Piekna pogode mamy,z domu sie nie ruszamy:]Planowanie dalszy

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

U mnie wygląda to tak, śruba M12 nawiercona delikatnie od spodu aby kulka od łożyska się trzymała, po bokach śruby M8 o rozstawie 40mm.

Śruby M8 wkręcam w kierownice a śrubę M12 lekko odkręcam wkładam kulkę pomiędzy śrubę a wałek kierowniczy i dzida idzie :D

[ Dodano: 2012-04-08, 09:48 ]
jeszcze jedno
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

mi to przypomia sciagacz koła w wuesce 3....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

2 w 1
kombi
krzysosw
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-06-25, 16:51
Lokalizacja: OSW

Post autor: krzysosw »

marcin459 pisze:U mnie wygląda to tak
NOOOOO panie majster,tak rzetelnej i wyczerpującej odpowiedzi na moje pytanie się nie spodziewałem:]

Dziękuje i kłaniam sie nisko, na koniec zapytam tylko jaka to kulka:P?

Pewnie od łożyska<no co ty> ,ale jaki rozmiar:D?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

krzysosw pisze:na koniec zapytam tylko jaka to kulka:P?
Tak od łożyska, ale jakiego to nie wiem. Może być mniejsza to nie przeszkadza.
krzysosw
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-06-25, 16:51
Lokalizacja: OSW

Post autor: krzysosw »

Pochwale się, bo mam latająca syrenke:P

Dzieki zdjęciom Pana Marcina, wykonałem swój sciagacz i co... ?

Skarpeta lata:P

Trzech nas było, poszło nawet gładko,teraz jestem chyba w 80% rozbiórki(ałuuu)

Teraz tylko ten układ kierowniczy... macie jakieś pomysły?

Od kumpla pożyczyłem sciagacz do sworzni(dedykowany dla Mitsubishi Galanta),ale coś nie chce ściągać:P
A ściągacza nie chce popsóc,z czego już się z deczka wykrzywił...
Powiedzcie mi, czy brutalna siła rozdzieli te sworznie czy jakiś patent na to jest???


Pare foteczek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Pewnie chodzi Ci o końcówki drążków kierowniczych?
Sprubuj starym sposobem. Dwa młotki jeden trzymasz z jednej strony wąsa (w to co wciśnięta jest końcówka) a z drugiej trochę mniejszym naparzasz mocno. Możesz też popryskać jakimś odrdzewiaczem i walić walić walić młotkiem. Co jakiś czas daj "odpocząc" i młotkom i końcówce. Naprawdę pomaga.
Powodzenia
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

jasio pisze: Dwa młotki jeden trzymasz z jednej strony wąsa (w to co wciśnięta jest końcówka) a z drugiej trochę mniejszym naparzasz mocno.
Najlepszy patent działa w 100%


krzysosw, nie jestem dla Ciebie panem. Tu niema pan pani.
Awatar użytkownika
tom2212
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2949
Rejestracja: 2011-02-13, 22:02
Lokalizacja: CB

Post autor: tom2212 »

krzysosw, normalnie prawie wszystkie kolory tęczy ma ta skorupka :)
krzysosw
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-06-25, 16:51
Lokalizacja: OSW

Post autor: krzysosw »

tom2212 pisze: normalnie prawie wszystkie kolory tęczy ma ta skorupka :)
Dokładnie tak mój kolego:]

Nie widać tego na fotkach,ale w środku dwa odcienie żółtego(poprzedniemu właścicielowi,a właściwie jego synu, który zabrał się za ,,renwacje'' chyba nie spodobał się pierwszy zółty to zapodał w połowie kabiny drugi żółty... no chyba ze źle wymieszał farbę:P)
Od spodu czarna jak noc(to chyba nie bitex bo coś za letko schodzi:P),pod tym biała,pod białą minia,miejscami zielona no i oczywiscie o RUDEJ nie zapominając:Paaa i jeszcze oryginalny kolor lakieru... czyli eee ,nie wiem oświećcie mnie:P w sensie jak profesjonalnie on sie zwie:P i nie piszcie ze szary:P

Co do sworzni,to tak chodzi mi właśnie o ta cześć układu kierowniczego:]
Panowie patent sprawdzony,lecz czy nie nadwyręży on tych łączeń czy tez ,,wąsów''?

