Male cudo Polskiej techniki

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

oooo gazu mu sie zachcialo!! panowie i dlatego nie przerabiajmy swoich syren na gaz :mrgreen: tak jak to nam niektorzy "fachowcy" doradzaja
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

były też cabria o nazwie Pop
GLOBUS Dawid

Post autor: GLOBUS Dawid »

- Co do koła zapasowego to wiem ze pochlania ono dosc duza ilosc energii w czasie uderzenia czolowego ale wsumie czy mam jakies szanse przerzycia przy zderzeniu czolowym :?: W NIEMCZECH przeprowadzona crasch test malucha i merca SLK wyszly zadziwiajaco podobnie i w jednym i w drugim strefa zgniotu skonczyla sie na silniku. :D Swiadomie je umiescilem w tym miejscu (czyli za siedzeniem kierowcy) bo tego miejsca nikt juz by nie zajol a tak to w bagarzniku spokojnie przeworze 2 fele do SYRENY albo jedno cale kolo a kiedys naet wiozlem i skrzynie a i blok sie zdazylo wiesc.
- Butla ma atesty na bardzo duze cisnienia osobiscie widzialem butle na ktorej testowano jakie cisnienie wytrzyma. Wytrzymala 168atm a dla porownania w butli pelnej gazu w samochodzi stojacym na pelnum sloncu przy temp 30C max cisnienie wewnetrzne to 25atm
- Nad umieszczeniem butli myslalem dosc dugo ale jednak stwierdzilem ze tak bedzie lepiej bo logicznie myslac lepiej zeby pasarzer wchodzil do auta od strony pobocza a nie srodka jezdni.
Gość

Post autor: Gość »

Sikor to wiadome czemu w Syrenach nie instaluje się gazu!
Bo silnik nie miał by smarowania, tak jak to ma miejsce po dodaniu Mixsolu do będzyny.
Swoją drogą czemu lejesz olej do bedzyny? ;D
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Trochę wyjaśnień. To co pokazałem na zdjęciach to 1,3 w gazie. Chciałem pokazać trwałość butli. Temperatura była tak wysoka, ze aż sprężyny siadły. Co do postu gościa, ja na mechanice się trochę znam i wiem, że montaż gazu do dwusuwa jest możliwy. Czesi montują do wartburgów i tam takie auta są normalnie zarejestrowane. Z kolei w Polsce jest jeden 353 na gaz mojego znajomego. Autko jeździ normalnie na gazie i jest odpowiednio smarowane. Tylko instalacja nie jest zalegalizowana.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
GLOBUS Dawid

Dalszy ciag odpowiedzi

Post autor: GLOBUS Dawid »

- jesli chodzi o punkt prawny to teoretycznie mowiac nie znalazlem zadnego przepisu prawnego mowiacego o tym ze do aut typu maluch nie mozna montowac gazu. Jedyne co slyszalem to tylko to ze butla gazowa nie moze byc w przedziale pasarzerskim (wtedy maluch musialby byc zarejestrowany na 2 osoby) ale z tego co mi wiadomo to podobno ja mam butle tzw. czajnikowa ktorej montaz jest dozwolony w przestrzeni ladunkowej. Osobiscie jescze nie mialem przegladu ale bylem parokrotnie na stacji diagnostycznei i diagnosci mowili mi ze taka instalacja ma prawo bytu a nie maja prawa bytu instalacja w ktorych jest wspawana sonda pobierajaca cieplo z kolektora wydechowego.
- jeden z was zadal pytanie czy ten samochod nie powinien sie nazyewac TROPIC. Otuz to ze nie bo sprawdzalem w ksiazeczce gwarancyjnej i fabryka FSM w BB i osrodek badawczy BOSMAL pisza ze jest to Fiat 126p Cabriolet a poza tym znaczki ktore posiada ten samochod zdobylem bezposrednio z osrodka badawczego BOSMAL (BOSMAL tam fabrycznie nowe maluchy byl przerabiane na CABRIO w porozumieniu z fabryka i w przewazajacej wiekszosci szly na eksport do Niemiec i Włoch)
- co do przerobienia syreny na gaz to szczeze mowiac nawet nie wiem czy jest to mozliwe bo chodzi o smarowanie. ja osobiscie mojej nie przerobie na gaz bo chce ja miec jaknajbardziej orginala i jezdzic nia tylko os swieta. A w przypadku mojego malucha to bez najmniejszego problemu (w zakladzie gdzie zakladali mi inst. LPG) moga mi profesjonalnie sciagnac ja i przelozyc do kazdego innego auta. Na maluchu zostanie tylko kilka dziurek i zaslepki na bloku.
- Cabrio o nazwie POP a wiec sa to zupelnie inne samochody Przedewszystkim POP nie posiada palaka w miejscu srodkowego supka i POP byl z tego co wiem przerabiany przez niemiecka firme a nie polskiego BOSMALA
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Podoba mi się, naprawdę. Nie pytaj co ale podoba. :lol:
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
CyklonB
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2005-11-11, 00:17
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: CyklonB »

