P70- wrażenia z pierwszych 5000 km w tym sezonie
P70- wrażenia z pierwszych 5000 km w tym sezonie
Pozdrawiam wszystkich syreniarzy jako starszy brat.Od marca br. jeżdżę troszkę nowym AWZ P70.Po 4 latach prac udało się to sympatyczne autko związane nieco z SYRENĄ przywrócić do stanu fabrycznego.Aktualnie jest to chyba jedyna petka jeżdżąca w PL niemal codziennie.Widać mnie co najmniej raz w tygodniu w Lublinie i okolicy. Wielką radość sprawia mi jazda pedzią.Historię renowacji można przeczytać na stronach Automobilklubu Rzeszowskiego.Chciałbym jeszcze kogoś zarazić moją pasją na literkę P.Proszę o wszelkie info nt.posiadaczy petek, chętnie pomogę, prowadzimy zakład serwisowy P70 w Lublinie.Bardzo bałem się w marcu gdy zarejestrowałem samochodzik jak będzie się spisywał w normalnym ruchu. Okazało się,że nie sprawia żadnych problemów, hamuje, przyśpiesza,nie kopci(jeżdżę od nowości na pełnym syntetyku motocyklowym Shell , lub Midland, aktualnie po dotarciu po pierwszym 1000 km leję 1:30,pali na dotyk.Z przygód jakie mialem to kapeć po 4000km, spalona cewka- musialem dopasować od MZ lub Syreny, poluzowany drucik w fajce, kilka śrubek trzeba było dokręcić po fabrycznym montażu w domowym warsztacie, pęknięta chłodnica, spalony oryginalny regler , teraz jeżdżę na sprzęcie od URSUSA, syrenowski niestety nie chciał współpracować albo był uszkodzony.Nie sądziłem, restaurując pedzię,że będzie wzbudzać ona takie emocje wśród ludzi,szczególnie starszych (40-80 latków).Spotkałem już po pierwszych 5000 km wiele osób mających bardzo symptacyzne wspomnienia z lat młodości lub dzieciństwa. Auto pali od 7 do 10 litrów mieszanki w zależności od sposobu jazdy i rozwijanych prędkości.W trasie jadę rampampam rekreacyjnie ok.70km/h, V max 93 wg GPS ale nie jest to konieczne. Z wycieczek na kółkach byłem 2 razy w Warszawie (Góraszka, EXPO- motobazar), 2 razy w Rzeszowie, Biłgoraju,Stalowej Woli, Janowie Lubelskim, Kraśniku, Lubartowie .W Poznaniu i Ciechanowie na rajdach na lawecie. W drive it day 2 czerwca w wielkim deszczu pedzia dzielnie jechała przeciekając oczywiście gdy wypasione fury traciły iskrę...... Z lawetą byliśmy z dziećmi we Francji w Miluzie na wystawie w Muzeum Bugatti. Braliśmy tam udział w wielkiej paradzie ponad 500 zabytkowych pojazdów. Wracając do Polski byliśmy w fabryce Muzeum Horcha w Zwickau .Nawet tam Niemcy nie mieli oryginalnych gałek w desce w przeciwieństwie do mojej AWZ P70 co im oczywiście wytknąłem. Mógłbym gadać i pisać godzinami o jeździe pedzią, słucham nawet radia podczas jazdy w oryginale,oczywiście PR I , nieco trzeszczy radio BERLIN.
Pozddr
Romek P70
PS . z pomocą dzieci jeśli będą chętni mogę spróbować zamieścić nieco fotek,są na polskiej jeździe.pl
Pozddr
Romek P70
PS . z pomocą dzieci jeśli będą chętni mogę spróbować zamieścić nieco fotek,są na polskiej jeździe.pl
romek
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Re: P70- wrażenia z pierwszych 5000 km w tym sezonie
Pozdrawiam Cię rozmawialiśmy na Expo w Warszawie.....romek pisze:Pozdrawiam wszystkich syreniarzy jako starszy brat.
