Male cudo Polskiej techniki
Male cudo Polskiej techniki
Witam poza Syrenka 104 z 1944r http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 2618#12618 posiadam rowniez inny cud polskiej motoryzacji. wprawdzie nie jest on jescze zabytkiem bo jest z 1995r ale za niedugo juz bedzie. Jest to FIAT 126p CABRIO. Uzywam go na codzien ni9e wazne czy jest to lato (wtedy jezdzi sie najlepiej) czy zima (czasem wychodzi sie z niego jak eskimos). Autko to mialo dosc bogata historie gdzyz mialo okolo 10 wlascicieli + kolo 5 komisów przedemna w tym mial isc do kasacji w 1997r. Naszczescie kupil go blachaz i zrobil dla siebie. Mam teraz prawie cala historie odtworzona. Ostatnio uszylem mu nowy dach gdyrz mialem wlam. Jak go kupilem przez 4 lata posiadania wyremontowalem mu caly u.hamulcowy, skrzynie, silnik (naszczescie trzeba bylo tylko zmienic lancuszek rozrzadu i usczelnic) uraz u.kierowniczy. A poniewaz maluch jest niezbyt ekonomiczny to zalozylem mu w kwietniu legalna instalacje GAZOWA. ponirzej pokazuje jego fotki.
PS JESLI KTOS MA JAKAS LITERATURE I FOTKI MALUCHA CABRIO ORAZ ZBEDNE CZESCI DO CABRIOLETA mile widze fotki i oferty cenowe za te czesci moj mail SUPER.DAWID@interia.pl
PS JESLI KTOS MA JAKAS LITERATURE I FOTKI MALUCHA CABRIO ORAZ ZBEDNE CZESCI DO CABRIOLETA mile widze fotki i oferty cenowe za te czesci moj mail SUPER.DAWID@interia.pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
hmm legalna:)? a jakim cudem? i gdzie masz zbiornik na gaz?? mozesz zrobic fotke gdzie jest??Gość pisze:A poniewaz maluch jest niezbyt ekonomiczny to zalozylem mu w kwietniu legalna instalacje GAZOWA. ponirzej pokazuje jego fotki
kolejne pytanie: do czego podlaczony jest parownic?? bo zapewne podgrzewany jest olejem?
no i jak maluch jezdzi na gazie:) pewnie juz wcale nie jezdzi tylko chodzi...
ale ogolnie spox!! tylko mu te brewki zdjac..
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no niew iem jakby mial byc zamiast kola zapasowego to jakby bombą jezdzil z drugiej strony kolejne miesce to tylko tylnie siedzenie..dlatego tez chcialbym zdjecia:)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Odpowiedzi na frapujace was pytania
Awiec zaczynam:
- Lajer105l typamietasz go innego bo jak go widziales to mial jescze stary fabryczny dach ktory nie mial szybek i prawdopodobnie kolor ci sie nie zgadza bo fotki sa troche wyblakniete gdyz robilem aparatem w telefonie.
- instalacja jest legalna. W serwisie gdzie montuje inst.LPG dostalem wszystkie zaswiadczenia i zgodnosci z normami takie jak dostaje kazdy kto montuje inst.LPG, a potem to tylko niewiedza urzednikow i wszystko jest ok i nawet jest zarejestrowany dalej na 4 osoby.
- Zbiornik z gazem (az 40l) jest zamontowany na tylnim siedzeniu za siedzeniem kierowcy. Najmniejszy jaki jest mozliwy do zamontowania to 20l.
- Reduktor jest podlaczony bezposrednio do pompy olejowej wyjscie jest w miejscu srubki zaslepiajacej a powrot jest przez wywiercona nowa dziure kolo aparatu zaplonowego (troche przeszkadza przy regulacji zaplonu)
- na gazie autko jezdzi dobrze a nawet lepiej niz na benzynie bo gdzy sie nagle dodaje gazy to nie ma tego zadlawienia sie silnika tylko odrazu wkreca sie na obroty (ale oczywiscie wolniej niz 2T). A co do predkosci to robilem pomiary na wmiare równym odcinku (autostrada A4) przy obciazeniu przecietnych 3 osob i obu pelnych zbiornikach (okolo 33l gazu i okolo 21li benzyny) na gazie Vmax=110-115km/h a na benzynie Vmax=120-125km/h. Jak macie jescze jakies pytania to pytajcie postaram sie odpowiedziec.
POZDRO 4all
- Lajer105l typamietasz go innego bo jak go widziales to mial jescze stary fabryczny dach ktory nie mial szybek i prawdopodobnie kolor ci sie nie zgadza bo fotki sa troche wyblakniete gdyz robilem aparatem w telefonie.
