SYRENA na LPG ? :)

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Mateusz pisze:Tak się zastanawiam nad sensownością montażu lpg do syreny.
Co prawda to prawda. Ktoś, kto w sezonie jeździ na spotkania, jakieś wypady urlopowe raczej nie przejedzie więcej niż 6-8 tys., a przy takich przebiegach raczej mija się to z celem. Z częściami do napraw silników Syren i z rzemieślnikami, którzy robią wały coraz trudniej.
Żeby była jasność sytuacji dodam, że jestem zwolennikiem gazu. Jeżdżę którymś z rzędu Passatem z instalacją, miałem okazję sam przerabiać układy zasilania na LPG, ale mimo wszystko szkoda zachodu. Warszawa to już inna sprawa, zbiornik „ginie” gdzieś w bagażniku, reduktor można schować w komorze żeby nie kuł w oczy a i sam silnik chyba „lubi” LPG?
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

jak ktos ma smaka na pare zagramanicznych zlotó∑ w sezonie robi sie sensowniejsze,
pozaztem z belgii zjechali do E na gazie wiec sie da...
zresza wiekszosc brandzlotechników nie mysli na ten temat w kategoriach ekonomicznych tylko folklorka technicznego , z cyklu "niemozliwe?!?! ja wam pokaze ze bezdury gadacie"

[ Dodano: 2011-10-06, 17:47 ]
mixownik od skody 120 zanabyty w sam raz do jikowa we warbie oleomatic juz siedzi coprawda ze zbiornikiem typu "zastepczy ale jest...

na foruma wartburga user Myszy rozpracował olematic od warba ...
oliwiarka
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

Wracając do tematu: muszę jak najszybciej zamontować w Syrenie gaz, choćby i bez wbijania w dowód, bo nie stać mnie na tak luksusowy towar, jakim jest benzyna za 5,38 zł. Czy ktoś z mojej okolicy - Chorzowa - nie chciałby razem ze mną coś pogrzebać?
...po prostu Zipa
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

ceny benzyny zaczynają być trudniejsze do przełknięcia od sztuki montażu LPG w dwutakcie.
Może ktoś ma jakieś alternatywne pomysły kryzysowe, słyszałem że np. bimber nie tylko ludziom smakuje. :)
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

Niestety, tanio do dwusuwa się tego nie da zrobić. Potrzeba pompy do oleju i rozpylacza. Można by spróbować jeszcze z membranami piezo do rozpylania oleju- odpadły by kosztowne mechaniczne części.
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

leniuk pisze:Można by spróbować jeszcze z membranami piezo do rozpylania oleju
Nie, nie, żadnych takich. Tam są takie drgania, że piezoelektryk by się w końcu wykruszył, poza tym nie mam pojęcia jak taka membrana działać ma, więc i tak to odpada-w moim aucie ja mam panować mad techniką (dlatego jężdżę tym, czym jeżdżę).



Czyli co? Nie ma nikogo chętnego do zabaw z gazem? Mam zacząć sam?
...po prostu Zipa
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

wrzuć 1,6d ze skrzynią audi.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

zzr2320 pisze:Nie ma nikogo chętnego do zabaw z gazem? Mam zacząć sam?
:devil2
Myślałeś może o jakiejś skróconej wersji testamentu? :F
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

Jarecki pisze: Myślałeś może o jakiejś skróconej wersji testamentu? :F
Ekhm... ponoć do odważnych świat należy?



