SYRENA na LPG ? :)

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

SYRENA na LPG ? :)

Post autor: PYJTERSON »

SYRENA na LPG ? :)

Witam

Chcę z dostępnych na rynku części zrobić układ zasilania silnika syreny , wartburga na LPG.
Na razie dopracowuję pomysł.
I tu potrzebna mi jest pomoc, osób które zetknęły się z gaźnikami w których jest automatyczne olejenie silnika. ( skutery , motocykle)
Oczywiście chodzi o gaźniki do dwusuwów .
Pomysł polega na tym , by zastosować trzy gaźniki ( wiem żadna nowość) ale w tym przypadku , gaźniki z olejeniem .
Przed tymi trzema gaźnikami i tak będzie umieszczony mikser z gazem , tak więc parametry gaźników są jakby to powiedzieć mniej znaczące , oczywiście oprócz średnicy głównej gardzieli.
Na rysunku schemat poglądowy.
Więc się pytam POMOŻECIE ???
Proszę o rzeczową dyskusję.
Proszę podawajcie z jakimi gaźnikami dozującymi olej się spotkaliście oraz wklejajcie fotki , rysunki, dane techniczne tych gaźników oraz w jakim pojeździe był stosowany, z którego roku itd.

Pozdrawiam PYJTRSON

PROŚBA DO PESYMISTÓW by nie zaśmiecali tematu , uwagami typu:
-to nie ma sensu,
-że syrena to tylko w oryginale ,
- nie da się, bo mi się nie chce ,
itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-03-09, 11:41 przez PYJTERSON, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

ja bym dal olejenie do skrzyni korbowej i bylby spokoj z gaznikiem ,, byl na forum tez link do warba z systemem olematic czy jakos tak w kazdym razie tam mial jikova z dozwnikiem ,, mogłbys wtedy to barzdo latwo zaadaptowac
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Jack dzięki

już wiem jak to się nazywa Oleomatic i znalazłem taki obrazek http://www.wartburgradikalz.g1.pl/www/g ... nia/56.htm


czy ktoś to ma ?
Chętnie kupię
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

pomysl ciewkawy problem polega na tym ze przy dozowniku olej miesza sie z paliwem przez co jest rzadszy i in aczej sie rozpyla taki gesty olej ciezko bedzie rozprowadzic wg mnie fajnie by bylo przerobic dysze gaznika aby dawala 10-cio krotnie mniej paliwa za to z wieksza iloscia oleju a niedosyt paliwa zastapic gazem , sam o tym myslalem niechby na 100km spalala 1l takiej wzbogaconej olejem mieszanki i do tego gaz swoja droga ciekawe jak zachowaja sie swiece pooki co zycze powodzenia
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Mnie się wydaje, że montaż trzech gaźników tylko po to, żeby smarowały to taki sobie pomysł. Trzeba by wykonać odpowiednie króćce dolotowe, a przecież oryginalny gaźnik też musiał by zostać do rozruchu i na wypadek braku gazu lub problemów z instalacją. Chyba, że tamte trzy miałyby pełnić nie tylko funkcję dostarczania oleju, ale i zasilania w mieszankę paliwowo- powietrzną. Ale co innego gaźnik z olejeniem, który normalnie pracuje 'na benzynie', a co innego wykorzystać z niego samo olejenie. Może nie działać. Lepiej zostawić układ dolotowy w spokoju, a zaadaptować jeden rozpylacz oleju w gardzieli w stylu oleomatic, ale z jakiego silnika to wypruć- nie wiem.
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
Adi.G.
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 43
Rejestracja: 2008-02-06, 13:48
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Kontakt:

Post autor: Adi.G. »

Kilka linków na ten temat:
http://www.wartburg.cba.pl/lpg.htm
http://www.wartburg.cba.pl/gaz.htm


Swoją drogą mniej kombinowania i efekt też ciekawy:
http://www.wartburg.cba.pl/art13.htm

Też kiedyś rozmyślałem o zwiększeniu "ekonomiczności" syreny, na pierwszy ogień oczywiście nasuwało się LPG, jednak, można by zastosować inny gaźnik, np motocyklowy i wrzucić membramę przed kolektor dolotowy ( o ile by się to sprawdziło, ponieważ nie wiem czy było by dostateczne ciśnienie ssania aby zassać mieszankę przez M )

korzyści były by takie, że mieszanka by się nie cofała, wzrosła by elastycznośc silnika i zmniejszyło spalanie.

