chlodzenie silnika s 31 w upaly

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
robert skubis
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 384
Rejestracja: 2008-04-30, 12:45
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: robert skubis »

Mam silnik po remoncie od czerwca.Jeżdzę od tego czasu na zloty w te największe upały.Za każdym razem, mam problem z temperaturą.Grzanie mam włączone.Dwa tygodnie temu,założyłem dodatkowy wentylator od VW.Włączany jest przełącznikiem kiedy chcę.Jest zdecydowanie lepiej.Foto załączę.
ORMO
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Zatkane stare tłumiki ABSOLUTNIE NIE SĄ PRZYCZYNĄ NADMIERNEGO GRZANIA.....Żebyście wy widzieli na jakich ja tłumikach jeździłem ............!
Panowie : Zróbmy doświadczenie. Jest ono absolutnie bezpieczne dla samochodu.
1-----sprawdzacie jeszcze raz czy przewody gumowe od pompy są założone prawidłowo.(a nie na odwrót)..
2--robicie mieszankę 5 litrów paliwa === benzyna 5 litrów + olej LUX10 w ilości 200 ml (to jest jedna piąta litra oleju).
3--rozmieszać w kanistrze to to i nalać do baku względnie pustego.

I zobaczycie czy wasze problemy się nie skonczą. ACHA !---- i proszę odkręcić śrubę dolną gaźnika na 2.5 obrotu.Ewentualne zakłócenia biegu jałowego wyregulujecie sobie uchyleniem przepustnicy.
I zameldować mi tu co wyszło.
Acha .......I jeszce :: proszę ten zaworek o średnicy 20 groszy co to jest w korku chłodnicy, podnieść paznokciem i wsadzić pod niego pętelkę z cienkiego drutu, który zakręcamy sam ze sobą tak aby nie zleciał do chłodnicy.......Wykonać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS. wszysrtkie te czynności możecie przecież ""odwrócić""" gdy nie będzie efektów oczekiwanych, nic się waszym pojazdom nie stanie.........
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

no ja na pewno sprobuje , jak bedzie okazja czyli upal>30 na wodzie zdjeta kratka drucik i oliwa pytanie- czy t9o musi byc lux czy moze miksol l;ub malinka?
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Myślę że gdyby wydech był aż tak przytkany to byłaby wyraźnie słaba, ale w Syrenie nie ma katalizatorów ani żadnych szmerów bajerów, ten wydech szybciej raczej przerdzewieje i rozsypie się w rękach przy próbie zdjęcia niż się przytka, jak się grzeje to przede wszystkim kierunek podłączenia pompy czy jest prawidłowy, następnie czy pompa w ogóle pompuje, bo może wirnik w niej jest tak lichy że ledwo co wode obraca i nie ma po prostu przepływu, z rozbiórką pompmy... masakra, jeśli będziesz to robił to lepiej się upewnij że masz tak przynajmniej ze 2 w zapasie, bo odkręcenie tej dużej nakrętki w całości graniczy z cudem, a jeśli ci się to już uda, to składaj potem na taśmę teflonową na gwincie, ja pompę remontowałem i tak zrobiłem że śmiga elegancko i ani deka z niej nie cieknie, ale to wymaga trochę zabawy, cierpliwości i podejścia, sam też sobie dorabiałem smar grafitowy przez spiłowywanie kawałków grafitu do gotowego już niby grafitowego, z tego co pamiętam spiłowywałem też kawałki starego rozsypanego uszczelniacza, tego takiego spieku co się ślizga na wirnik i uszczelnia, okazało się trafione i w zasadzie od tego czasu spokój, a wcześniej pompę chyba ze dwa albo trzy razy dłubałem i ciągle coś nie tak było... Generalnie wąż z chłodniby ma być podłączony do króća pompy tego tak bardziej na środku, on pobiera wodę, a ten wysunięty bardziej na bok to wyjściowy i ma być w kierunku dołu bloku, jeśli masz zamienione to będzie się grzało i dodatkowo pompa może ucierpieć od temperatury bo będzie zasysać gorącą wodę z bloku ponadto wydaje mi się że przepływ może być miniejszy bo naturalny kierunek jak by to określić... grawitacyjny jest odwrotny
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ja zaloozylem witrak bo mialem taki kaprys. i lubie dmuchac na zimne nie dltego ze mi sie przegrzewa.. ale w miescie korku sobie czasem wlącze. - pozatym jazda po lesie w upaly o jednak ni estanie w korku w miescie n aasfacie ktory ma ze 70 st...
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
robert skubis
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 384
Rejestracja: 2008-04-30, 12:45
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: robert skubis »

Obiecane foto dodatkowego wentylatora.Osoby które to widziały,miały podzielone zdania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ORMO
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

no ja osobiscie niewiem co myslec..... sprawdza sie..? jak wlaczysz spda temperaura..?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
robert skubis
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 384
Rejestracja: 2008-04-30, 12:45
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: robert skubis »

Zdecydowanie spada.Włączałem dopiero, jak wskazówka doszła na ostatni czarny punkt.Muszę jeszcze przetestować przy zimnym silniku, żeby chodził cały czas.Sprawdzę wtedy czy dopuści do takiej wartości.Jeżeli tak będzie, to znaczy że lipa.Podziele się spostrzeżeniami.

