Montaż czopa i łożysk w zwrotnicy.

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Gieroy-dzięki za odpowiedź. Co do samego montażu łożysk, to myślę, że ich nie zmasakruję, bowiem mam dostęp do prasy. Oczywiście prasy będę używał tylko przy montażu łożyska na czopa, zapierając o wewnętrzną bieżnie. Co do wciskania czopa w zwrotnicę, to mam zrobiony przyrząd, mniej więcej taki jak zaleca Glinka.
Gieroy pisze: I założ łożyska z gumowymi uszczelkami od zewnątrz typ RS.
Założyć 2 takie łożyska na stronę, czy tak jak pisałeś wcześniej-jedno?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-04-05, 14:30 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Jakie stosowaliście uszczelniacze przedniej piasty? W Glince pisze, że trzeba zastosować simering o wymiarach 72x48x10mm. Kupiłem taki, jednak za lekko wszedł w nakrętkę specjalną(bez jakiegoś znaczącego oporu). Próbowałem wsadzić do innej nakrętki specjalnej i efekt jest taki sam. Dumałem trochę, aż w końcu wpadłem na pomysł, aby sprawdzić rozmiar starego uszczelniacza.Okazało się, że stary uszczelniacz ma wymiary 72.5x48x10mm. Problemem jest to, że nie mogę dostać takiego uszczelniacza, a byłem w 4 sklepach. Co radzicie zrobić i w ogóle jakie wymiary powinien mieć simering?
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

młody94_105l pisze:Założyć 2 takie łożyska na stronę, czy tak jak pisałeś wcześniej-jedno?
Jest kilka teorii na ten temat - żadna nie jest sprawdzona w boju. Jedni zostawiają tylko jedną uszczelke RS od strony koła, inni dają obydwa łożyska z obydwoma uszczelkami. Zrób jak uważasz - zamelduj jak zrobiłeś i dawaj update jak sie sprawuje co powiedzmy jakieś 50 tys. przebiegu. :grinser
Co do simmeringa to dobrze mówisz - powinien być 72.5. Glinka kłamie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ja mam na łożysku zewn. zostawiony 1 kołpak, właśnie od strony koła i sprawdza się to wyśmienicie. Jest dostęp smaru do bieżni podczas smarowania za pomocą kalamitki, a dzięki kołpakowi łożyska nic nie wydostaje się na stronę uszczelniacza.
Polecam to rozwiązanie. :ok2
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Chłopy, powiedzcie czy można jeszcze gdzieś w normalnej sprzedaży, kupić kliny piasty przedniego koła? Dziś wziąłem się w końcu za zawiechę w mojej 105, i muszę wymienić czop i piastę, a klin już jest trochę rozchulany :grinser i potrzeba nowego.
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Może być ciężko podjedź do agromy lub w składnicy maszyn. Kurde ja też muszę się wziąc kiedyś u siebie bo na jednym kole mam juz luzy.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

jasio pisze:czy można jeszcze gdzieś w normalnej sprzedaży, kupić kliny piasty przedniego koła?
Z moich poszukiwań wynika, że tak - trzeba szukać pod hasłem "wpust pryzmatyczny" (zaokrąglony). W syrenie (mierzyłem jeden ze swoich) ma wymiary 8x6x36, najbliższy jaki znalazłem w sprzedaży to 8x7x36. Być może mój klin był trochę zjechany, a jeśli nie - wystarczy trochę zeszlifować ten dostępny w sprzedaży :)

link http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... anguage/pr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
doomelek-22
-#Junior
-#Junior
Posty: 140
Rejestracja: 2011-06-08, 20:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: doomelek-22 »

Witam.Odkopię temat 8) .Mam taki problem - nie mogę dostać tej śmiesznej sprężyny która ma być pomiędzy łożyskami ...Po przeczytaniu tego tematu nie mam pewności czy można "bezkarnie" założyć trzy łożyska - czy ktoś ma tak zrobione ? Działa ?Nic się nie urwało "wygło" itp.? :>
A może lepiej dwa łożyska a pomiędzy założyć wewnętrzną bieżnię ,tak żeby można było smarować przez kalamitkę?
Syrena 105 ' 76
Syrena R20 ' 77
Polonez '89
Polonez '98
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

doomelek-22 pisze: dwa łożyska a pomiędzy założyć wewnętrzną bieżnię ,tak żeby można było smarować przez kalamitkę
Ja właśnie mam tak zrobione i jest ok.. ale zastanawiam się czy czasem nie powrócić do sprężyn.. :piwo:
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

ja też mam tak zrobione jeszcze za czasów PRL i jak do tej pory działa....
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tg78 »

Witam wszystkich.
Ja też się podłącze do tematu
Zabrałem się dziś za zawieszenie w mojej 105 i jak rozebrałem piastę i czop wypadło sporo elementów, w większości sobie poradziłem, nowe łożyska itp ale mam problem z łożyskiem które wchodzi w piastę mam je z rowkiem, w piaście też jest rowek i mam coś na styl zabezpieczenia, pierścienia
Moje pytanie, czy ten pierścień wchodzi w piastę od środka, czy na łożysko, a może to jest od czegoś innego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

tg78, Na łożysku nie masz żadnych pierścieni. Pierścień jest ale w samej zwrotnicy. Nie wiem jakim cudem masz łożysko z pierścieniem.
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tg78 »

Łożysko było bez pierścienia ale z rowkiem, pierścień wypadł osobno jak odkręciłem simering i tak go dopasowałem leży idealnie i taki sam rowek mam na piaście od środka i też tam pasuje, też się dziwiłem bo ani w Glince ani na forum nic nie mogłem poszukać. Może to jest jakieś zabezpieczenie do czegoś innego?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Łożysko po prostu było takie założone jakie ktoś miał lub mógł tylko takie dostać nie masz co się sugerować tym rowkiem.
Awatar użytkownika
tg78
Posty: 22
Rejestracja: 2011-02-27, 14:50
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: tg78 »

Rozebrałem dziś drugą stronę i mam łożyska bez nacięć a pierścień jest wciśnięty w piastę od środka tak wygląda że ma spełniać role ewentualnego przesuwania łożyska (pierścień- łożysko- i simering z gwintem)jak sie myle proszę o sprostowanie.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

tg78 pisze:(pierścień- łożysko- i simering z gwintem)jak sie myle proszę o sprostowanie.
tak
ODPOWIEDZ