Gażnik wartburga do syreny

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Gażnik wartburga do syreny

Post autor: QWARUK »

Czy ktoś zakładał gaznik wartburga do syreny? jak z pasowaniem śrub, kolektora i oryginalnego filtra?
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

a nie lepiej 3 gaźniki do jawy czy innego motoru?:)
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

musisz poprzewiercać otwory na śruby mocowania kolektora w nieco inne miejsca, bo w wartku jest trochę inaczej z rozstawem i kolektor jest troche szerszy. W zasadzie dużego problemu nie ma. wystarczy się dobrze przypatrzeć jak to jest we wartku zrobione.
Ostatnio zmieniony 2018-08-08, 07:45 przez Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Tomasz - ta część o której piszesz nazywa sie kolektor. Korektor to jest taki ktoś kto zamienia źle napisane słowa na dobrze napisane np: korektor na kolektor.
Temat gaźnika (jak i inne) był tu już rozpracowany. Trzeba na pierwszej stronie dużymi czerwonymi literami wyjaśnić jak stosować wyszukiwarkę. Jest jakiś sposób szukania na tym forum poprzez google. Tu już jest tyle wiedzy zebranej przez te długie lata a wszystko to marnuje się bo ludzie nie wiedzą jak szukać.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

zgadza sie.. niewiedza . i niewiem jak tu szukac i ja.. a nieątpie wiedzy zgromadzonej tu jest zapewne nielada.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

hm.... gdzieś to widziałem. :)
Obrazek
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=90
Gaźniczek wraz z kolektorem pasuje "jak ta lala", trzeba tylko lekko rozwiercić otwory na wzór oryginalnego kolektora i najlepiej dociąć nową uszczelkę. najwięcej problemów było z przekonstruowaniem cięgna gazu, które w wartku jest na lince i musiałem wymyślać coś ze szprychy rowerowej.
Z moich doświadczeń, lepiej wkręcał się na obroty, na temat mocy nic nie powiem bo silnik był już wtedy padaczka. Ze ssaniem trzeba było uważać bo jak przekroczyłem połowę to się zalewał i czyszczenie świec murowane, spalanie na podobnym poziomie.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Żuczek pisze:i niewiem jak tu szukac i ja..
no ja też nie wiem jak tu szukać na tym forum :/
Gieroy pisze:Tomasz - ta część o której piszesz nazywa sie kolektor.
Przepraszam, przejęzyczyłem się. Człowiek nie jest nieomylny.

Właśnie dzisiaj już dosztukowałem KOLEKTOR ssący z wartka do bloku syrenowskiego (również chcę taką przeróbkę zrobić) i chciałbym się zapytać czy aby napewno spalanie się nie zmniejszyło..?? :>
Planuję zrobić jeszcze ogrzewanie kolektora z pompy, tzn przewód z pompy do kolektora i z kolektora do chłodnicy. Jak przedstawia się sprawa z wolnymi obrotami?? gdzieś się je reguluje, czy gaźnik sam sobie podaje powietrza wraz z obciążeniami..? Jak to z tym jest..?? Pozdrawiam :)
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Czy przelot kolektora pasuje do okein syreny czy jest szerszy? Bo jak szerszy to chyba trzeba powiększyc te okna żeby progu nie było, nie? A czy gaznik wg da radę spasowac z kolektorem syreny?
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Kolektor nie pasuje nawet do silnika wartburgowskiego, więc czeka Cię piłowanie.
Bieg jałowy regulujesz dwoma śrubami - dyszą powietrza dodatkowego i zaworem paliwa dla wolnych obrotów. (dwie obok siebie b. duża i mała)
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

a czy mi się wydaje czy ten gaźnik SEDR'a ma przelew...?? co to jest takie odprowadzenie tam na pokrywie pływakowej...?? Dokąd jakiś przewód stamtąd poprowadzić?? dodatkowy do zbiornika...?
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

To nie przelew tylko odpowietrzenie komory pływakowej. Oryginalnie jest wprowadzone do obudowy filtru powietrza. Jeśli to zaślepisz lub zostawisz otwarte silnik będzie się dusił podczas gwałtownego otwierania drugiej gardzieli.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Więc co zrobić aby się nie dusił..?
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Ludzie, myśleć trochę! Nie zawsze będzie was kto prowadził za rączkę!
Skoro:
Sikor pisze:Oryginalnie jest wprowadzone do obudowy filtru powietrza
a jeśli
Sikor pisze: to zaślepisz lub zostawisz otwarte silnik będzie się dusił podczas gwałtownego otwierania drugiej gardzieli.
To co trzeba zrobić?!
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

No rozumie się, że poprowadzić do filtra ale skoro chce coś pokombinować z filtrem aby górna część była z syreny a spodek z wartka to musiałbym jedynie w jakimkolwiek miejscu zrobić odprowadzenie od filtra i podłączyć to z gaźnikiem, tak??
Sikor pisze:Ludzie, myśleć trochę! Nie zawsze będzie was kto prowadził za rączkę!
- no sorry, ale nie obcykałem tego patentu jak to jest we wartku dlatego pytam.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Musisz dorobić króciec w przewodzie łączącym filtr powietrza z gaźnikiem, nie rób go przed filtrem, bo Ci go zrzyga olejem. Najlepiej zamontuj cały układ z 353 (tłumik szmerów ssania + pucha filtra)
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
ODPOWIEDZ