Szkoda, że nie byłeś na zlocie Mikrusa
Ja swoją 103 zrobiłem 2700km, chyba jesteśmy w czołówce dwucylindrowych dwusuwów.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-10-23, 20:46 przez Mikrusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
hmm ja spotkałem sie z tym samochdzikiem w stalowej woli i jedna rzecz dała mi motywacje do jeszcze lepszego działania....
"grzebanie przy silniku w białych rekawiczkach"
i tak apropo mimo zdziwienia wielu moich znajomych uznalem petke za najładniejszy samochodzik na rmppz w stw...
"grzebanie przy silniku w białych rekawiczkach"
i tak apropo mimo zdziwienia wielu moich znajomych uznalem petke za najładniejszy samochodzik na rmppz w stw...
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Polak potrafi ładnie utrzymane auto pełen szacun.
Dwa pytania może masz zdjęcie przed remontem chciałem zobaczyć
I drugie co masz napisane na kartkach na tylniej szybie coś żeby niedotykali czy co
bo z tym mam też czasami problem ostatni baba ze śląska postawiła nogę na moim zderzaku i jeszcze żeby było śmiesznie uczapliła swoje grube du..o na masce.Oj wkó...ła mnie i zjebę taką dostała że czerwona jak burak odeszła.Przynajmniej zastanowi się co zrobiła
Dwa pytania może masz zdjęcie przed remontem chciałem zobaczyć
I drugie co masz napisane na kartkach na tylniej szybie coś żeby niedotykali czy co
bo z tym mam też czasami problem ostatni baba ze śląska postawiła nogę na moim zderzaku i jeszcze żeby było śmiesznie uczapliła swoje grube du..o na masce.Oj wkó...ła mnie i zjebę taką dostała że czerwona jak burak odeszła.Przynajmniej zastanowi się co zrobiła
Zdjęcia przed remontem są na stronie Automobilklubu Rzeszowskiego w zakładce zabytki, na szybie mam telefony do moich przyjaciół ,którzy pomogli mi w restauracji petki oraz do mnie aby zachęcić innych do renowacji petek,itp.,oprocz tego mam kartki z info o petce, schematy szkieletu ,itp. info dla ludzi ,którzy się pytają co to za auto. Humor satyra- petka była już Syreną, Trabantem,Wartburgiem,Warszawą, Mini Cooperem, ciekawe z jakim jeszcze autkiem będzie się kojarzyć poczciwa petka. Dzisiaj i do jutra do godz. 20.oo stoi w galerii OLIMP w Lublinie z okazji 10-lecia galerii.Na prośbę Prezesa, miłośnika zabytków wstawilismy tam wczoraj pedzię i Fiata Spidera 124 z 1975r. dla kontrastu.
[ Dodano: 2010-10-23, 22:05 ]
Odnośnie koloru- nie spotkałem w PL petki dwukolorowej, takie były jedynie w NRD. Dwukolorowo malowano z oddzieleniem listwami aluminiowymi Syreny,Trabanty,Wartburgi i takie były w PL. Kolory mojej petki są oryginalne wg palety fabrycznej, natomiast sposób malowania(charakterystyczne oddzielenie weissecrie od himmelblau) to tuning mojego Dziadka na wzór Wartburgów lub Syrenek,Trabantów. przed kilku laty na niemieckiej stronie www.p70.de były prezentowane wszystkie możliwe palety kolorów w jakie malowano petki. Obecnie nie ma tego fragmentu na stronie o petce . W P70 coupe nawet felgi byly dwukolorowe!!.Kolor i sposób malowania mojej pedzi odtworzylismy na podstawie dwóch zachowanych zdjęć ,które wykonal mój Ojciec w 1972 r. oraz resztek zachowanej farby pod gumami lamp tylnych.
