Elementy na które trzeba uważać przy zakupie/remoncie

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
bialy
Posty: 1
Rejestracja: 2010-03-06, 07:33
Lokalizacja: Warszawa

Elementy na które trzeba uważać przy zakupie/remoncie

Post autor: bialy »

Mam zamiar kupić Syrenę (swoją pierwszą) i ją potem wyremontować z znajomym mechanikiem.

Chciałbym się zapytać na co musimy zwracać uwagę przy zakupie.

Najprawdopodobniej będzie to Syrena 105 (najczęściej oferowane na sprzedaż) i dobrze by było wiedzieć jakich usterek powinniśmy ewentualnie szukać.

Więc:

a) jakie są elementy najbardziej narażone na rdzę i gdzie najczęściej jej ogniska występują, bo słyszałem nie wiem czy to prawda iż jakość Syren (wiem że ogólnie jakość wykonania Syren jest słaba) w zakresie podatności na rdzę jest duża.

b) jakie części/elementy najczęściej się psują

c) jakie części najczęściej się zużywają

d) na co generalnie powinniśmy zwracać uwagę przy oględzinach

Za każdą ewentualną pomoc z góry dziękuje.
Wasze informacje na pewno pomogą mi być szczęśliwszym posiadaczem Syreny.
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Najdroższa w naprawie jest karoseria, więc Kupuj w jak najlepszym stanie. Chyba że tanio to bierz i szrota - będzie na części. Powodzenia
syrena r20 80
-#Junior
-#Junior
Posty: 123
Rejestracja: 2009-10-18, 21:36
Lokalizacja: wlkp

Post autor: syrena r20 80 »

syrena jak syrena lubi zgnic.Najbardziej gnije w naroznikach czyli konce podłogi w srodku warto równiez spojrzec pod dywaniki bo lubia sie napic i nabrac wilgoci i korozja murowana.Warto rowniez spojrzec na podłogi(przedział pasazerski jak i kufer)NA ICH STAN OGÓLNY.Bo mozna sobie narobic kosztów,patrz rowniez na detale na które niektórzy niezwracaja przy zakupie uwagi bo potem cos kupic to nielada wysiłek.Ja bym na twojm miejscu szukał syreny w dobrym stanie bo takie jescze mozna nabyc a druga kupiłbym na podzespoły a sa jeszcze takie co remont przekracza granice finansowe.Pozdrawiam i zycze powodzenia
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Wszystkie 4 błotniki są zwykle bardzo pordzewiałe i nie ma co na nie patrzeć bo i tak będą do wymiany. Maska i tylna klapa............tylna może być stara--one dosć dobrze się trzymają......, a maska.......i tak i tak będzie do roboty blacharskiej z przodu na dole (lub do wymiany).
Natomiast ****************ważne jest czy są w miare dobre progi i podciągi przy progach (podciągi to takie belki z blachy -lewy i prawy, podobny do progów ale większy i położony za progami równolegle do nich, mocowane do podłogi).
*************** Ważne jest czy fartuchy są względnie całe (wyjmowanie ich i kupowanie nowych wraz z błotnikami przednimi to spory kłopot).
***********ważne jest na ile wygnite są słupki drzwiowe--pewnie są, ale jak bardzo ? Będą one do poprawki blacharskiej.
****************podłoga , zwłaszcza z przodu, powinna być dobra (czyli kiedyś już robiona bo fabrycznie to wątpię żeby po tylu latach....) , no i czy gumowe podkładki opierające sie o podłogę wgniotły się już w podłogę czy jeszcze ładnie trzymają całą budę wraz z podłogą wzniesioną lekko nad ramą (a więc czy palec wejdzie między podłogę i ramę, czy też podłoga leży całkowicie na ramie). To też pewnie jest już do dupy--ale ciekawe jak bardzo jest zgniła podłoga bo blacharz bedzie miał co robić. W temacie podłogi--czy poniżej pedałów podłoga na tym zgięciu z pionu do poziomu trzyma linię , czy też są tu dziury (pewnie są ...) to miejsce jest jakby "nośne" i ważne jest czy blacharz będzie miał jak odtworzyć linię prostą--wzmocnioną w poprzek całej kabiny.
***************** Na ile dolne zawiasy drzwi są wygniłe i czy wogóle się trzymają--jeśli nie, to czy blacharz jeszcze odtworzy ich dawne położenie.
""""""""""""""""""Czy silnik się obraca ręką, i czy przedni tłumik jst cały, zwłaszcza nisko nad ziemią gdzie wchodzi w drugi tłumik.
----------------------------------------------------------------
Oczywiście odpalanie silnika w gre nie wchodzi bo pewnie nie odpali wcale(nie dlatego że jest zły ale świece i aparat zapłonowy są zasyfiałe) ale można wsadzic akumulator - plus na masę- i sprawdzić czy obraca silnikiem, to wystarczy. Zapłacic 500---700 złotych a więcej to nie warto. Inne sprawy są do roboty więc se można odpuścić.
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

jak koledzy pisali - blacharka to podstawa rama raczej nie gnije ale warto dokladnie zbadac wasy na ktorych trzyma sie przedni zderzak - ich skrzuywienie czy korozja swiadcza o wypadkowej przeszlosci. takrze zly stan uszczelek szyb zwlaszcza lufcikow moze drogo kosztowac bo to poszukiwany towar . jezeli chodzi o mechanike to jest ona raczej prosta i tania w naprawie sa jednak problemy z czesciami silnika . warto sprawezic stan ukl chlodzenia, kabli elektrycznych - czy nie rwa sie w rekach -przekladnia slimakowa , jakosc wodzikow biegow -luz na drazku zaeowno w 105 i 105L oczywiscie podsufitowka i tapicerka czy fotele nie sa zapadniete. jezeli blacharka jest w dobrym stanie to naprawy mechaniki czy elektryki nie stanowia problemu ,prawie kazda czesc mozna naprawic lub zregenerowac . drogie sa takrze detale ozdobne te alu wypolerujesz a chromowane potrafia kosztowac zwlaszcza zderzaki i usta .ponadto w syrence potrafi zepsyc sie wszystko :smiech powodzenia w zakupie
ODPOWIEDZ