Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.

Informacje techniczne innych pojazdów.
ODPOWIEDZ
Bogumił
Posty: 11
Rejestracja: 2005-10-31, 21:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.

Post autor: Bogumił »

Silnik SCGP do swojego chłodzenia pobiera wodę, powstałą w wyniku spalenia paliwa węglowodorowego, wykroploną w chłodnicy spalin. Pompa o wydatku około dziesięciokrotnie większym od wydatku spalanego paliwa, kieruje tą wodę rurką o małej średnicy, otaczając kilkadziesięciokrotnie cylinder w kierunku głowicy silnika, następnie rurka ta otacza kolektor wydechowy i opuszczając go posiada temperaturę około 400 stopni celsiusza. Tak rozgrzana woda jest wtryskiwana w okolicach GMP, do komory spalania po ściankach komory spalania, tuż po rozpaleniu się ognia w środkowej części komory spalania. Proponuję przepłukiwać silnik powietrzem bez paliwa tradycyjnie, spodnią częścią tłoka, a doładowywać silnik bogatą mieszanką paliwowo powietrzną przez zawór umieszczony w głowicy komory spalania, tuż po zamknięciu okna wydechowego przez tłok. Wał korbowy i łożyska silnika proponuję smarować kroplówkami olejowymi. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy posiada bardzo dobrą cechę, a mianowicie - po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej może być zgaszony na kilka minut i po wtrysku wody samoczynnie (bez użycia rozrusznika elektrycznego) rozpocznie pracę jako silnik parowy, mogący na samej wodzie przejechać kilkaset metrów. Energia hamowania pojazdu może podgrzewać korpus silnika i być wykorzystana przy rozpędzaniu samochodu. Zachęcam Ośrodki Naukowe, do podjęcia prac, nad wdrożeniem silnika SCGP. Pozdrawiam. inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Re: Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.

Post autor: Cinek »

Bogumił pisze:Silnik SCGP do swojego chłodzenia pobiera wodę, powstałą w wyniku spalenia paliwa węglowodorowego, wykroploną w chłodnicy spalin.
Czy paliwo węglowodorowe = benzyna?
Bogumił pisze:Pompa o wydatku około dziesięciokrotnie większym od wydatku spalanego paliwa, kieruje tą wodę rurką o małej średnicy, otaczając kilkadziesięciokrotnie cylinder w kierunku głowicy silnika, następnie rurka ta otacza kolektor wydechowy i opuszczając go posiada temperaturę około 400 stopni celsiusza. Tak rozgrzana woda jest wtryskiwana w okolicach GMP, do komory spalania po ściankach komory spalania, tuż po rozpaleniu się ognia w środkowej części komory spalania. Proponuję przepłukiwać silnik powietrzem bez paliwa tradycyjnie, spodnią częścią tłoka, a doładowywać silnik bogatą mieszanką paliwowo powietrzną przez zawór umieszczony w głowicy komory spalania, tuż po zamknięciu okna wydechowego przez tłok. Wał korbowy i łożyska silnika proponuję smarować kroplówkami olejowymi. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy posiada bardzo dobrą cechę, a mianowicie - po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej może być zgaszony na kilka minut i po wtrysku wody samoczynnie (bez użycia rozrusznika elektrycznego) rozpocznie pracę jako silnik parowy, mogący na samej wodzie przejechać kilkaset metrów. Energia hamowania pojazdu może podgrzewać korpus silnika i być wykorzystana przy rozpędzaniu samochodu. Zachęcam Ośrodki Naukowe, do podjęcia prac, nad wdrożeniem silnika SCGP. Pozdrawiam. inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl

Proszę mnie sprostować, czu dobrze zrozumiałem: silnik ma działać dzięki spalaniu benzyny, ale zastosowaniu wody ma dać znaczną oszczędność. Do ogrzewania wody mają być wykorzystane straty wynikające z pracy silnika.Cały czas zastanawia mnie bilans energetyczny. Strat w typowym silniku spalinowym jest tyle, że powinno starczyć na podgrzanie wody. Jesli jednak zaczniemy odbierać część ciepła na rzecz wody, która ma być wtryśnięta, zwiększa się sprawność. A skoro zwiększa się sprawność, jest mniej strat, można zasilać silnik mniejszą ilością paliw węglowodorowych. Gdy tak się stanie, to czy nie zabraknie ciepła na podgrzewanie wody?
Proszę nie zrozumieć mnie źle, łapię ideę, co więcej, kiedyś myślałem nad podobnym projektem i chyba nawet śmielszym. Myslałem o wykorzystaniu strat, szczególnie ciepła uchodzącego ze spalinami, na rozpad wody na tlen i wodór. Sam pomysł jest nawet zblizony, tylko intryguje mnie bilans energetyczny. Na mój rozum może się okazać, że zysk jest niewarty poświęconych środków, jestem jednak laikiem i chętnie dowiem się czegoś więcej. :)
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Bogumił
Posty: 11
Rejestracja: 2005-10-31, 21:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bogumił »