[ Dodano: 2010-10-23, 22:14 ]
Remont przeprowadziliśmy metodycznie chyba tak jak powinno się remontować każdy pojazd, od podstaw. Auto zostało rozebrane "do gołego" i złożone od nowa. Nowe są(na wzór oryginału)-przewody elektryczne mimo,że stare były dobre, dętki,opony,szkiełko lusterka wewn., cały szkielet drewniany z podłogą, akumulator, tryby w skrzyni biegów,żarówki(stare działają,mam je na półce),wszystkie uszczelki oprócz uszczelek w ramkach z szybkami kredensowymi- bez problemu kupiłem w dawnej NRD,lakier- jw.,materiały tapicerskie. Szkielet tapicerki zachowaliśmy w całości,oczywiście jest drewniany jak w starych wersalkach czy kanapach. Wentylator, jak pisałem wcześniej od CC, cewki od Syreny lub MZ, świece kupiłem polskie typowe jak w latach 60-tych w sklepie motocyklowym.
Szyby te same- porysowane,nie były polerowane. Proszę ew. pytac o szczegóły.
PS. kierownica oczywiście jest już polakierowana tak jak kolumna RAL015 .
[ Dodano: 2010-10-23, 22:05 ]
Odnośnie koloru- nie spotkałem w PL petki dwukolorowej, takie były jedynie w NRD. Dwukolorowo malowano z oddzieleniem listwami aluminiowymi Syreny,Trabanty,Wartburgi i takie były w PL. Kolory mojej petki są oryginalne wg palety fabrycznej, natomiast sposób malowania(charakterystyczne oddzielenie weissecrie od himmelblau) to tuning mojego Dziadka na wzór Wartburgów lub Syrenek,Trabantów. przed kilku laty na niemieckiej stronie www.p70.de były prezentowane wszystkie możliwe palety kolorów w jakie malowano petki. Obecnie nie ma tego fragmentu na stronie o petce . W P70 coupe nawet felgi byly dwukolorowe!!.Kolor i sposób malowania mojej pedzi odtworzylismy na podstawie dwóch zachowanych zdjęć ,które wykonal mój Ojciec w 1972 r. oraz resztek zachowanej farby pod gumami lamp tylnych.
[ Dodano: 2010-10-23, 22:14 ]
Remont przeprowadziliśmy metodycznie chyba tak jak powinno się remontować każdy pojazd, od podstaw. Auto zostało rozebrane "do gołego" i złożone od nowa. Nowe są(na wzór oryginału)-przewody elektryczne mimo,że stare były dobre, dętki,opony,szkiełko lusterka wewn., cały szkielet drewniany z podłogą, akumulator, tryby w skrzyni biegów,żarówki(stare działają,mam je na półce),wszystkie uszczelki oprócz uszczelek w ramkach z szybkami kredensowymi- bez problemu kupiłem w dawnej NRD,lakier- jw.,materiały tapicerskie. Szkielet tapicerki zachowaliśmy w całości,oczywiście jest drewniany jak w starych wersalkach czy kanapach. Wentylator, jak pisałem wcześniej od CC, cewki od Syreny lub MZ, świece kupiłem polskie typowe jak w latach 60-tych w sklepie motocyklowym.
Szyby te same- porysowane,nie były polerowane. Proszę ew. pytac o szczegóły.
PS. kierownica oczywiście jest już polakierowana tak jak kolumna RAL015 .
romek
Czy auto ma ramę?
Ile jest "petko-filów" w Polsce?
I od razu link dla tych leniwszych:
http://www.automobilrzesz.pl/samochody_ ... _p_70.html
Z pewnością nie będziesz zmieniał koła za pomocą dźwigu;)
Ile jest "petko-filów" w Polsce?