- instalacja jest legalna. W serwisie gdzie montuje inst.LPG dostalem wszystkie zaswiadczenia i zgodnosci z normami takie jak dostaje kazdy kto montuje inst.LPG, a potem to tylko niewiedza urzednikow i wszystko jest ok i nawet jest zarejestrowany dalej na 4 osoby.
- Zbiornik z gazem (az 40l) jest zamontowany na tylnim siedzeniu za siedzeniem kierowcy. Najmniejszy jaki jest mozliwy do zamontowania to 20l.
- Reduktor jest podlaczony bezposrednio do pompy olejowej wyjscie jest w miejscu srubki zaslepiajacej a powrot jest przez wywiercona nowa dziure kolo aparatu zaplonowego (troche przeszkadza przy regulacji zaplonu)
- na gazie autko jezdzi dobrze a nawet lepiej niz na benzynie bo gdzy sie nagle dodaje gazy to nie ma tego zadlawienia sie silnika tylko odrazu wkreca sie na obroty (ale oczywiscie wolniej niz 2T). A co do predkosci to robilem pomiary na wmiare równym odcinku (autostrada A4) przy obciazeniu przecietnych 3 osob i obu pelnych zbiornikach (okolo 33l gazu i okolo 21li benzyny) na gazie Vmax=110-115km/h a na benzynie Vmax=120-125km/h. Jak macie jescze jakies pytania to pytajcie postaram sie odpowiedziec.
POZDRO 4all
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
tak musi być bo jak to ktoś określił maluch to pojazd wolny od logiznych rozwiązań, dostaje do cylindrów tragicznie przygotowaną mieszanke przez co benzyna sie nie spala całkowicie (nagar można z dejmować SZPACHELKĄ!) to urządzenie pełniące rolę gaźnika w maluchu jest po prostu ŚMIESZNE i każdy mixer gazowy będzie działał lepiej...Gość pisze:- na gazie autko jezdzi dobrze a nawet lepiej niz na benzynie
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
jestem w szoku!! ale zbiornik zamontowalbym po przeciwnej stronie zeby byla mniej wiecej rownowaga WAGI w aucie kierowca i zbiornik po przekatnej pomysl super!! ale tak na serio..to chyba malucha nie mozna przerabiac na gaz z punktu widzenia prawnego,.
jeszcze napisze ze kolo zapasowe w maluchu jest niezbedne poniewaz to na nim podczas jakiegos buma kumuluje sie sila zderzenia i maluch ma jakiekolwiek szanse..bez kola
jeszcze napisze ze kolo zapasowe w maluchu jest niezbedne poniewaz to na nim podczas jakiegos buma kumuluje sie sila zderzenia i maluch ma jakiekolwiek szanse..bez kola
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Właśnie, coś tu jest nie halo. Malucha czy garbusa z gazem zarejestrują (znam więcej takich przypadków) mimo, że jest bezpośrednia ingerencja w instalację gazową (ogrzewanie parownika). Natomiast dwusuwu nikt nie chce zarejestrować, pomimo tego, że instalacja jest identyczna z tą w 4t, nie zmienia się jej w żaden sposób Niech ktoś mi to wytłumaczy...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Z tego co wiem ten model nie nazywa się Cabrio tylko Tropic. Bardzo ładnie utrzymany i bardzo przyjemny samochodzik.
1975-FSM Syrena 105
1976-Polski Fiat 126p
1979-Polski Fiat 126p
1983-FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984-Predom Prespol N-250c
1990-ZSD Nysa M-522
1993-Polski Fiat 126p FL
1997-Fiat 126 elx Maluch
1997-Fiat 126 elx Maluch
1998-Fiat 126 Town
1976-Polski Fiat 126p
1979-Polski Fiat 126p
1983-FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984-Predom Prespol N-250c
1990-ZSD Nysa M-522
1993-Polski Fiat 126p FL
1997-Fiat 126 elx Maluch
1997-Fiat 126 elx Maluch
1998-Fiat 126 Town
co do butli gazowych słyszałem że gdzieś chcieli w to radiowozy wyposażać i przeprowadzalli testy i się okazuję że wytrzymuje pocisk luger-parabellum wystrzelony z metra
a ja osobiśćie widziałem kompletnie spalonego golfa (z przepalonymi na wylot blachami) z całą butlą
więc chyba są dość wytrzymałe
a ja osobiśćie widziałem kompletnie spalonego golfa (z przepalonymi na wylot blachami) z całą butlą
więc chyba są dość wytrzymałe
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA