SYRENA na LPG ? :)
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
wsadzcie już silnik malucha i spokoj lub cinkiego hehe
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
tak mi tęskno do syreny na wygnaniu, że sobie rozmyślam, co w niej zrobie jak wrócę
otóż po przeczytaniu tego tematu, można dojść do wniosku, że po prostu należy rozrobić mixol z benzyną pół na pół, żeby za gęsty nie był, dobrać dysze w gaźniku tak, żeby smarowało i podpiąć lpg. To wygląda na stosunkowo proste rozwiązanie, natomiast eliminuje możliwość jazdy na tradycyjnej mieszance bez wymiany dyszy głównej. Rzucam luźno: a co, gdyby zamontować dwie elektrodysze? jedną zwykłej wielkości, drugą pod rozrobiony mixol? wymagałoby to oczywiście potężnej przeróbki gaźnika, którego niestety nie widzę i nie wiem czy by to było możliwe...Co wy na to?
otóż po przeczytaniu tego tematu, można dojść do wniosku, że po prostu należy rozrobić mixol z benzyną pół na pół, żeby za gęsty nie był, dobrać dysze w gaźniku tak, żeby smarowało i podpiąć lpg. To wygląda na stosunkowo proste rozwiązanie, natomiast eliminuje możliwość jazdy na tradycyjnej mieszance bez wymiany dyszy głównej. Rzucam luźno: a co, gdyby zamontować dwie elektrodysze? jedną zwykłej wielkości, drugą pod rozrobiony mixol? wymagałoby to oczywiście potężnej przeróbki gaźnika, którego niestety nie widzę i nie wiem czy by to było możliwe...Co wy na to?
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Witam po przerwie. Stęskniłem się za forum i internetem.
W Czechach jeżdżą Warby dwusuwy z gazem, a są smarowane wtryskiem oleju przed gaźnikiem, gdzie ciśnienie pochodzi z pompy wspomagania kierownicy, tłoczącej w kółko olej ze zbiorniczka. Na wyjściu pompy jest ciśnienie i od wyjścia właśnie idzie przewód zakończony najprawdopodobniej dyszą, wsadzony przed gaźnikiem. Dawkowanie jest proporcjonalne do obrotów silnika.
W weekend to zaczynam rzeźbić, bo czas już na to, czas!
W Czechach jeżdżą Warby dwusuwy z gazem, a są smarowane wtryskiem oleju przed gaźnikiem, gdzie ciśnienie pochodzi z pompy wspomagania kierownicy, tłoczącej w kółko olej ze zbiorniczka. Na wyjściu pompy jest ciśnienie i od wyjścia właśnie idzie przewód zakończony najprawdopodobniej dyszą, wsadzony przed gaźnikiem. Dawkowanie jest proporcjonalne do obrotów silnika.
W weekend to zaczynam rzeźbić, bo czas już na to, czas!
...po prostu Zipa
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Też kiedyś słyszałem o wartburgach, które miały zamontowaną instalację LPG. Nigdy tego nie widziałem na własne oczy. Dlatego podejrzewam, że chodzi o wartburgi już z silnikiem czterosuwowym.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
O - to prędzej !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Wartburg jest bez wspomagania kierownicy.CZESIO1958 pisze:Hmmm
Wartburg ze wspomaganiem kierownicy. . .
Ciekawe
Wykorzystana jest pompa wspomagania kierownicy z innego auta, do smarowania silnika.
Jednak tu chodzi o wartburgi 353 z silnikiem dwusuwowym .SUPER.DAWID pisze:Też kiedyś słyszałem o wartburgach, które miały zamontowaną instalację LPG. Nigdy tego nie widziałem na własne oczy. Dlatego podejrzewam, że chodzi o wartburgi już z silnikiem czterosuwowym.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
lpg
Niektóre z tych Wartburgów miały system Oleomatic (chyba nie przekręciłem nazwy) i wtedy nie ma kłopotu z założeniem lpg.
Ja do Syreny będę kombinował z założeniem sekwencji (jest to możliwe żeby działała w aucie gaźnikowym) i wtedy smarowanie będę miał ułatwione (ale szczegółów nie chcę zdradzać na razie)
Ja do Syreny będę kombinował z założeniem sekwencji (jest to możliwe żeby działała w aucie gaźnikowym) i wtedy smarowanie będę miał ułatwione (ale szczegółów nie chcę zdradzać na razie)
A, to ciekawe !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
potraktuj ten silnik co Ci dałem jako mecenat nad projektemzzr2320 pisze:Witam po przerwie. Stęskniłem się za forum i internetem.
W Czechach jeżdżą Warby dwusuwy z gazem, a są smarowane wtryskiem oleju przed gaźnikiem, gdzie ciśnienie pochodzi z pompy wspomagania kierownicy, tłoczącej w kółko olej ze zbiorniczka. Na wyjściu pompy jest ciśnienie i od wyjścia właśnie idzie przewód zakończony najprawdopodobniej dyszą, wsadzony przed gaźnikiem. Dawkowanie jest proporcjonalne do obrotów silnika.
W weekend to zaczynam rzeźbić, bo czas już na to, czas!
Re: lpg
Już kiedyś wspominałem- jeden gość z Niemiec założył gazownię do wartburga z tym ojejumatikiem, ale wyszedł z tego kibel, ponieważ zatarły się łożyska na wale.MaSa pisze:Niektóre z tych Wartburgów miały system Oleomatic (chyba nie przekręciłem nazwy) i wtedy nie ma kłopotu z założeniem lpg.
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!