FSO Warszawa 125p 1.5c 1985r "2sazi2"
jak na płaszczyznie?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
no chodzi mi o to ze tam gdzie było płasko olej nie spłynął do końca i tam było wdać jak się podzielił na olej i wode
No panowie wreszcie coś się rusza. W sobote planuje wyciągnąć silnik i przez ferie zrobic kapitalny remont zdjęcia w krótce dodam z rozbiurki
Dziś wieczór powinny być zdjęcia z miejscówki w której zimuje fiacior ;d
ADD
no i zdjęcia już są ;d
tak sobie fiacior zimuje ;d
regularnie go odwiedzam i drapie za uchem
jak już pisałem najprawdopodobniej w sobotę wyciągne silnik podstawa jest zrobienie panewek bo słychac je już na potęgę ale pewno będzie też i szlif od razu ;d malowanie i czyszczenie wszystkiego i spowrotem do budy w marcu mam w planie jeżdzić nim na praktykę a potem pewno będe bral się pomału za blacharke
[ Dodano: 2012-01-29, 12:34 ]
Silnik już wyciągniety wszystko szło ładnie pieknie i bez komplikacji mały problem był z 2 rurką bo nie było jej gdzie sciągnąć bo przystawiało do fartucha czas pracy ok 5h we 2 osoby
niestety nie mam zdjęć z samego procecu podnoszenia bo się zagapiłem
następna aktualizacja dopiero ok piątku będzie bo niestety albo stety wyjeżdzam do roboty będzie kasa na części
[ Dodano: 2012-02-08, 01:27 ]
Silnik wstępnie rozebrany w dniu dzisiejszym wszystko szło pięknie i glado dopóki nie przyszło odkręcić koła pasowego wału ;d po prostu brakło mi klucza ;d ale to się jutro zozkręci reszta jest rozebrana wstępnie do roboty
- panewki koniecznie choć jeszcze nie zagladałem do środka ale wiem ze szumią i to zdrowo
- cylindry pójdą pewno tylko do honowania ale to się zobaczy możliwe ze będą szlify jeżeli honowanie już przekroczy normę (aktualnie są na 2 nadwymiar 77.4)
- wszystkie uszczelnienia
- zawory przyjdą nowe raczej na pewno
- głowica do planowania możliwe że blok też delikatnie polece
- odmalowanie wszelkiego żelastwa co większe, co mniejsze do ocynku razem ze śrubami
jutro zaczynam skrobanie czyli to co tygryski lubią najbardziej hehe
na 2 i 3 cylindrze widac że miał problemy ze spalaniem
kolejna niespodzianka filtr odśrodkowy idealnie czysty żadnego osadu jest tylko jedna możliwość takiego stanu nie dawno robiony był rozrząd
smok zassał kupe syfu jakby trawy jakieś ...
wszyscy mają pomocnika mam i ja !!
ciekawostka
w moim fiacie głowica jest z fiata 1300 oglądając głowice jak ją ściągnąłem z boku jest napisane z jakiej pojemności pochodzi i pisze tam 1342 (widać na zdj) oczywiście blok jest 1500;D
[ Dodano: 2012-09-02, 11:01 ]
Remont rozchulał się na całego miało się to stać w przyszłym roku ale stwierdziłem że jedak lepiej to zrobić poządnie od razu Fiat został w tym tygodniu rozebrany i wylondował na boku, jest zdrowy na podłodze ale zestaw progów idze do wymiany ;d najgorsze są to zgnite elementy podłużnic łukowych w okolicy tylnych kół zle spróbóje to dorobic bo wymiana całych jakoś nie bardzo do mnie przemawia może ktoś jest w stanie zmiezyć mi rozmiar zdrowej blachy w tym miejscu ?? no ale o tym kiedy indziej teraz zdjęcia
najbardziej drastycze z całego etapu rozbiórki było wyrywanie przyspawanych drzwi kierowcy ... zabił bym tago dziadka który to remontował poprzednio ... a tak to wszystko przebiegło gładko i elegancko
No panowie wreszcie coś się rusza. W sobote planuje wyciągnąć silnik i przez ferie zrobic kapitalny remont zdjęcia w krótce dodam z rozbiurki
Dziś wieczór powinny być zdjęcia z miejscówki w której zimuje fiacior ;d
ADD
no i zdjęcia już są ;d
tak sobie fiacior zimuje ;d
regularnie go odwiedzam i drapie za uchem
