Ustawienie przegubów

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Jak przeguby są źle ustawione, to podczas toczenia samochodu silnik przechyla się na bok- widać to bardzo wyraźnie- ustawienie przegubów jest bardzo ważne :piwo
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

PONY007 pisze:Jak przeguby są źle ustawione, to podczas toczenia samochodu silnik przechyla się na bok- widać to bardzo wyraźnie- ustawienie przegubów jest bardzo ważne :piwo
Dlaczego przechyla się na bok? Może masz coś źle złożone? U mnie się nie przechyla. Czy gdzieś jest napisane (np w Glince), jak mają być ustawione?

Np. Przy ustawieniu krzyżaków na wale napędowym FSO125P książka Sam Naprawiam Fiaciora opisuje jak muszą być ustawione krzyżaki względem siebie. Ale to dwa krzyżaki, więc jest oczywiste że muszą swym ustawieniem wyrównywać prędkość. Ale w Syrenie?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Yanosik pisze:dwa krzyżaki, więc jest oczywiste że muszą swym ustawieniem wyrównywać prędkość. Ale w Syrenie?

Że co?:D

Weź sobie przegub do ręki, skręć go tak, żeby pracował pod kątem i zacznij obracać- zobaczysz, że jego jedna część w czasie pracy się wydłuża- tzn wykonuje ruch posuwisto- zwrotny (ten ruch jest niwelowany drugim przegubem- dlatego wszędzie gdzie jakiś geniusz zastosuje jeden przegub uważane jest to za błąd konstrukcyjny)- dodatkowo, zastanów się jak zachowuje się przegub w czasie ugięcia zawieszenia , tu istotne jest ustawienie przegubów- wydłużenie reguluje mocowanie na wieloklin, a najistotniejsze jest wtedy gdy skręcisz zwrotnicę...

Jak przeguby nie współpracują- to albo pchają układ napędowy, albo ciągną albo przegub się urywa.

To czy masz jeden krzyżak czy dwa krzyżaki to jedna cholera- ustawiać nie trzeba tylko kulowych.

Poczytaj sobie literaturę przedszkolaków np. "mechanik kierowca pojazdów samochodowych" Rychtera :)

Jak już masz się ciskać- to będę tak miły (jak zawsze zresztą:) ) i masz, poczytaj:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Musisz zrozumieć:
a) działanie przegubu
b) warunki w jakich pracuje (PF125 to zdaje mi się- nie przód napęd)

W Syrence masz ruch półosi obrotowy, góra dół (zawieszenie) i skręcanie (zwrotnica)

PS- to, że u mnie silnik pochylał się na bok- miałem źle ustawione przeguby, chyba logiczne- napisałem co się dzieje jak są źle ustawione :piwo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Yanosik pisze: Nie odpowiedziałeś mi na pytanie. Może nie znasz odpowiedzi? Może nikt nie zna.
Chyba masz rację! Jedynym człowiekiem, który znał odpowiedź był Glinka ale zabrał on tę niezwykłą tajemnicę ze sobą do grobu. Ale ja się postram i wydobędę ją dla Ciebie :devil3
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Gieroy pisze:Chyba masz rację! Jedynym człowiekiem, który znał odpowiedź był Glinka ale zabrał on tę niezwykłą tajemnicę ze sobą do grobu.
====Tak źle to jeszcze nie jest. Zawsze pozostaje towarzysz Taeda :ok3
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

PONY007, dałeś literaturę o ustawieniu przegubów krzyżakowych. Ja o tym wiem, zresztą sam napisałem podając przykład wału 125P.
Yanosik pisze:Ale to dwa krzyżaki, więc jest oczywiste że muszą swym ustawieniem wyrównywać prędkość.
PONY007 pisze:To czy masz jeden krzyżak czy dwa krzyżaki to jedna cholera- ustawiać nie trzeba tylko kulowych.
Nie jedna cholera. Przeczytaj te artykuły co dałeś i zauważ, ze przy dwóch przegubach krzyżakowych muszą być ustawione odpowiednio (wyrównanie prędkości). Gdy opisują przegub homokinetyczny (kulowy lub innej konstrukcji), nie ma wspominki o ustawieniu. Bo i jak byś chciał wyrównać prędkość przegubem równobieżnym?

