Koledzy, mam takie pytanie. Otóż w mojej 104, jak to w każdej, była jednoobwodowa pompa hamulcowa. Po remoncie, w związku z brakiem sprawnej pompy, przerobiłem układ na dwuobwodowy stosując pompę od nowszych modeli. Problem polega na tym, że po tej zmianie znacznie wzrosła siła potrzebna do skutecznego zahamowania. Przed remontem na starej pompie hamowała ostro i przy malych naciskach na pedał.
Po zmianie pompy założyłem popychacz na dolny otwór w pedale, bo przy górnym skok tłoka byl za maly i pedał wpadał w podłogę. Dodam, że układ nie jest zapowietrzony i niewyregulowany na krzywkach, tam wszystko ok. Na którym otworze oryginalnie jest zamontowany popychacz?
Pzdr!
Hamulce pytanie
-
- młody syreniarz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
- Lokalizacja: trojmiasto
odp masz w swoim poscie zaloz popychacz na dorny otwor a w dolny wloz sprezyne . wtedy potrzebna sila nacisku bedzie mniejsza . sam popychacz jest regulowqany znaczy jego dlugosc poza tym warto wyregulowac odleglosc szczek od bebna na momosrotach wtedy pedal nie bedzie wp[adal zdyt gleboko . osobiscie w mojej 105 z 73 r jest jeszcze jednoobwodowa pompa i wiem ze sprawna dwuobwodowa wymaga mniejszego nacisku do skutecznego hamowania - takie przynajmniej mam wrazenie jezdzac nowszymi 105-kami