jak już pisałem najprawdopodobniej w sobotę wyciągne silnik podstawa jest zrobienie panewek bo słychac je już na potęgę ale pewno będzie też i szlif od razu ;d malowanie i czyszczenie wszystkiego i spowrotem do budy w marcu mam w planie jeżdzić nim na praktykę a potem pewno będe bral się pomału za blacharke
[ Dodano: 2012-01-29, 12:34 ]
Silnik już wyciągniety wszystko szło ładnie pieknie i bez komplikacji mały problem był z 2 rurką bo nie było jej gdzie sciągnąć bo przystawiało do fartucha czas pracy ok 5h we 2 osoby
niestety nie mam zdjęć z samego procecu podnoszenia bo się zagapiłem
następna aktualizacja dopiero ok piątku będzie bo niestety albo stety wyjeżdzam do roboty będzie kasa na części
[ Dodano: 2012-02-08, 01:27 ]
Silnik wstępnie rozebrany w dniu dzisiejszym wszystko szło pięknie i glado dopóki nie przyszło odkręcić koła pasowego wału ;d po prostu brakło mi klucza ;d ale to się jutro zozkręci reszta jest rozebrana wstępnie do roboty
- panewki koniecznie choć jeszcze nie zagladałem do środka ale wiem ze szumią i to zdrowo
- cylindry pójdą pewno tylko do honowania ale to się zobaczy możliwe ze będą szlify jeżeli honowanie już przekroczy normę (aktualnie są na 2 nadwymiar 77.4)
- wszystkie uszczelnienia
- zawory przyjdą nowe raczej na pewno
- głowica do planowania możliwe że blok też delikatnie polece
- odmalowanie wszelkiego żelastwa co większe, co mniejsze do ocynku razem ze śrubami
jutro zaczynam skrobanie czyli to co tygryski lubią najbardziej hehe
na 2 i 3 cylindrze widac że miał problemy ze spalaniem
kolejna niespodzianka filtr odśrodkowy idealnie czysty żadnego osadu jest tylko jedna możliwość takiego stanu nie dawno robiony był rozrząd
smok zassał kupe syfu jakby trawy jakieś ...
wszyscy mają pomocnika mam i ja !!
ciekawostka
w moim fiacie głowica jest z fiata 1300 oglądając głowice jak ją ściągnąłem z boku jest napisane z jakiej pojemności pochodzi i pisze tam 1342 (widać na zdj) oczywiście blok jest 1500;D
[ Dodano: 2012-09-02, 11:01 ]
Remont rozchulał się na całego miało się to stać w przyszłym roku ale stwierdziłem że jedak lepiej to zrobić poządnie od razu Fiat został w tym tygodniu rozebrany i wylondował na boku, jest zdrowy na podłodze ale zestaw progów idze do wymiany ;d najgorsze są to zgnite elementy podłużnic łukowych w okolicy tylnych kół zle spróbóje to dorobic bo wymiana całych jakoś nie bardzo do mnie przemawia może ktoś jest w stanie zmiezyć mi rozmiar zdrowej blachy w tym miejscu ?? no ale o tym kiedy indziej teraz zdjęcia
najbardziej drastycze z całego etapu rozbiórki było wyrywanie przyspawanych drzwi kierowcy ... zabił bym tago dziadka który to remontował poprzednio ... a tak to wszystko przebiegło gładko i elegancko
To jest kolejność zapłonu2sazi2 pisze: ciekawostka
w moim fiacie głowica jest z fiata 1300 oglądając głowice jak ją ściągnąłem z boku jest napisane z jakiej pojemności pochodzi i pisze tam 1342 (widać na zdj) oczywiście blok jest 1500;D
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
kolego tomekM, po co od razu wysmiewać ja dopiero poznaje szczęgóły tego wozu. Ostatnio dowiedziałem się tego ostatnio, ze to jest kolejność zapłonu z innego forum, no ale tak z grubsza co do planów odnośnie fiata.
Blacha i lakier to moja specjalność, szczególnie blacha ;d wiec to koszty tylko materiałów i części, no może jeszcze troszkę prądu, a co do ceny remontu to planuje się zmieścić w ok 7k zł, plus silnik, no może nawet mniej jak ładnie poleci. ;d Lakier będzie czyszczony do zera, najprawdopodobniej spód również chyba ze nie znajde w okolicy nikogo kto mi budę do wanny wsadzi, bo planuje ocynk dać, jak nie całość, to na pewno wszelkie blachy co bedą szły do wymiany pójdą tam na sto procent. Jakieś małe łatki pewno nie ale reszta na pewno. Tak jak błotniki progi drzwi pasy.