I od razu link dla tych leniwszych:
http://www.automobilrzesz.pl/samochody_ ... _p_70.html
Z pewnością nie będziesz zmieniał koła za pomocą dźwigu;)
Petka ma oczywiście ramę,prawie taką samą jak DKW F8, tam jest tylko odwrócony o 180 st. silnik,zatem nieco w innym miejscu mocowanie(bardziej do tyłu od przodu auta)- dlatego rama z P70 pasuje tylko do P70.większość petek poszła na części jako dawcy dla silników i skrzyń dekawek,niektórzy w dkw przerabiali dynastarter na 12V. Hamulce i tylne zawieszenie są takie same w petce jak w DKW F8 i IFA F8. Chcę założyć polski klub P70,aktualnie należę do Cartoon Trabant z racji miejsca urodzenia autka oraz poszycia duroplastowego nadwozia. W PL jest w CEPIK zarejestrowanych ok.250 sztuk AWZ P70,ale większość to "zwłoki" takie lub podobne jak moja przed remontem(dzięki za zamieszczenie linka z fotkami)Sprawnych technicznie samochodów tej marki jest 6-7 sztuk,znam osobiście 4 właścicieli i wiem o jeszcze 3-4 autkach wymagających wiele pracy. Obecnie można kupić jedyną w PL petkę,weterana rajdów, 18 lat była użytkowana w sezonie niemal codziennie przez red. naczelnego Automobilisty p.Jerzego Kossowskiego,osobiście ją odrestaurował.Auto jest w pełni sprawne,wymaga remontu szkieletu,polecam,ogłoszenie w Automobiliście.właściciel dodaje jeszcze sporo części zapasowych.
romek
Skąd takie infomacje z Cepik ? Da sie takie info jakoś legalnie wyciągnąć ?romek pisze:Petka ma oczywiście ramę,prawie taką samą jak DKW F8, tam jest tylko odwrócony o 180 st. silnik,zatem nieco w innym miejscu mocowanie(bardziej do tyłu od przodu auta)- dlatego rama z P70 pasuje tylko do P70.większość petek poszła na części jako dawcy dla silników i skrzyń dekawek,niektórzy w dkw przerabiali dynastarter na 12V. Hamulce i tylne zawieszenie są takie same w petce jak w DKW F8 i IFA F8. Chcę założyć polski klub P70,aktualnie należę do Cartoon Trabant z racji miejsca urodzenia autka oraz poszycia duroplastowego nadwozia. W PL jest w CEPIK zarejestrowanych ok.250 sztuk AWZ P70,ale większość to "zwłoki" takie lub podobne jak moja przed remontem(dzięki za zamieszczenie linka z fotkami)Sprawnych technicznie samochodów tej marki jest 6-7 sztuk,znam osobiście 4 właścicieli i wiem o jeszcze 3-4 autkach wymagających wiele pracy. Obecnie można kupić jedyną w PL petkę,weterana rajdów, 18 lat była użytkowana w sezonie niemal codziennie przez red. naczelnego Automobilisty p.Jerzego Kossowskiego,osobiście ją odrestaurował.Auto jest w pełni sprawne,wymaga remontu szkieletu,polecam,ogłoszenie w Automobiliście.właściciel dodaje jeszcze sporo części zapasowych.
No witam witam
Autko zachowane świetnie, niestety nie widziałem na żywo nie byłem na rajdzie w ciechanowie bo to była impreza zamknięta to sie na organizatorow wypialem tylkiem.
Ja od zawsze pamiętam scenkę z Alternatyw z p70 podniesionym dzwigiem
A co do cepika to fajnie jak by można było mieć tam jakiś wgląd, ale myślę że liczba aut nie ma z rzeczywistością wiele wspólnego.
Autko zachowane świetnie, niestety nie widziałem na żywo nie byłem na rajdzie w ciechanowie bo to była impreza zamknięta to sie na organizatorow wypialem tylkiem.
Ja od zawsze pamiętam scenkę z Alternatyw z p70 podniesionym dzwigiem
A co do cepika to fajnie jak by można było mieć tam jakiś wgląd, ale myślę że liczba aut nie ma z rzeczywistością wiele wspólnego.
Mercedes 200 W110 - 1965r.