo radio było wyłączone ;)

[ Dodano: 2016-09-04, 10:41 ]
Pogięte drzwi jednak wyleciały, kupiłem nowe, które wczoraj wstępnie już sobie spasowałem 8) Jest znacznie lepiej :ok3
Lewe też wywalam, gdyż są zbyt mocno pogięte.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Oooo.... a jednak :ok3 :piwo:
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Efekt piaskowania??
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Tak. Aczkolwiek Mariusz cierpi chyba na nadmiar gotówki :faja: :helm :ok3
Żartowałem :P Po prostu pewnie chce jak najmniej kitu na syrenie :P :devil3 :D
Ostatnio zmieniony 2016-09-06, 18:17 przez Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Cześć wszystkim ponownie,

Odświeżę trochę temat, żeby nie było nudno na forum :P

Syrena musiała przejść kolejne poprawki blacharskie m.in. pasowanie podszybia z maską - wgl się nie zgrywała, a jest to element, który strasznie rzuca się w oczy.


Kolejną rzeczą było - spasowanie nowych drzwi, poprzednie były na tyle pofałdowane, że konieczne byłoby nałożenie ze 2 cm szpachli, także bez dyskusji wstawione zostały nowe.

Poza tym poprawiony tylny słupek od dachu, gdyż też niezbyt to wyglądało, i inne rzeczy związane z poprawkami blacharskimi.

W najbliższych tygodniach Syrena trafi do komory lakierniczej. Zanim jednak to nastąpi jeszcze
"trochę" pracy.

(zdjęcia widoczne po zalogowaniu)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
ufik
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2016-08-24, 13:14
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: ufik »

Szkoda że Tomasz nie zrobi mi blacharki :( aż się miło patrzy na taką robotę
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

ufik pisze:Szkoda że Tomasz nie zrobi mi blacharki
Naprawdę bardzo mi przykro T_T


:smiech


mariusz.w06 pisze: pasowanie podszybia z maską
Maska też jest pofalowana tj i te poprzednie drzwi ale to nie moja wina.
Tylny lewy słupek owszem za ciekawy nie był ale nie rozumiem do końca co tam było do poprawy. On cały musi iść i tak w kit. Linia słupka była wyprowadzona.
A reszta ?? Wgniotki itd..? To już kwestia lakiernika.
Tego typu auta trzeba i tak rzeźbić (w mniejszym bądź większym stopniu).
Zamieszczam zdjęcia typowej sporej rzeźby.
Spokojnie.. u Mariusza aż tyle nie trzeba ale mało też nie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Cześć,

Prace blach-lak. przy syrenie dobiegają końca. Syrena niedługo dostanie nowy lakier, męczę się tylko z ustaleniem kodu lakieru- tutaj prośba o pomoc osoby, które już mają to za sobą ;)
Szukam czegoś zbliżonego do oryginalnego koloru.

Przed malowaniem ustawione zostaną jeszcze listwy ozdobne. Spinki już czekają.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

pokaleczą lakier w otworach..
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Tomasz pisze:pokaleczą lakier w otworach..
Niezbyt rozumiem co masz na myśli. Otwory będą wiercone przed lakierowaniem
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Spinki listew pokaleczą lakier podczas montażu/ewentualnego demontażu.
Kup 40 szt. tych blaszek z gwintem (te z kwasówki od Rafała).
Tylko poproś o te dłuższe (ponad 1cm), bo te, które są dostępne "od ręki" są ok ale tylko w przypadku gdy jest goła blacha i warstwy podkładów i lakieru (bez warstw szpachli).
W przypadku Syreny to mało prawdopodobne.
Tak czy siak - lepiej dłuższe niż miałoby braknąć. :piwo :piwo:
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Robota spoko. Tylko otwory pod te śrubki mocujące listwy zrób wiertłem 5, max 6, zakładając że śrubki są M4. Jak dasz podkłady i lakier, to otwór się zmniejszy i też pokaleczy lakier.
I powiem że Tomasz ma rację, te auta i tak trzeba rzeźbić. Nawet jak się uda kupić błotnik który nie jest pognieciony, "ideał" itd, i tak po nałożeniu szpachli natryskowej wyjdzie że były góry i doliny.

PS i tak ostatnia spinka listwy przedniego błotnika (tuż przy drzwiach) będzie musiała być ta sprężynowa, bo otwór wychodzi w miejsce słupka. Dlatego w słupku w górnej części jest taki dołek.

PS2, a czy drzwi są pasowane z uszczelkami?
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tomasz, a jak widzisz temat starszej blacharki, pokrywanej jeszcze epidianem celem wyrównania zagłębień i wgniotek, bo z tego co ja zaobserwowałem - to często pod epidianem jest już korozja, więc wg mnie trzeba to wszystko zwalić do gołej blachy ! CZY TAK ??? :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Może nie jestem Tomasz, ale jak jest ruda, to trzeba drzeć. Przynajmniej ja tak robiłem. Bez zdarcia tego, całej rdzy nie usuniesz, a ona dalej będzie się tak jadzić i nawet jak teraz to zamalujesz, to za jakiś czas to wyjdzie. Aby było dobrze, to na blachę dajesz podkład epoksydowy, na to szpachle, jak szpachle masz już na tip top przeszlifowaną, najlepiej znowu ją pokryć epoksydem, później podkład akrylowy i lakier (akryl, albo baza + bezbarwny).
ODPOWIEDZ