Silnik Cieplny Gazowy (spalinowy) posiada sprawność energetyczną około 40 procent. Spalając paliwo z intensywnością 100 kilowatów energii cieplnej zawartej w paliwie uzyskamy z silnika spalinowego 40 kilowatów mocy mechanicznej. Natomiast 60 kilowatów mamy do dyspozycji chłodząc silnik spalinowy i jego spaliny. Zakładając że 15 kilowatów nam ucieknie do atmosfery - do zasilenia silnika parowego pozostanie nam 60 kilowatów minus 15 kilowatów = 45 kilowatów. Silnik parowy posiada sprawność energetyczną zbliżoną do silnika spalinowego czyli około 40 procent. Oznacza to że z silnika parowego uzyskamy 45 kilowatów razy 40 procent, czyli (45 razy 40) podzielić na 100 = 18.2 kilowata mocy mechaicznej. Zatem silnik SCGP uzyska moc mechaniczną 40 kilowatów plus 18.2 kilowata = 58.2 kilowata. Oznacza to że silnik SCGP posiada sprawność energetyczną około 58 procent. Pozwala to stwierdzić, że samochody z silnikiem SCGP powinny spalać o około 30 procent mniej paliwa niż te obecnie używane z silnikami tylko cieplnymi gazowymi (spalinowymi). Temperaturę silnika SCGP reguluje się proporcją mocy silnika cieplnego gazowego (spalinowego), do mocy silnika parowego. Spaliny opuszczające wysokotemperaturowy wymiennik ciepła (kolektor wydechowy). proponuję przepuszczać przez blok silnika (przez przestrzeń gdzie tradycyjnie znajduje się borygo), przez głowicę i blok silnika w kierunku wału korbowego. Silnik SCGP należy zaizolować termicznie z zewnątrz aby nie tracił niepotrzebnie energii cieplnej, a należy chłodzić tylko spaliny opuszczające silnik, w celu wykroplenia wody ze spalin i silnika parowego. Pozdrawiam inż. Bogumił.

[ Dodano: 2007-02-06, 23:24 ]
Kto z naszego klubu ?? jest zainteresowany wspólnym wykonaniem prototypu silnika SCGP na bazie Silnika syrenki? Proszę o wypowiedzi na ten temat na tym forum. Pozdrawiam inż. Bogumił Staroszczyk www.el-mech.pl .

[ Dodano: 2008-03-09, 17:22 ]
Założenia konstrukcyjne dla silnika dwusuwowego SCGP pozwalające uzyskać ekologiczny silnik spalinowy : 1. zamknięta komora wału korbowego. 2. Wydech realizowany otwarciem przez tłok kanałów wydechowych w okolicach dolnego martwego punktu. 3. Strumień gazów wydechowych skierowany wzdłuż osi stożka, centralnie, na wierzchołek stożkowego wysokotemperaturowego wymiennika ciepła, spowalniającego prędkość cząstrczek gazów wydechowych, w miarę zbliżania się gazów wydechowych do podstawy stożka. 4.U podstawy stożkowego wymiennika ciepła zamontowany samoczynny membranowy zawór jednokierunkowy gazów wydechowych. 5. Zasilanie silnika powietrzem realizowane przez sterowany zawór ssący. Założenia konstrukcyjne od 2 do 4 pozwalają uzyskać podciśnienie w cylindrze w momencie zamykania przez tłok kanałów wydechowych. Założenia od 1 do 5 pozwalają spełnić wysokie współczesne normy cz ystości spalin. Osoby zainteresowane tematem proszę o kontakt www.el-mech.pl inż. Bogumił Staroszczyk

[ Dodano: 2013-02-20, 22:05 ]
Proponuję skierować spaliny opuszczające kolektor wydechowy ( wysokotemperaturowy wymiennik ciepła ) do przestrzeni w bloku silnika gdzie tradycyjnie znajduje się płyn chłodzący glikolowy. Wówczas rurka otaczająca tuleję cylindra w silniku SCGP będzie podgrzewana z dwóch stron, a opuszczające korpus silnika spaliny uzyskają najniższą możliwą do osiągnięcia temperaturę. Tak ostudzone spaliny należy skierować do powietrznego, atmosferycznego wymiennika ciepła, (chłodnicy tradycyjnej od syrenki), w celu wykroplenia ze spalin wody, potrzebnej do pracy silnika SCGP. Zastosowanie Silnika SCGP w Syrence (nie tylko w Syrence) pozwoli na wygranie z konkurencyjnymi napędami hybrydowymi, spalinowo - elektrycznymi, obecnie wchodzącymi na rynek. Pozdrawiam miłośników Syrenki mgr inż. Bogumił Staroszczyk Warszawa.
ODPOWIEDZ