Urodziny Syreny

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
stabby
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 60
Rejestracja: 2011-04-19, 18:19
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Urodziny Syreny

Post autor: stabby »

Mamy dziś 55te urodziny Syreny. Całe pięć lat do emerytury! :)
Mały prezent - tak produkcja wyglądała na początku lat 60tych:
http://www.facebook.com/photo.php?v=258523420901850
Wszystkiego najlepszego!
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.

http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Awatar użytkownika
Chamarka
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2009-04-26, 17:32
Lokalizacja: Radom

Post autor: Chamarka »

chyba 12 lat do emerytury :P
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Wypadałoby wyjechać i pokopcić troche po mieście
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

Mojo dostoła wczorej w geszenku nowy auspuf. :D
...po prostu Zipa
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

044 Czyżby to 102/103S..?
Sosik
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-03, 13:41
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sosik »

Uczciłem rocznicę rundą honorową moim Bostonem :grinser Co prawda jeszcze na butelce zamiast baku i bez ostatniego tłumika, ale przynajmniej było hucznie :helm
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

tomaszu lepsze od ski jest rototyp 104:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
stabby
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 60
Rejestracja: 2011-04-19, 18:19
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: stabby »

Drodzy forumowicze, pomożecie datować ten materiał? Według dosyć ogólnych informacji z archiwum TVP jest to rok 1961. No i wobec tego nic się nie zgadza. Pojazdy seryjne mają i okrągłe i ostre przednie rogi "fletnerek" co by wskazywało na przełom produkcji 101/102. To jeszcze jest ok, ale właśnie jeśli chodzi o prototypy, to o ile 102S by się dało jakoś naciągnąć, to prototyp 104 (tylne zawieszenie na pakiecie blach resorowych pracujących na skręcanie, odwrócone drzwi) jest jednak późniejszy. Różne źródła podają dla niego 1962 lub 1963 rok.
Poza tym - widać tam jeszcze jakieś ciekawe oryginałki i rodzynki?
Moja hipoteza robocza jest taka, że to mogą być przebitki z różnych lat, natomiast 1961 rok opisuje najstarsze zdjęcia w zestawie. Co sądzicie?
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.

http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Dawids
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 83
Rejestracja: 2005-11-09, 12:47
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: Dawids »

Prototyp 104 istniał już na początku 1961 roku.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

chwila chwila dzielny rycerzyku.. powstrzymaj swojego rumaka.... czy mi sie cos pomerdało.... prototyp 104... a czym sie rozni ta 104 z 61 od 102? z tego co ja wiem pierwsze drzwi w normalna strone powstały w 63...

w ktorym rooku zaczeto prace nad s31??
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Dawids
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 83
Rejestracja: 2005-11-09, 12:47
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: Dawids »

Odsyłam do numeru 15 z 1961 r. tygodnika Motor. Jako ciekawostkę podam że te numer pożyczałem od motonity :D
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

czyli mi sie pomerdało.... muze to wszystko w koncu oukladac w spisie:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
stabby
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 60
Rejestracja: 2011-04-19, 18:19
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: stabby »

Tak przy okazji - nie wydaje się wam, że nazwa tego prototypu Syreny 104 w sensie określenia cyfrowego jest mocno myląca? Seryjna Syrena 104 poza silnikiem miała naprawdę niewiele wspólnego z "prototypem Syreny 104", który był chyba najgłębszą zrealizowaną modernizacją auta. W seryjnej 104 został z tych nowości chyba jedynie silnik.
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.

http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

zauwaz ze prototyp 104 ma drzwi jak 105.... niewiem własnie kiedy zaczeto prace nad s 31.... ale moze np 104 nazwano syrene z takimi drzwiami i silnikiem wartba? nie wiem nie chce tworzyc bajek
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
stabby
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 60
Rejestracja: 2011-04-19, 18:19
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: stabby »

Na szybko - prace nad S-31 były na niezłym etapie zaawansowania w maju 1960 (lektura tygodnika "Motor" z tego miesiąca w związku z innymi poszukiwaniami - Syrena Sport). Najbardziej zdumiewa niewprowadzenie nigdy do produkcji nowego tylnego zawieszenia, nad którym pracowano od 1958 roku (Mikrobus/Sport) przez właśnie ten prototyp 104, do zastosowania w pierwszych prototypach 104B już w WSM w Bielsku. Nie chce mi się wierzyć, że rozwiązanie powszechnie stosowane na zachodzie w kompaktach (szczególnie Francja - Peugeot, Citroen, Renault), wprawdzie nieco później, ale przecież nie będące jakimś fajerwerkiem technologicznym, tak trudno było doprowadzić do dojrzałości konstrukcyjnej. Wprawdzie informacje mam sprzeczne - ten prototyp 104 (jeden z prototypów?), gdy przenoszono produkcję do Bielska wraz z całym dobrodziejstwem inwentarza po Syrenie w FSO był samodzielnie przebazowywany. Podczas przejazdu podobno właśnie z powodu negatywnych cech tego zawieszenia wpadł w poślizg i uległ wypadkowi, zdaje się, że kierowca zginął...
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.

http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
ODPOWIEDZ