Co ma rozstaw śrub kół taki jak syrena?

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Co ma rozstaw śrub kół taki jak syrena?

Post autor: homer »

Może ktoś się orientuje, jakie współczesne samochody przednionapędowe mają rozstaw śrub w piastach taki jak syrena? Wbrew pozorom nie pytam, jakie felgi pasują do syreny :grinser

Po prostu mam pomysł na małą przeróbkę zwrotnicy, łożysk, hamulców i przegubów...

Pozdro!
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Było już to opisane w jakimś temacie .
Ale z obecnych napewno Lublin .
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Suzuki Vitara, Suzuki samuraji, Honeker, Żuk, Tarpan, Warszawa, Lublin czasami wrangler, Kia Sorento, DAIHATSU Feroza, Łada niva, jest tego trochę :D dokładny rozstaw to 5x139.7
Awatar użytkownika
Brinko
-#Junior
-#Junior
Posty: 104
Rejestracja: 2010-02-16, 19:52
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Brinko »

A srednica otworu centralnego jaka jest ?? a co z odsadzeniem,jakie ET jest ??
Syrena 105, 74r
Opel Record Van, 1979r
Fiat 125p Pick-up, 81r
Bmw e32 730, 94r
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Kurde trafiłem na ten temat przypadkiem i mnie trafiło trochę... poszukuję jakichś używek tarczy i zacisku od nivki, z tego co znalazłem rysunki wymiarowe tarczy od nivy to powinna pasić bez niczego, ale potrzebuję przymiarki, no i do tego jak sprawa z zaciskiem by wyglądała, ale nówki nie ma co kupować, koszty zmiany wszystkiego oscylowałyby koło 500zł za komplet na przód, wszystko nowe, więc chyba warto by było pozbyć się problemów z regulacją i innymi wadami bębnów z przodka Syreny, tylko bez pewności nie ma co w nowe inwestować, może ktoś ma nivkę albo jakiegoś ziomka z tym cudem techniki ruskiej co by miał jakieś starocie, już na forum łady pytałem ale brak odzewu :/ wiem że oryginalne hamulce jak dobrze ustawione itp. to jest żyleta, ale właśnie o tą mordęgę z ustawianiem chodzi no i dostępność części na przyszłość chyba lepsza, bo tarcze to do 200 za komplet, klocki nie wiem ile ale to raczej grosze i pewnie kupi się w większości sklepów co to mają części do wszystkiego... tylko nie do Syreny :P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

No niestety, cała impreza jest dość kosztowna na nowych częściach. Jeszcze się nie dowiadywałem, czy są w sprzedaży odpowiednie łożyska stożkowe- niva ma wymiary 40 x 68 x 19, a skarpeta 30 x 72 x 19, czyli potrzebne byłyby 40 x 72 x 19, a jak takie nie istnieją to by trzeba wstawić tulejki do zwrotnicy. (A, no bo ja planowałem od razu wrzucić całe piasty z łożyskami i przegubem, żeby się dwóch innych problemów pozbyć). W grę wchodzi typ piasty pod 22 frezy, bo są dużo tańsze. Tarcze nie są drogie, ale właśnie piasty- przeciwnie. Niemniej myślę, że jak się dorobię to zaraz kupuję przynajmniej część gratów, bo lubię takie przeróbki :devil3
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

homer pisze:Tarcze nie są drogie, ale właśnie piasty- przeciwnie.
Piasty z tego co sprawdziłem kosztują 90zł/netto stary typ i 120zł netto nowy. Do tego pewnie łożyska, bo prawdopodobnie jest goła.
Generalnie temat troche spóźniony, bo gdy kiedys mialem Łade, to częsci do niej kosztowały duzo mniej niż do malucha czy poldka, teraz widzę, ze się to zmienia.
Cześci kupowałem tu: http://skorpion.auto.pl/oferta.php

Teraz lepiej kupic na złomie - Lady lubią rdzewieć, to powinno ich troche na złomie być ;)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

No muszę się wybrać bo od vitary po złomach nic nie znalazłem, a nie wiedziałem o ładzie jeszcze wtedy jak za tym śmigałem, no tylko czasu trochejak bede miał...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

Witam. Podlacze sie troche do tematu, choc moje mysli moga byc kontrowersyje dla niektorych ;) Czy daloby rade zamontowac duze felgi z niskoprofilowymi oponami od jednego z tych samochodow? Jestem w tym temacie nieco zielony, obawiam sie, ze na szerokosc by sie nie miescily :)
Awatar użytkownika
krzemien323
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 431
Rejestracja: 2009-01-27, 20:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: krzemien323 »

Jeśli chodzi o Syrenke to jest problem z tyłem. Ale po wyciągnięciu tylnych błotników zmieszczą się ładne chromy :ok3
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

a co bys proponowal z przodu? Uciac rame? :P Zastanawialem sie nad poszerzeniem nadkoli, ale jak bym to sam zrobil, moze to nie wygladac ;)
Awatar użytkownika
krzemien323
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 431
Rejestracja: 2009-01-27, 20:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: krzemien323 »

Nic nie trzeba ucinać. Zobacz na Syrene kolegi Danek__105. Rama jest w oryginale
http://images24.fotosik.pl/87/6e69338d18347577.jpg
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

wlasnie o czyms takim myslalem, tylko duze plaskie felgi bez rantu :) na forum zagladam sporadycznie. Z tego co widze (a teraz widze niewiele na telefonie) to ma chyba lekko poszerzone blotniki i wyglada to calkiem estetycznie :) Wielkie przerobki mam w planach, lepiej wroce do zbierania kasy hehe
ODPOWIEDZ