chlodzenie silnika s 31 w upaly

patenty, przeróbki, ulepszenia
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

chlodzenie silnika s 31 w upaly

Post autor: artur.konkol »

witam w ostatnie dni mam problem z chlodzeniem tzn temp potrafi skoczyc do ponad 100 stopni . co jest ciekawe dzieje sie tak w korkach i przy wolnej jezdzie (do 40 km/h) przy wyzszych predkosciach nawet podczas jazdy pod gore tego problemu nie ma . dodam ze chlodnice na 100% mam nie zakamieniona wiatrak jest caly wiatrolapy obok chlodnicy tez sa nawet wieksze niz w oryginale . dodam tez ze przy nizszych temp otoczenia do 28 - 30 stopni problemu nie ma . aha mam nowego typu chlodnie
pytnnie brzmi czy ktos z was ma jakis patent, poza dodatkowym wentylatorem ,i sciaganiem przedniej atrapy , moze ktos wstawial dodatkowa czy wieksza chlodnice ewentualnie wiekszy wiatrak na walek pompy moze jakos przesunal chlodnice do przodu . dodam ze nawet jak wlacze ogrzewanie to w korkach temp nie chce spasc . dopiero jak jade szybciej
wdzieczny bylbym za wszelkie info i pomysly oraz informaje jak z temp chlodzenia jest w waszych srytkach?

[ Dodano: 2010-07-13, 20:19 ]
ewentualnie pomysly co moze bc nie tak z oryginalnym chlodzeniem
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

ja ostatnio zauważyłem to samo tylko że u mnie wchodzi na 90 stopni C.
Nawet myslałem że czujnik ale wymieniłem miesiac temu.Ciekawi mnie również pytanie kolegi
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

poszukajcie tematu pisanego przes taede o czujnikach temperatury:) i ich skalowaniu
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

termiter sprawdzalem wymienilem na inny dziwi mnie to ze w glince "jezdze samochodem syrena" jest o tym ze tak sie moze zdarzyc w temp otoczenia pow 30 st C ale temp powinna spasc wlasnie na wolnych obrotach
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

artur.konkol, to co pisze w ksiazkach jezdze to zawsze z przymruózeniem oka....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

niby tak ale jakos tak sie stresuje ze ta temp taka wysoka . patrzylem na posty taede ale tego tyle ze ciezko znalezc bylo cos ze walkowal temat ale ciezko znalezc
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

może natrysk wody na chłodnice? w niektórych silnikach tak zrobili.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ja bym optował z zabudowanie dodatkowego wentylatora elektrycznego , za chłodnicą.
Musi pomóc :ok3
motomania na luzie
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

przedstawiacie kombinacje alpejskie
ile tych upałów bedzie [nie kombinujcie
mam to samo i co wymyśliłem
jak czeka mnie jazda w taki upał to ściągam kratke wlotu powietrza i syrcia utrzymuje tem.
troszke to dziwnie wygląda z tak otwartym ryjem , ale pomaga
kombi
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

a ja bym włączył ogrzewanie i ok :grinser wracałem tak ostatnio w niedziele i było zajebiście, w kabinie miałem 52stopnie :ok3 Ale syrena przez to miała komfortowe dziewięćdziesiąt parę :grinser Wszystko dla jej komfortu i dobra wkońcu to moja miłość
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

po pierwsze , w takie upały to normalne w syrenie, że temperatura pokazuje około 100st.
co można zrobić by pomóc syrence
otóż
wyciągnąć termostat , a w miejsce jego wstawić rurkę przelotową taki trójnik u spawać z wymiarami i średnicami jak termostat dobre rozwiązanie na gorące lato

druga sprawa to........ w lato jeździć na wodzie... a nie płynie, nie będę wyjaśniał dlaczego bo mi się nie chce..... ale takie są prawidła dla tej konstrukcji silnika.

i ciekawostka
po za tym jak ci pęknie grucha , to nie będziesz miał syfilisu tłustego wszędzie, gdyż woda szybko odparuje

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-07-13, 22:47 ]
a cha i jak stoicie w korku , lub bardzo pomału jedziecie to co jakiś czas po prostu prze gazujcie trochę silnik , bo pompa wody w syrenie ma małą wydajność , a na wolnych obrotach to już całkiem nie pompuje, i dlatego gorąco akumuluje się w silniku , a jak zrobicie prze gazówkę, to pompa przepchnie wodę przez chłodnicę, a wentylator na obrotach też zrobi swoje
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Tez uważam że syrenka woli wodę, A termostatu nie ruszam, bo nie wiem czy grucha przezyje takie zmiany na termostat i trójnik :grinser
Trzeba być twardzielem a nie lalusiem w aucie z klimą :P :grinser
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

grucha będzie miała lżej bez termostatu, gdyż termostat nie będzie stawiał oporu
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

PYJTERSON pisze:druga sprawa to........ w lato jeździć na wodzie... a nie płynie, nie będę wyjaśniał dlaczego bo mi się nie chce..... ale takie są prawidła dla tej konstrukcji silnika.
Wyjaśnij moze, bo bardzo mnie to zaciekawiło.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

mozna by dac mniejsze kolo na wentylator to by sie szybciej krecił :P ,,,,, do 90 moze podejsc 100 nie powinno ,,,, mozna wlaczyc ogrzewanie lub otworzyc maske i jechac na 1 zamku ,,,, daje rade ,,,, ps bardzo wazne miec zbiornik (taki retencyjny ) tzn od teej rurki co idzie przy kurku dajemy wezyk do butelki po miksolu az do dna ,,, jak silnik stygnie to zasysa wode a jak sie grzeje to wypuszcza ,,,, temp silnika jest zalezna od cisnienia w chlodnicy jak jest male to rosnie,,,, stale kontrolujcie poziom ma byc pod kurek !!!
ODPOWIEDZ