Znajdź mi w literaturze, że konieczne jest ustawienie przegubu krzyżakowego względem homokinetyka.
Wtedy będziesz cwaniak. Póki co wstawianiem obrazków typu fuck yeah.jpeg tylko udowadniasz swoje frajerstwo.
Gieroy pisze:Ale ja się postram i wydobędę ją dla Ciebie
Czekam. A na razie - tak jak PONY007.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Yanosik- wszystko jest zabawne do pewnego stopnia, więc szukaj sobie sam.

Nie rozumiem też o jakie wyrównywanie prędkości Ci chodzi?

Narysowałbym sobie geometrycznie ruch i przemieszczenia w przegubie Syrenowym i pewnie zrozumiałbyś o co mi chodzi- ale, że ja rozumiem, to nie będę się wysilać.
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 21:44 przez PONY007, łącznie zmieniany 1 raz.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Zaangażowałeś się, próbowałeś (nieudanie) błysnąć literaturą to szukaj dalej. Inaczej należy stwierdzić, że bezpodstawnie uważasz, ze konieczne jest ustawienie krzyżaka względem homokinetyka.
PONY007 pisze:Yanosik- wszystko jest zabawne do pewnego stopnia, więc szukaj sobie sam
To nie miało być zabawne.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje18.htm

Zdjęcie 6, opis pod spodem

OD DZISIAJ NA TYM FORUM NIE MÓWIMY PRZEGUB HOMOKINETYCZNY NA TO COŚ PRZY ZWROTNICY, przegub homokinetyczny ma kulki w środku ( z jednym małym wyjątkiem)

Przegub w Syrenie to przegub asynchoniczny! jak krzyżak! tylko innej konstrukcji!

Kumasz Yanosik? Musi być dobre ustawienie bo inaczej będzie trzepotać- przez to że jest "zmiana szerokości" przegubu w czasie pracy

W sumie wszystko jest opisane tak jak frajersko napisałem, łącznie z kompensacją wielowypustem
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 21:59 przez PONY007, łącznie zmieniany 1 raz.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Chcesz to potrafisz. Napiszę do autora co rozumie poprzez:
Ponieważ półoś od strony mechanizmu różnicowego posiada przegub asynchroniczny (krzyżakowy), to dla uzyskania jak największej synchroniczności prędkości kątowej widełki przegubu krzyżakowego należące do półosi ustawiano w jednej płaszczyźnie z jej płaskim zakończeniem współpracującym z przegubem zawiasowym.
Jak chce uzyskać większą synchroniczność przegubu asynchronicznego za pomocą przegubu synchronicznego?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Przeczytaj to co napisałem w poście wyżej- wyedytowałem

W syrenie nie ma przegubu synchronicznego, jest złe nazewnictwo, które się przyjeło

Gdyby przegub był synchroniczny to przeguby w Syrenie nie byłyby taką legendą

W sumie dotarło do mnie jak bardzo to jest spier@@lone i przy najbliższej okazji wkładam przeguby kulowe- te fabryczne to jakiś żart
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

PONY007 pisze:Nie rozumiem też o jakie wyrównywanie prędkości Ci chodzi?
Przegub krzyżakowy (tak po chłopsku tłumacząc) podczas jednego obrotu 2 razy przyspiesza i 2 razy zwalnia.
Obrazek

I nie edytuj tyle razy, bo zaczynam się gubić, gdzie co napisałeś.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Syrena nie ma przegubów homokinetycznych i tyle, kardan i tani w produkcji wynalazek trzeba ustawić względem siebie
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

PONY007 pisze:Przegub w Syrenie to przegub asynchoniczny!
No nie. Przegub przy zwrotnicy jest zdecydowanie przegubem SYNCHRONICZNYM!
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Wkleiłeś wykres- jeden przegub generuje te- "fachowo mówiąc" fluktuacje, to przydało by się, żeby drugi je wytłumiał

Masz:

http://www.elbe-group.de/technik/elbe_techan7_u.htm

Niech to już załatwi sprawę- zobacz "e" axial movement of floating shaft

To jest ten sam typ przegubu- "dwusworzniowy" - a to oznacza, że C i C' nie są w jednym punkcie w czasie pracy
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 22:29 przez PONY007, łącznie zmieniany 1 raz.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ODPOWIEDZ