Zapewne napiszecie ze nie,ja zrobię tak jak polecaliście,a jak się coś popsuje to będzie moja wina:P?

Pytanko na dziś jest następujące:]

Resor piórowy,po środku środka środków ( x] ) ma taką małą śrubeczkę... wiadomo mi (z tego co mówił mi kolega syreniarz posiadający 104 lecz nie bawiący się w ,,porady z forum'' jak on to zwie) ze ta śrubeczka ma za zadanie ustawienie resoru w odpowiedniej płaszczyźnie co by to nasza (moja) skarpeta jeździła na wprost a nie od krawężnika do krawężnika:P.
Czy ważne jest zapamiętanie(sfotografowanie) dokładnego położenia tej śrubeczki?

Czy tak naprawdę wszystko wyjdzie w praniu i nie martwic się ta śrubeczka:P?
Poza tym mam nówkę przedni resor wiec będę go zakładał (logiczne) wiec i tak bedzie grzebania przy w.w. śrubce:P

Pozdrawiam wszystkich obserwujących temat:] :ok3
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

krzysosw, jakby nie było jak będziesz się bawił tą "śrubeczką" to musisz później ustawić geometrię układu jezdnego, bo troszkę Ci się przestawi.
Co do demontażu drążków to jak ściągacz i pryskanie wspomagaczami nie pomaga to zbytnio innego wyjścia nie masz. Nie uderzaj też na pałę. Zrób metodą Jasia i uderz raz porządnie i po problemie.
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

krzysosw pisze: Co do sworzni,to tak chodzi mi właśnie o ta cześć układu kierowniczego:]
Panowie patent sprawdzony,lecz czy nie nadwyręży on tych łączeń czy tez ,,wąsów''?

Czy ważne jest zapamiętanie(sfotografowanie) dokładnego położenia tej śrubeczki?
Nic się nie stanie. Tylko wiesz, Ty masz walić po elemencie, w który wchodzi gałka, a nie w samą gałkę. A z tą śrubką, to jest nieistotne, bo nieraz braknie na niej regulacji i trzeba walić w koło, żeby się resor bardziej wsunął/wysunął. A tym resorem, to reguluje się kąty pochylenia kół. Nie ma tu konkretnego nastawu; istotne jest, żeby oba koła były "PI*drzwi" tak samo pochylone.

Nie zapomnij o zaokrągleniu (kątówką) kantów na końcu każdego pióra oraz o obfitym posmarowaniu piór resoru. Kanty te wycierają w piórze poniżej "rowek", co prowadzi do pękania pióra w tym miejscu.
...po prostu Zipa
krzysosw
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-06-25, 16:51
Lokalizacja: OSW

Post autor: krzysosw »

Czyli lac na śrubkę, co do ,,gałki'' to wiem jak:]haha

W dwóch miejscach na zderzaku mam tak jakby hmmm no takie dziwne uszkodzenie tak jakby zderzak został zahaczony i przygnieciony, poniewaz tak jakby łapy trzymające go zostawały taki kant wystający na zewnątrz:D haha wiem ze abstrakcyjnie to opisałem:]

Zderzak nie jest po prostu pogięty tylko ma taką wypustkę jakby ktoś walną szpikulcem czy kilofem od tyłu i to miejsce zmienia ,geometrie'' zderzaka...
Dodam ze zderzak w b.dobrym stanie pod względem chromu,tylko w tym miejscu ,,od szpikulca'' trochę spękany ale trochę!

Jak naprawić taki zderzak?Pewnie klepanko tylko wtedy ponownie do chromowania co nie?

Coś humorzastego

TYTUŁ:

,,Bo mówili ze bedzie padać''

Obrazek
Pozdro:]
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jak tam prace posuwają się do przodu?
ODPOWIEDZ