Jeśli się pomyliłem, sory :piwo:

Ps.
Lub zastosować coś w rodzaju gaźnika przed gaźnikiem, pierwszy był by od smarowania ( mieszanka wahy z olejem) a drugi by dostarczał LPG.
Kiedyś Cię znajdę Syrenko.... :)

http://bikepics.com/members/niutek/
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Na alledrogo są rózne pompki oleju do skuterów dwusuwowych, cena tak ze 60 złociszy. Trzeba by toto jakoś napędzić (najlepiej paskiem), no i chyba zastosować takich z pięć żeby miały odpowiedni wydatek na skorupowy silnik. :grinser Albo rozkalibrować je.
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

http://forum.klub-wartburga.pl/about2678.html

tutaj na forum podobne tematy ze smarowanie były też poruszane.
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

PYJTERSON pisze:czy ktoś to ma ?
Nie ma. Tego nie było w Polsce, chyba że import indywidualny ale jakieś super extra zamówienie. Osobiście się u nas nie spotkałem, więc zapomnij o tym. Generalnie technicznie da się zasilić gazem, ale pytanie - po co. W przypadku Wartburga kupujesz 1.3 z gazem i nic nie kombinujesz, jak chcesz retro to na ramę 1.3 nakładasz budę 353 i po temacie (w wielkim uproszczeniu).
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

po zapoznaniu sie z artkułami myśle że najlepszym rozwiązaniem było by zaadaptowanie jakiejś pompy wtryskowej od starego Golfa, trzy wtryski w kolektor i zintegrowanie tego z przepustnicą, oczywiście o smarowanie mi chodzi :D

znajomu mi kiedyś opowiadał o 2T z lpg na wtrysku, i z olejem w komorze korbowej, ale to dawno było i już nie pamiętam jak to działało
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Pytanie brzmi - po co? Za kasę, którą wydasz na uruchomienie - policz ile kupisz paliwa. Potem policz, ile rocznie robisz skarpeta kilometrów. Porównaj dane. Pomijam kłopoty z rejestracją i okaleczenie auta. Dla sprawdzenia? Podpowiem Ci - da się. Technicznie i praktycznie jest to wykonalne.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Ludzkość z natury swej rzeczy przekorna jest. :)
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

PROŚBA DO PESYMISTÓW by nie zaśmiecali tematu , uwagami typu:
-to nie ma sensu,
-że syrena to tylko w oryginale ,
- nie da się, bo mi się nie chce ,
itp.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Jeśli o mnie idzie to jak bym z chęcią tak przerobioną Sarenkę zobaczył.
Lubię radosna twórczość i myślę, że nawet jak nie ma te sensu ekonomicznego to ma poznawczy. Różne przeróbki to świetna okazja do zdobywania wiedzy i doświadczenia, dlatego przekora jest tu jak najbardziej pozytywnym bohaterem.
Jednak należy pamiętać o bezpieczeństwie w kontakcie z gazem bo to wymaga on więcej uwagi niż inne paliwa. (Dzisiaj właśnie jakaś butla na stacji płonie i ewakuowali całą okolicę)

Przeróbki tak, ale z głową i zasadami bezpieczeństwa.

PS:
Kiedyś zanim gaz mi na dobre wywietrzał z głowy myślałem intensywnie na zamontowaniem dwóch gaźników. Jeden rozpylający paliwo (do jazdy na benzynie), natomiast drugi przerobiony do oleju. Zastosowanie wtryskiwacza elektrycznego wiele by uprościło, ale przy jakiejś prostej awarii (brak styku, przepalenie, itp) nie było by nic wiadomo i silnik by się zatarł, am większe zaufanie do prostych mechanicznych rozwiązań.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Dokładnie tak miał znajomy z Bydgoszczy. W tłumik szmerów ssania wrzucony drugi gaźnik z bodajże golfa 1, podłączony pod seryjną pompkę i zasilający silnik rozcieńczonym w paliwie olejem.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
ODPOWIEDZ