z instalacją gazową jest tak, że te wszystkie baśnie typu iż jest to bomba to pierdoły wyssane z palca. butla z gazem jest w stanie przetrzymać praktycznie wszystko co tylko może się zdarzyć w samochodzie ale pod warunkiem... że autozawór nie zosał przeregulowany z 80% na np. 90%, widziałem nawet "odważnego" co miał na 95% :shock: przez takich idiotów są te legendy o niebezpieczeństwach instalacji gazowej a to wszystko przez to że niejeden idiota zamiast zainwestować w większą butle "przerobił" swoją na bombe grzebiąc przy zaworze :evil:
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
GLOBUS Dawid

Post autor: GLOBUS Dawid »

- Wiesz Cinek mnie sie podoba jedno i drugie a nawet trzecie (chodzi mi o Malucha CABRIO, Dziewczyne i SYRENE 104) i w jednym i w drugim no i w tzrecim jestem zakochany
- W moim przypadku Butla z gazem jest ustawiona na 80% (przynajmniej tak twierdza ci co ja montowali) czyli co za tym idzie do butli 40l tankuje jakies 32-33l gazu a co do bezpieczenstwa to wiem ze jest to dosc bezpieczne bo jak pisalem we wczesniejszym poscie to widzialem bytle na ktorej fabryka prowadzila testy i wytrzymala ona cisnienie 168atm a dla porownania w butli pelnej gazu w samochodzie stojacym na pelnym sloncu przy temp 30C max cisnienie jakie sie wytworzy we wnetrzu to 25atm
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Gość pisze:Na tym foto wszyszedl samochod i dziewczyna jakby robil to foto profesjonalista :-)
Hmm..... skąd ja ją znam ;) :?:
Mnie ten maluszek się podoba, ot tyle co chciałem powiedzieć ;)

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Gość

Post autor: Gość »

Wychodziły też maluchy "colo" ale to już całkiem inne ksztauty miało..
Awatar użytkownika
pawel_97
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 79
Rejestracja: 2006-02-23, 14:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: pawel_97 »

GLOBUS Dawid pisze:1944r
Jaki rocznik :>
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Wkradl sie maly blad Maluch CABRIO jest z 1995r a SYRENA 104 jest z 1966r
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Jogurt
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 571
Rejestracja: 2005-02-02, 11:12
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Jogurt »

qmpel też ma legalny gaz w kaszlaku tylko że on parownik ma podgrzewany małym obiegiem cieczy ogrzewanej od tłumika. za obieg cieczy jest odpowiedzialna jakaś mała pompka z mercedesa. butla 32l w bagażniku.
widać potomkowie kamikaze żyją dalej :grinser
ODPOWIEDZ