tłumik szmerów

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

tłumik szmerów

Post autor: leniuk »

znany choćby z warczyburga w dwusuwie i pytanie czy ktoś próbował podobną konstrukcje do syreny lub innego auta? może się podzielić doświadczeniami? w starej polskiej książęce znalazłem że potrafi coś takiego ładnie poprawić momenty obrotowe.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Z tego co widzę, to coś w rodzaju gasboxa, dobrze rozumiem?
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

coś w tym stylu ;) widzę gazbox to nazwa obiegowa dla małych jednośladów :) ale mi tu o większe maszyny chodzi ;)
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kol. leniuk - mozesz zapodac tytul, rok i autora tego dziela? I moze jak jest napisane to co to za gosc, czy z FSO?
Widze ze bardzo powaznie myslal on o dwusuwach. Ale teraz ten wynalazek chyba nie ma sensu bo robote tego baniaka a nawet jeszcze lepsza robia zawory membranowe.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

książka jest z 64roku i jest do pobrania z forum dwusuwów. to nie tylko do dosuwów jest kierowany. ja w swoim 4 takcie myślałem żeby przenieść monnet obrotowy na niższe obroty ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Nie jestem pewien, czy zadziała to w czterosuwie. Tam zjawisko cofania mieszanki praktycznie nie występuje.

Chociaż, jak piszą w "Poprawie ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" Januła i Szczecińscy, zastosowanie podobnego zbiorniczka do PF 126p, lecz o zmniejszonym przekroju rurki łączącej kanał dolotowy z pojemnikiem, polepszało osiągi. Jednak myślę, że tam działało to na nieco innej zasadzie - sprzyjało to lepszemu połączeniu powietrza i paliwa, dzięki dłuższemu przebiegowi mieszanki z gaźnika do cylindra; maluch ma za krótki kanał dolotowy, nie pozwalający na dostatecznie dobre wymieszanie paliwa.

Dlatego w nowszych, bardziej zaawansowanych technicznie konstrukcjach, gdzie dolot został dokładniej i bardziej optymalnie zaprojektowany, może to mieć słabsze działanie.

Jednakże uważam, że warto coś takiego przetestować, budowa jest bardzo prosta - co szkodzi?
Awatar użytkownika
grobus
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 202
Rejestracja: 2008-02-27, 20:41
Lokalizacja: świdnica

Post autor: grobus »

Nie wiem czy to oto dokładnie chodzi ale w moim Chryslerze Voyagerze jest coś takiego co nazywa się TŁUMIKIEM SZMERÓW jest to plastikowa puszka pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

To cos innego. Tłumik szmerów ssania jet przed przepustnicą, a tu chodzi o zwiększenie objetości układu dolotowego (między przepustnicą a zaworami). Generalna zasada jest taka, że aby uzyskać większą moc na wysokich obrotach -> krótkie kanały dolotowe, dla większej elastyczności silnika -> kanały dłuższe, większa objętość (czasem nawet tzw. doladowanie dynamiczne za pomoca odbijającej sie fali powietrza). W niektórych nowoczesnych samochodach stosowane są kolektroy o tzw zmiennej długaści i chodzi tu właśnie o wykorzystanie tych zależności.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

Wojt pisze:W niektórych nowoczesnych samochodach stosowane są kolektroy o tzw zmiennej długaści
że w motocyklach to słyszałem, ale w autach? Mógłbyś podać jakiś przykład, temat wielce interesujący i chciałbym się douczyć
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

większość nowych aut ma zmienna pojemność kolektora dolotowego ;) ale pamiętam ze stara toyota celika tez miała taki dziwny mały pojemniczek przy kolektorze co jak ślepa kiszka wygadał :)
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Praktycznie wszystkie silniki beznzynowe VW (równiez z doładowaniem)
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
grobus
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 202
Rejestracja: 2008-02-27, 20:41
Lokalizacja: świdnica

Post autor: grobus »

Coś kolego Wojt kręcisz Jaka to różnica czy przed samą przepustnicą czy za ? Poza tym za przepustnicą masz przepływomierz i od razu kolektor ssący więc w nowym aucie raczej niemożliwe żeby był tam jeszcze tłumik szmerów U mnie przy silniku 3.3 litra jest on dość pokażnych rozmiarów
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

grobus pisze:Jaka to różnica czy przed samą przepustnicą czy za
Diametralna!!! - to co jest przed przepusnicą to z reguły tylko kanały dolotowe i filtr pow. oraz ew. tłumik szmerów ssania, który służy wyłącznie do tego jak nazwa wskazuje!
Chodzi o to, że przebiegi ciśnienień i podciśnień sa inne przed i za przepustnicą.

Poza tym nie we wszystkich silnikach są przepływomierze. Często jest realizowany pomiar tzw pośredni taz pomiar ciśnienia i temp. A na marginesie co ma piernik do wiatraka?

[ Dodano: 2010-05-31, 20:56 ]
Może poprzednio wyraziłem się nieprecyzyjnie - tłumik szmerów ssania nie ma wpływu na samą pracę silnika (ma pomijalnie małą), a tylko służy obniżeniu hałasu.
Kolektory o zmiennej długości maja diametralny wpływ na charakterystykę pracy.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

no warszawie też niby jest tłumik szmerów ale dźwiękowych i zasadniczo różni się konstrukcją


Obrazek
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

No i w maluchu od 1982 w wersji "E" również jest tłumik szmerów ssania!


To, co zaprezentowałeś w pierwszym poście to nie jest tłumik szmerów (one są tylko pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza).
ODPOWIEDZ