Światła tylne
Światła tylne
Tylne światła w oryginale słabo świecą, bardzo słabo. Jest to wina braku odbłyśników, nie żarówek. Nie ingerując w konstrukcję samochodu można to bardzo łatwo zmienic.
Wykorzystałem w tym celu aluminiową taśmę samoprzylepną do łatania tłumików.
Wg mnie ma same zalety: samoprzylepna, łatwoformowalna, temperaturoodporna
bardzo łatwo się rozdziera
Wykleiłem nią blaszki pod żarówkami, po bokach zrobiłem zagięcia - ala odbłyśniki współczesne, dodatkowo oddzieliłem od siebie żarówki dla większego kontrastu (także tą taśmą).
Efekt jest piorunujący. Koszt taśmy 20zł.
PS. Zrobiłem to samo z przednimi kierunkowskazami, ale niepolecam ze względu na trudności z montażem gum.
Fot nie będzie - brak aparatu.
Wykorzystałem w tym celu aluminiową taśmę samoprzylepną do łatania tłumików.
Wg mnie ma same zalety: samoprzylepna, łatwoformowalna, temperaturoodporna
bardzo łatwo się rozdziera
Wykleiłem nią blaszki pod żarówkami, po bokach zrobiłem zagięcia - ala odbłyśniki współczesne, dodatkowo oddzieliłem od siebie żarówki dla większego kontrastu (także tą taśmą).
Efekt jest piorunujący. Koszt taśmy 20zł.
PS. Zrobiłem to samo z przednimi kierunkowskazami, ale niepolecam ze względu na trudności z montażem gum.
Fot nie będzie - brak aparatu.
Można to też zrobić zwykłą folią do pakowania kanapek i powiedzmy butaprenem, tam nie ma aż tak wysokich temperatur żeby go wypaliło, aczkolwiek fakt, taśma samoprzylepna jest poręczniejsza i faktycznie poprawia to sprawę, nawet bym powiedział że zagniatanie odbłyśników nie jest tak bardzo potrzebne, bo już płaska blacha pod żarówką wyklejona daje bardzo dobry efekt. Oczywiście również czyste klosze, z racji konstrukcji, tylne lampy lubią przepuszczać wodę w każdą stronę a wszelki kurz odkłada się wewnątrz, dotyczy to przede wszystkim sytuacji gdy gumy pod lampami są stare popękane lub nawet poobrywane brzegami. Nie wiem czy tutaj jest w ogóle jakaś możliwość uszczelnienia tego, ale wystarczy tak raz do roku zdjąć klosze i je wymyć wewnątrz, się rozumie to też częsta przyczyna "świeczek" zamiast świateł...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Proponuje jeden krok dalej. Zastąpić fabryczne żarówki 21/5W i 21W żarówkami 1157 i 1156. Mają one odpowiednio moc 27/8W i 27W. To jest o jakieś 30-50% więcej mocy czyli też więcej światła. Reszta jest identyczna - bańka i podstawa. Bezpieczniki wytrzymują.QWARUK pisze:Efekt jest piorunujący
Odbłyśniki wedlug wynalazku kol. qwaruka + silniejsze żarówki, dodatkowo do piorunującego, dodają paraliżujący efekt Syrena staje się super widoczna w dzień i w nocy jak hamuje czy skręca. Do przednich kierunków też zalecam tę podmiankę.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- elektryk85
- -#Youngtimer
- Posty: 569
- Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
- Lokalizacja: Katowice
moza i tyle oswietlenie zrobic na diodach sa takie tasmy sprzedawane na metry i bardzo mocno swieca ja w swoim samochodzie którym jedze na codzien zrobiłem oswietlenie wnetrza i powiem ze efekt jest bardzo dobry zastanawiam sie nad zrobieniem tylnych lamp
Syrena 105 1975
Syrena Bosto 1979 w remoncie
Komar MR 232
WSK 125 M06 1961
Fiat 126p 1983
Wartburg 1000 1965
Syrena Bosto 1979 w remoncie
Komar MR 232
WSK 125 M06 1961
Fiat 126p 1983
Wartburg 1000 1965
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Ja listwę ledzianek dokleiłem z tyłu lusterka i jest gicior przy czytaniu map na zadupiach
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...