Z planowanych blach po wstępnych ogledzinach to tak
podwozie
-progi komplet
-podproża komplet
-wzomcnienia komplet
-nieszczęsne elemety podłużnic łukowych
nadwozie
-...drzwi pewno pójdą używki ale niestety do wymiany komplet
-błotniki -przód prawy i lewy do połowy
-tył prawy cały lewy do połowy(do połowy tylko dlatego, ze nie chce rozcinać górnych, oryginalnych, nie zardzewiałych spawów)
-pas przedni nie pewny
-pas tył reperaturka z prawej strony bo gwint był wyrwany do zderzaka i ktoś to naspawał jak ciota ...
w sumie pewno ok 150kg blachy do tego dojdą sróby które pójdą do oksydowania co jestem w stanie zrobić samodzielnie więc koszt również tylko materiały
Może ktoś się oriętuje w cenniku galwanizacji ??? ile za kilo blach do ocynku i ile za cm2 chromu, to sobie bym policzył mniej wiecej, ile to będzie kosztować i żeby nie przepłacić. Słyszałem coś o 2.5-3zł za ocynk i 50gr za cm2 chromu
Blacha i lakier to moja specjalność, szczególnie blacha ;d wiec to koszty tylko materiałów i części, no może jeszcze troszkę prądu, a co do ceny remontu to planuje się zmieścić w ok 7k zł, plus silnik, no może nawet mniej jak ładnie poleci. ;d Lakier będzie czyszczony do zera, najprawdopodobniej spód również chyba ze nie znajde w okolicy nikogo kto mi budę do wanny wsadzi, bo planuje ocynk dać, jak nie całość, to na pewno wszelkie blachy co bedą szły do wymiany pójdą tam na sto procent. Jakieś małe łatki pewno nie ale reszta na pewno. Tak jak błotniki progi drzwi pasy.
Z planowanych blach po wstępnych ogledzinach to tak
podwozie
-progi komplet
-podproża komplet
-wzomcnienia komplet
-nieszczęsne elemety podłużnic łukowych
nadwozie
-...drzwi pewno pójdą używki ale niestety do wymiany komplet
-błotniki -przód prawy i lewy do połowy
-tył prawy cały lewy do połowy(do połowy tylko dlatego, ze nie chce rozcinać górnych, oryginalnych, nie zardzewiałych spawów)
-pas przedni nie pewny
-pas tył reperaturka z prawej strony bo gwint był wyrwany do zderzaka i ktoś to naspawał jak ciota ...
w sumie pewno ok 150kg blachy do tego dojdą sróby które pójdą do oksydowania co jestem w stanie zrobić samodzielnie więc koszt również tylko materiały
Może ktoś się oriętuje w cenniku galwanizacji ??? ile za kilo blach do ocynku i ile za cm2 chromu, to sobie bym policzył mniej wiecej, ile to będzie kosztować i żeby nie przepłacić. Słyszałem coś o 2.5-3zł za ocynk i 50gr za cm2 chromu
No i powoli coś już ruszyło. Fiat został przeciągnięty do garażu w którym, będą się działy najbliższe jego dzieje.
Tak więc w zeszłym tygodniu:
-została usunięta spora część lakieru i podkładów z dachu - zostawiłem tylko cienką warstwę podkładu, aby tymczasowo nie rdzewiało nic,
-skułem całą warstwę wygłuszenia z wnętrza, co odkryło jedne z nielicznych ognisk korozji w przedziale kierowcy
-wyciąłem jeden próg wraz ze wzmocnieniami (lewy zostanie wycięty zaraz po wstawieniu prawego, co by budy nie pokręciło)
tak po całości nie wiele się zmieniło, ale zawsze coś w tym tygodniu planuje całość przygotować do piaskowania
jak się uda to w marcu wypiaskuję całą budę i prysnę ja reaktywnym, a następnie, akrylem
Tak więc w zeszłym tygodniu:
-została usunięta spora część lakieru i podkładów z dachu - zostawiłem tylko cienką warstwę podkładu, aby tymczasowo nie rdzewiało nic,
-skułem całą warstwę wygłuszenia z wnętrza, co odkryło jedne z nielicznych ognisk korozji w przedziale kierowcy
-wyciąłem jeden próg wraz ze wzmocnieniami (lewy zostanie wycięty zaraz po wstawieniu prawego, co by budy nie pokręciło)
tak po całości nie wiele się zmieniło, ale zawsze coś w tym tygodniu planuje całość przygotować do piaskowania
jak się uda to w marcu wypiaskuję całą budę i prysnę ja reaktywnym, a następnie, akrylem
i bedzie jak nowy:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie