Kilka inf. o tuningowaniu syrenek?

Studentka
Posty: 4
Rejestracja: 2011-10-17, 18:51
Lokalizacja: Płońsk

Kilka inf. o tuningowaniu syrenek?

Post autor: Studentka »

Witam wszystkich Syreniarzy,
Na początek może napiszę że jestem studentką i to taką która otrzymała zadanie napisania referatu na temat tuningowania polskich Syrenek ;). żeby nie było, informacji na ten temat szukałam dosyć długo w internecie i książkach, ale niestety nie udało mi się nic znaleźć, tak więc byłam bym bardzo bardzo wdzięczna jeśli mogliby mi Panowie Syreniarze udzielić kilka informacji, albo przynajmniej wskazać stronę gdzie takie informacje można zdobyć. No to by było tyle a przechodząc do rzeczy to pytanie główne brzmi: W jakim celu tuninguje się syrenki? i ogólnie kilka informacji o tuningu.
jerzynka1223
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 97
Rejestracja: 2009-08-01, 20:27
Lokalizacja: poznań

Post autor: jerzynka1223 »

Tutaj raczej wszystcy myślą odwrotnie do Ciebie właśnie wracają z wieś tuningu do oryginału ale kilka fajnie zrobionych syrenek widziałem.
Słuchaj mam takie pytanie do Ciebie innego tematu niebyło bo co w tym fajnego tuningować coś co miało 40koni i jest w tej chwili klasykiem zreszta bardzo ładnym.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Studentka pisze:W jakim celu tuninguje się syrenki?
To Ty nawet tego nie wiesz? Tuninguje się po to żeby można było wyrywać fajne laski na taką fure.
A możesz napisać w jakiej szkole jesteś studentką i czy ten referat to jakieś ćwiczenie, praca domowa czy może praca dyplomowa? (bo my tu już znamy jedną pracę magisterską z syrenek)
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
KarolDG
-#Junior
-#Junior
Posty: 165
Rejestracja: 2007-06-01, 16:26
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: KarolDG »

Gieroy...dwóch dwóch :piwo: :faja
https://www.facebook.com/zbierto

Zbieramto ..czyli wszelkie zabytkowe graty ;)
Studentka
Posty: 4
Rejestracja: 2011-10-17, 18:51
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Studentka »

Gieroy pisze:
Studentka pisze:W jakim celu tuninguje się syrenki?
To Ty nawet tego nie wiesz? Tuninguje się po to żeby można było wyrywać fajne laski na taką fure.
A możesz napisać w jakiej szkole jesteś studentką i czy ten referat to jakieś ćwiczenie, praca domowa czy może praca dyplomowa? (bo my tu już znamy jedną pracę magisterską z syrenek)



Referat jako zaliczenie, pytanie ,,po co?" może wydawać się niektórym głupie, jednak to nie mój wymysł tylko wykładowcy i referat ma być z punktu widzenia antropologicznego.Oczywiście temat :w jakim celu się tuninguje syrenki można zawęzić do trzech zdań , ale raczej to nie będzie wystarczający materiał.
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

No dobrze ale tak konkretnie chodzi o tuning mechaniczny czy optyczny ;) bo w dawnych czasach optyczny był wręcz na każdym kroku i pozwalał się wyróżnić :)
Co do mechanicznego to myślę że ludzie bardziej poszukiwali sposobów poprawy silnika Syreny :)
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

Studentka pisze:tuningowania polskich Syrenek
adameo2 pisze:chodzi o tuning
adameo2 pisze:bo w dawnych czasach optyczny
w dawnych czasach nawet niemyslano ze takie slowo powstanie..;) :piwo:
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Ja mialem w swojej tuningowany pasek boczny ( wersja taxi) :) :piwo: :piwo:

W tamtych czasach slowo "tuning" pewnie by bylo zakazane ( zbytnio by zalatywalo zachodem) :/
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Studentka
Posty: 4
Rejestracja: 2011-10-17, 18:51
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Studentka »

adameo2 pisze:No dobrze ale tak konkretnie chodzi o tuning mechaniczny czy optyczny ;) bo w dawnych czasach optyczny był wręcz na każdym kroku i pozwalał się wyróżnić :)
Co do mechanicznego to myślę że ludzie bardziej poszukiwali sposobów poprawy silnika Syreny :)

Dokładnie to o optyczny i mechaniczny ;)
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

PANOWIE
nie przeciągajcie dyskusji tylko pomocni bądzmy dla kobieciny ,bo nie zdązy napisac referatu i BEDZIE MIAŁA PRZECHLAPANE
A PODEJRZEWAM ,ŻE wykładowca kiedys może miał marzenie miec tuning [haha jak to ładnie brzmi] syrenke ,ale nie wyszło i teaz po zadaniu takiego zadania jego marzenie sie spełni
ale ile nerwa zepsuje studętowi to ON TYLKO WIE
kombi
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Studentka pisze:Referat jako zaliczenie, pytanie ,,po co?"
Słusznie. Proponuje myśl, że w niektórych użytkownikach rodziła się chęć innowacji i „rozwinięcia” konstrukcji, inicjatywa, która, na co dzień w życiu zawodowym była źle widziana i „duszona”. Może dla poprawy komfortu: wyciszenie matami komory silnika, uszycie „mięsistej” tapicerki, dla poprawy bezpieczeństwa: pasy bezpieczeństwa, światła awaryjne, przeciwmgielne, cofania itd. :gazeta
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Studentka
Posty: 4
Rejestracja: 2011-10-17, 18:51
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Studentka »

kombi pisze:PANOWIE
nie przeciągajcie dyskusji tylko pomocni bądzmy dla kobieciny ,bo nie zdązy napisac referatu i BEDZIE MIAŁA PRZECHLAPANE
A PODEJRZEWAM ,ŻE wykładowca kiedys może miał marzenie miec tuning [haha jak to ładnie brzmi] syrenke ,ale nie wyszło i teaz po zadaniu takiego zadania jego marzenie sie spełni
ale ile nerwa zepsuje studętowi to ON TYLKO WIE

Dziękuje za wyrozumiałość ;)
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

konkretnie interesuje cie tuning czy rasowanie? syrenke tuninguje sie z takich samych powodow jak merca vw czy opla i idea jest taka sama jak przy przerabianiu ciuchow mebli komputera czy czegokolwiek skoro nie ma idealnego z mojego punktu widzenia pojazdu to doprowadzam to co jest jak najblizej tego idealu - co do skutkow -to wiadomo gusta i potrzeby sa rozne natomiast rasowanie to tuning przed 89rokiem i wtedy polegalo to na tym ze skoro narod kupil by nawet i milion syrenek rocznie i to w kolorze rozowym i mocy 30 km to po co produkowac rozne kolory czy wersje silnikowe i po co unowoczesniac i usprawniac - to kosztowalo a z punktu widzenia producenta bylo niepotrzebne wiec po rasowaniu silnik potrafil lepiej i szybciej rozpedzac auto zamiana pradnicy na alternator powodowalo ze swiatla na postoju nie przygasaly , plastikowe blotniki czy zderzaki nie rdzewialy itp . jest jeszcze grupa ktora koniecznie chce pokazac co mozna by bylo gdyby naprawde "mozna bylo" -tyle
Awatar użytkownika
Sebastian
-#Junior
-#Junior
Posty: 152
Rejestracja: 2006-02-09, 21:08
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Sebastian »

Syrenki nadal się tuninguje. Jedni wymieniają silniki na sprawniejsze, inni poprawiają zawieszenie inni kombinują z wyglądem a jeszcze inni kombinują nie wiedząc czego chcą i w końcu cała ich praca ląduje w hucie. Ja mam różne opisy jak co zrobić z gazey i z netu, jak coś to na priw.
Syrenka 105L to moja miłość i młodość !!!
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

Sprawdź zanim coś napiszesz.... To odkop sprzed dwóch lat, mało prawdopodobne żeby praca była aktualna
Mercedes 200 W110 - 1965r.
ODPOWIEDZ