tuleje zwrotnicy
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Z doświadczenia powiem mierz każdy rodzaj. Bo wbrew pozorom inne są na resorze przednim, inne przy dolnych sworzniach a jeszcze inne przy wahaczach przy ramie. Nie porównywałem jakie są do tylnego resoru.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
chyba przesada....
Są dłuższe i krótsze silentbloki i maja pasować zarówno z przodu jak i do tyłu.
Różnice jakie czasem stwierdzacie pochodzą od syfiastego producenta, i dlatego czasem tak się wydaje.
W naturze, śruby które przechodzą przez nie (góra i dół przód) mają tylko gwint na swojej końcówce a nigdy na całej długości---to ostatnie bywa dlatego że już oryginalne były zmienione a ktoś nie miał oryginałów i wstawił co było pod ręką.
Sam temat był już wałkowany --nawet sprawa produkcji tych tulei, ale pewnie nie było chętnych za bardzo (kol. Mariusz coś chciał do swego sklepu ale nie wiem czy do końca to zrealizował).
Zawsze przestrzegałem przed zbyt idealnym pasowaniem tego elementu, a po drugie należy grubo smarować te śruby grafitowym smarem. Luzy tam zawsze są i tak ma być a pojazd sam się usztywnia dzięki rozbieżności kół przednich.
Są dłuższe i krótsze silentbloki i maja pasować zarówno z przodu jak i do tyłu.
Różnice jakie czasem stwierdzacie pochodzą od syfiastego producenta, i dlatego czasem tak się wydaje.
W naturze, śruby które przechodzą przez nie (góra i dół przód) mają tylko gwint na swojej końcówce a nigdy na całej długości---to ostatnie bywa dlatego że już oryginalne były zmienione a ktoś nie miał oryginałów i wstawił co było pod ręką.
Sam temat był już wałkowany --nawet sprawa produkcji tych tulei, ale pewnie nie było chętnych za bardzo (kol. Mariusz coś chciał do swego sklepu ale nie wiem czy do końca to zrealizował).
Zawsze przestrzegałem przed zbyt idealnym pasowaniem tego elementu, a po drugie należy grubo smarować te śruby grafitowym smarem. Luzy tam zawsze są i tak ma być a pojazd sam się usztywnia dzięki rozbieżności kół przednich.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
"teada" nie zgodzę się z tobą. W mojej 104 śruby mocujące zwrotnicę do wahacza i do resoru są oryginalne z logo FSO. I jedna śruba ma średnicę na części nie gwintowanej 14 druga na to miast ma 15. Więc według twojej logiki sinenbloki powinny mieć średnicę otworu wewnętrznego 15 z lekkim haczykiem. Jeśli tak by zrobić będzie nadmierny luz. A otwory w wahaczu i w górnym sworzniu zwrotnicy są pasowne. Z kolei sinenbloki w wahaczu w miejscu mocowanie do ramy są sporo krótsze od sinenbloków omawianych wcześniej.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
To wszystko było tu już wałkowane wiele razy, włącznie z prawidłową nazwą tulei.
Po pierwsze: to nie sinenblok tylko SILENTBLOK.
Po drugie:
W te tuleje, wg. katalogu i w fabrycznym realu, nie wchodzą zwykłe śruby tylko specjalne sworznie. Gwint co prawda mają normalny M14 ale średnice części niegwintowanej mają nienormalne bo powiększone (może i materiał jest lepszy, niewiadomo). W standardowej śrubie średnica niegwintowana zawsze jest taka sama jak rozmiar gwintu.
Po pierwsze: to nie sinenblok tylko SILENTBLOK.
Po drugie:
W te tuleje, wg. katalogu i w fabrycznym realu, nie wchodzą zwykłe śruby tylko specjalne sworznie. Gwint co prawda mają normalny M14 ale średnice części niegwintowanej mają nienormalne bo powiększone (może i materiał jest lepszy, niewiadomo). W standardowej śrubie średnica niegwintowana zawsze jest taka sama jak rozmiar gwintu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Gieroy wypada również Ciebie poprawić, bo napisałeś "silentblok", a na obrazku który podałeś jako przykład jest napisane "Silentbloc"
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Standardowa śruba pasuje do górnego sworznia(tulejka w resorze) Tam tulejka w środku ma 14mm.
Natomiast dolny sworzeń ma tulejkę 15mm z groszami i tam musi być oryginalna śruba, albo dotoczona od nowa.
Ja z braku tulejek 14mm do resora założyłem 15mm i rozwierciłem górny sworzeń, plus dotoczyłem nową śrubę.
Dzięki temu mogę otwierać przepustnicę na maks.
Natomiast dolny sworzeń ma tulejkę 15mm z groszami i tam musi być oryginalna śruba, albo dotoczona od nowa.
Ja z braku tulejek 14mm do resora założyłem 15mm i rozwierciłem górny sworzeń, plus dotoczyłem nową śrubę.
Dzięki temu mogę otwierać przepustnicę na maks.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Wychylenie przepustnicy blokowała świadomość luzu.Gieroy pisze: to mała 14 mm tulejka blokowała Ci przepustnicę?
W tak zaawansowanym i typowo sportowym zwieszeniu(gwintowanym), nie może być grama luzu.
Wszelkie niedoskonałości mogą powodować problemy z trakcją i niebezpieczeństwo jak na filmie poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=OCcg7E3LmYg
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.