Rama - czym i jak zabezpieczać

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Rama - czym i jak zabezpieczać

Post autor: bubuja1 »

Witam - jak w temacie. Chciałbym żebyście napisali swoje wizje jak najlepszego zabezpieczenia ramy wewnątrz i na zewnątrz (niekoniecznie muszą być bardzo ekonomiczne)
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

jest taki środek tectyl sie nazywa bardzo dobry lecz też dość drogi... wewnątrz podobno dobry patent zalać rozgrzanym olejem. ale nie wiem bo nie stosowałem...
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
dulekkk
-#Junior
-#Junior
Posty: 114
Rejestracja: 2008-10-05, 13:32
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: dulekkk »

tez polecam tej firmy srodki a do srodka ramy tez srodek tectyla tylko do profili zamknietych koszt ok 30 zl a kons ok 35
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ja polecam calosc wymaziac pożądnie zywicą epoksydową.. a do srodka oleju..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

ramę z zewnątrz proronuje odmalowac farbą do kadłubów statków morskich. Czytałem, że ktoś tak calutkiego civika zrobił. A wewnątrz to osbiście zamierzam ciepłym olejem, tyle że nie sam. Jeżdżę trzeci sezon a jeszcze niczym nic nie zabezpieczałem. Znalazłem warsztat Wis czy jakoś tak - chwalili na forach. Wtryskują wszędzie na ciepło jakiś specyfik co potem zastyga, cieknie potem ze dwa dni i radzą potarzac co 2 lata, ale to w zwykłych autach. W zimowanych pewnie można rzadziej. Cena chyba 500 a powtórka taniej. Niby drogo ale taniej niż blachy czy rame łatac
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Jak remontowałem swoją to: piaskowanie, podkład epoksydowy, baranek, lakier akrylowy. Do środka wtryskiwałem mieszaninę oleju silnikowego i smaru grafitowego, ale teraz to wlałbym do środka Noxudol 750.
Po zmontowaniu spód samochodu zapryskałem Noxudol 900
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

moj patent:
wersja 1 (dla ubogich)
do środka: rozgrzany przepalony olej z piaskiem
na zewnatrz: podkład reakcyjny, bitgum
wersja 2 (dla kasiastych)
do srodka ELASKON do profili
na zewnatrz: podkład reakcyjny, bitgum

Napewno bitgum polecam bo to sprawdzony srodek i działa, a bardzo niemiłe doświadczenia mam z boolem rok po zakonserwowaniu tym maluch stracił podłoge a byla zdrowa....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

O farbie do kadłubów statków morskich słyszałem ale nie wiem gdzie ją kupić...
Ja zastanawiałem się jeszcze nad wrzuceniem w ocynk ale mija to się chyba z sensem koszty będą spore...

Środek planuje powiercić w ramie miejsca gdzie będę mógł wprowadzić zabezpieczenie i najprawdopodobniej zdecyduje się na Waxoyl Hammerite - testowali go w oldtimer markt i zajął 5 miejsce z 20 preparatów. Jest to chyba najlepszy kompromis między jakości a pieniędzmi jakie trzeba wydać (4 pierwsze miejsca były 4-5 razy droższe)
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

no własnie ja planuje do ramy wlać oleju tylko czy nie będzie gdzieś ciekło ( rama jest zdrowiutka bez zrdzy)

[ Dodano: 2010-03-04, 10:31 ]
ktos to ma zastosowane???
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

bubuja1 pisze:testowali go w oldtimer markt
Możesz wrzucić link do tego testu lub skan tabeli?
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ja zalalem oleju. starego z auta.. cieklo mi wszedzi epraktycznie.. tzn pod calym autem bylo pelno leju.. ale wlalem prawie 10 litrow. to misialo wykapac.. cieklo ze 2 dni a potemspokuj. wlalem tez wszedzie w kazde profile
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Postaram się to gdzieś odszukać...

[ Dodano: 2010-03-04, 10:41 ]
Cytat saabista - mam nadzieje że się nie obrazi ;-)
Wyniki ciekawego testu we wrześniowym nr. Oldtimer Markt

Zabezpieczenia antykorozyjne profili zamkniętych


Rok temu Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie.Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane ,długości 45 cm, podobne do progów samochodowych.Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami.Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca.Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza.Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory.

Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360 ° .o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów,wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów).Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców .Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28 °C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Rożnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów .
Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne .Występowały one pod rożnymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej,farba z utwardzaczem,żywica z woskiem,środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd.Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów.Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji.W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli.
Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje.

Zwycięzcą został specyfik pod nazwa:
TimeMax ,który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność..Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów.
Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 €
Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - nie wielka
masa zawartości w progu - 586 gram
technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu.Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze.Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie
pokryty,profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz.

Miejsce 2
Mike Sanders Korozionsschutzfett
Cena -puszka 750 gram 11 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-nie wielka
masa zawartości w progu-320 gram
technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem
Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty,profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Wymaga zastosowania gruntu.Bardo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz

Miejsce 3
Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-nie wielka
masa zawartości w progu-93 gram
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników,ilość smaru
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty,profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Wymaga zastosowania gruntu.Dobre własności penetracyjne.Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .

Miejsce 4
UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt uslugi w zaleznosci od auta 450 do 1200 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar
Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna
masa zawartości w progu -142 gramy
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty,profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Wymaga zastosowania gruntu.Dobre własności penetracyjne.
Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki

Miejsce 5
Hammerite Waxoyl
Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką -
Produkt :- rozpuszczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu-26 gram
technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką-
Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna,profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

Miejsce 6
Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa
Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 €
Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 46 gram
technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych.Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa,żadnych ognisk korozji, profil wski trudno dostępny pokryty szczątkowo,dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 7
Fluid Film Liquid A/liquid AR
Cena 13,50€ za litrowa puszkę
Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z wełny owczej)
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 212gram
technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 8
Technolit Holraumwachs
Cena 12,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 44 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil waski trudno dostepny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie.Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 9
Holts Holraumversiegelung
Cena 8,10€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie.Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 10
Akemi Holraumversiegelung
Cena 7,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 32 gramy
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie.Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Produkt dobry cenowo.

Miejsce 11
Würth Holraumwachs
Cena 13,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 51 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 12
Berner Holraumkonservierung
Cena 8,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 13
Prosol Holraumkonservierer
Cena 8,54€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 38 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Słabe zdolności penetracyjne.

Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania.
Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami .
Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt.Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat.Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów.Jeden na rdze i drugi na goły metal.Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne .

Pozostałe produkty :

14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i CIP
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl


Pozdrawiam

Saabista



[ Dodano: 2010-03-04, 20:12 ]
Zamówiłem sobie Hammerite Waxoyl - dostępny w Polsce nawet nie jest bardzo rażąco drogi 320zł za 10 litrów... Przetestuje za jakiś czas to się wypowiem :D

Teraz prosiłbym o rzucanie nazwami sprawdzonych preparatów do zewnętrznego zabezpieczenia przed kamieniami i innymi (głównie chodzi mi o farbę do statków) ale inne też może będą ciekawe...
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ja już pisałem, Noxudol 900...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

ja zalalem oleju. starego z auta..
stary olej zawiera siarkę więc ja bym go nie wlewał.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

to w końcu warto zalewać tym olejem?? :???:
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
ODPOWIEDZ