[ Dodano: 2010-08-12, 00:06 ]
A gdzie masz założony wiatrak.
ORMO
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Uważam że w tej próbie którą opisałem powyżej powinien być olej LUX a nie Mixol.
Jak próbować to na całego......
Panowie-----założenie dodatkowego wentylatora nie chroni przed ""rżnięciem się na wióry gładzi silnika"" bo cóż z tego że chłodnica ma poniżej 100 stopni ? Istotne jest ile ma silnik !!!!!!! A to dwie różne sprawy. Woda w głowicy może mieć 80 stopni bo sie dobrze schładza przy podwójnym dmuchu na chłodnicę, ale pytanie brzmi--ile stopni ma blok na tym odcinku gdzie trą go tłoki !?!?!?!?

PS. kolego FRANKI , z wielką uwagą a nawet "estymą" czytam twoje posty i to od dawna. Muszę powiedzieć, że jesteś ""Wielkim Mistrzem Zakonu"" na tym forum a twoje uwagi powinny być spisywane przez "szczawików"" co to nie rozumieją Glinki a chcą jeździć .
Składam Wam towarzyszu Franki proletariackie podziękowanie za Wasz cenny wkład w rozwój i utrwalanie wiedzy syreniarskiej.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Heh, dzięki, nie ma za co na dobrą sprawę tylko staram się pomóc jeśli tylko mam jakieś doświadczenia w danej danej sprawie, choć czasem sam potrzebuje może jakiejś porady to staram się opierać na własnym doświadczeniu, choć może to iczasem odkrywanie ameryki, ale oddać auto mechanikowi to nie sztuka tylko coś mi podpowiada że wtedy to ani sprawnego auta ani kasy by nie było :P W każdym razie osobiście najbardziej poważam ludzi którzy sami coś robią a przynajmniej starają się z czymś zaradzić (nie tylko z samochodem) na własną rękę a nie tylko przychodzą żeby zrobić to czy tamto a sami palcem nie kiwną i myślę że tutaj na forum jest co najmniej większość "samo-mechaników" ;) i dobrze bo tak naprawdę Syrena daje najwięcej frajdy jak człowiek sam potrafi sobie z nią poradzić choćby i coś się w trasie działo, choć tfu tfu... bo generalnie życzę każdemu dobrej mieszanki i wiecznych przegubów ;) pozdro z mixolem ;)
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ja tylko kol teada powiemtyle.. ze lepiej zeby ta woda miala te 80st niz 130.. bo zawsze to pomoze choc roche schlodzic silnik.. w koncu pocos jest ta woda... i jakos to ciolo odbiera ze silnika...
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

No tak, woda będzie miała 80 stopni a nie 130, gdy do mieszanki nalejemy oleju tak jak napisałem (oraz jak otworzymy ten zaworek w korku chłodnicy = wtedy pompa nie miele pary i bąbli wraz z wodą--ja wam mówię !).
A jeśli uzyskamy te 80 stopni włączając atomowe wentylatory--to można wogóle do Syreny nie lać oleju żadnego i zasuwać 135/godz........a wióry będa szły z tłumika na jezdnię===zaś na wskaźniku będzie 80 stopni jak drut.......
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

nemowie zeby nielac... oleju tak ja mowisz.. ale mozna robic i jedno i drugie.;)
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

teeda- mowisz ze wentylator w syrenie jest niepotreebny i ze to bzdura i takie tam a przeciez syrena tez jest wyposazona oryginalnie w went tylko ze nie elektryczny ,a co by niemowic jak wiele innych rzeczy w syrenkach jest niedopracowane juz w fazie projektu to i podobmie jest z chlodzeniem . tak jak pisalem sprobuje twoich metod ale po zamontowaniu went elektr chlodzenie jak z nut i nie trzeba sciagac kratki ani ryzykowac utraty szyby jezdzac na wpolotwartej masce. poza tym i tu niec chce cie obrazic ale wiekszosc nowocaesnych aut ma wlasnie went elektr nawet merc odszedl juz od wiskozy i went napedzanych paskiem .
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Ja tylko mówię, że fabryczne ustawienie całości chłodzenia w Syrenie jest tak dobre że nie ma prawa sie grzać.
Jesłi sie grzeje to jest jakiś feler.
A już wstawianie dodatkowego wentylatora (drugiego) to zupełna bzdura.
Natomiast wentylator elektryczny w zasadzie jest po to ,że by włączał się z przerwami (czyli chłodzi on słabiej bo tylko okresowo). Oczuwiście można go ustawić na stałe ale po co, skoro w Syrenie właśnie jest na stałę fabrycznie !
Przed te wszystkie lata nie było w Syrenach problemu z chłodzeniem. Teraz --na forum, coraz cześciej o tych problemach sie mówi ; podejrzewam, że lejecie za mało oleju, oraz że poziom paliwa w gaźniku jest zbyt niski. (no i benzyna jest suchsza).
Jeśli syreny sie teraz grzeją a dawniej się nie grzały----to należy sprawę rozpracować a nie pchać większych wentylatorów.
ODPOWIEDZ