Wszystko mam przecież zamiar robić z jakimś tam zachowaniem zasad BHP.
...po prostu Zipa
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

Można wykonać głowice w z paru piezoelektryków- zapewnia że długą prace wytrzymają :) http://reprap.org/wiki/Scratchbuilt_Piezo_Printhead
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Jeśli wszystko jest tak fachowo zamontowane jak reduktor- parownik, to rewelacja. :F
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
syrena103
-#Junior
-#Junior
Posty: 142
Rejestracja: 2009-09-03, 00:59
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: syrena103 »

Niedługo ciężarówki na LPG pomykać zaczną. Zaczynają już szkolić monterów. Tam ma być tak że 70% ON a 30 % LPG i takie ma być zasilanie. Przy obecnych cenach podobno ma być około 0,30 PLN oszczędności na kilometrze.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ot, nie LPG, ale inny temat, który mnie nieodmiennie fascynuje:

https://www.youtube.com/watch?v=PUIyu--6KWk
Awatar użytkownika
ryfiu
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2010-10-31, 17:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: ryfiu »

syreniarz1992 pisze:ot, nie LPG, ale inny temat, który mnie nieodmiennie fascynuje:

https://www.youtube.com/watch?v=PUIyu--6KWk
trochę historii http://retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=120

[ Dodano: 2013-01-16, 21:16 ]
Co do zasilania na LPG to trochę racji ma MARIO102 bo faktycznie anty wybuchy montuje się w układzie dolotowym żeby podczas niekontrolowanego wybuchu pozbyć się na tyle powstałej energii aby nie zbierać z asfaltu obudowy filtra powietrza i całej reszty dolotu. Potwierdzam to po własnym przypadku w czasach kiedy LPG pokazało się w Polsce i zasiliłem w ten sposób sam swoją poczciwą wtedy mazdę 323 z 87 roku :-) , tutaj dochodzi jeszcze faktycznie komora korbowa o dość sporej pojemności. Jak wiemy skarpety mają zwykły zaplon który czasem lubi sobie pożyć własnym życiem i raz poraz sobie pokicha i walnie w tłumik. Do wybuchu może dojść nawet podczas gaszenia stacyjką kiedy to powstanie zapłon od rozłączenia właśnie stacyjki na cylindrze którym akurat platynki są zwarte a tłok w miarę nisko .. niekoniecznie strzał pójdzie w tłumik :-)

Mimo to uważam że jest to możliwe w dwusuwie aby był spokojnie zasilany na LPG. Podpowiem jak ja to widzę na przykładzie współczesnych silników dwusuwowych zasilanych wtryskiem i to bezpośrednio w głowicy czystą benzyną. Nie chodzi mi żeby dawać odrazu wtrysk gazu do głowicy ale o sam fakt smarowania olej + powietrze. Przykładem będzie Silnik di-tech w aprilia SR. Smarowanie odbywa się w ten sposób że olej jest podawany pompką (dozownikiem) do kolektora ssącego i trafia na zawór membranowy którego blaszki świetnie rozpylają olej tworząc mgiełkę która lepiej smaruje bo po prostu benzyna go nie wypłukuje bo w tamtych silnikach wtrysk jest w głowicy. Ja gdybym już robił taki silnik syreny to zamontował bym trzy zawory membranowe np od skuterów pojemności powyżej 250cm w każdym dolocie każdego cylindra i dałbym poprzez rozdzielacz trzy rurki które dawały by olej bezpośrednio na membrany. Dodatkowo porobił bym okna w tłoku tak żeby dłuższy czas powietrze mogło by być zasysane.. doda to kilka koni przy okazji bo nie będzie zwrotów do gaźnika. Co do pompki i kłopotu zamontowania to najprościej będą pompki elektryczne np z webasto bądź stosowane np w podobnych urządzeniach np piecach na ON. Co do dawkowania to sami pokombinujcie bo wszystkiego nie podpowiem. Jeżeli chodzi o olej , dawałbym tylko i wyłącznie pełen syntetyk stosowany właśnie w tych skuterach wspomnianych wcześniej ... dodam że jak ktoś już pójdzie na całego i pomyśli nad katalizatorem o którym już ktoś na forum myślał przy syrenie to w tych skuterkach też on jest i sprawuje się bardzo dobrze przy spalaniu resztek oleju. Ale nie dymiąca skarpeta to już nie skarpeta :-) Myślę że coś tam pomogłem tym którzy jeszcze coś tam walczą w tym kierunku bo widzę że temat stary trochę ....
ODPOWIEDZ