zmiana prądnicy na alternator

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

zmiana prądnicy na alternator

Post autor: Joseph »

od czego można wrzucić? tak na oko to duży fiat chyba nie? czy trzeba zmieniać regulator napięcia? jakie inne modyfikacje trzeba przeprowadzić?......
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Podejrzewam, że praktycznie każdy.
Kwesta tylko stopnia skomplikowania mocowania, które trzeba dorobić.
Wydaje mi się, że najlepsze są już te nowsze z wbudowanym regulatorem, bo podłączasz wtedy dwa góra trzy kabelki i instalację masz z głowy.
Ja mam alternator od renówki 19-stki, gdzieś na form był już temat i są zdjęcia (chyba też od poldka są).
Awatar użytkownika
Pyza20
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 229
Rejestracja: 2006-06-08, 23:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Pyza20 »

ja mam od poloneza atu+ niestety. z mocowaniem trochę trzeba się namęczyć. ale podpięcie to 5 minut roboty. u mnie regulator jest całkiem zbędny wystarczą dwa kable z oryginalnej instalacji a jest nim na pewno ten który idzie na lampkę ładowania i jeszcze jeden ale nie pamiętam który. no i ja założyłem przy okazji nowe klemy.

Mam pytanie. bo tak się zastanawiam czy to że silnik w syrenie jest wysokoobrotowy nie spowodowało uszkodzenia owego alternatora ?
po założeniu załączał się dopiero po dodaniu gazu. ale ładował normalnym napięciem z tym że lampka od ładowania lekko się świeciła ktoś wie co to mogło oznaczać ? i po 100km chyba padł całkowicie. potem rozebrałem autko do remontu i narazie nie ruszałem tego tematu
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Obroty alternatora uzależnione są od średnic kół pasowych, trzeba pomierzyć średnice i policzyć przełożenie. Prędkość silnika Syreny raczej nie jest wyższa niż czterosuwa.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

alternator to kazdy ALE TYLKO I WYŁĄCZNIE Z ZACHODNICH SAMOCHODÓW
A dlatego ze zach mają wbudowany regulator w sobie
alternatory które mają regulator zew, nie zabardzo sie nadaja [ dod. montaz regul. dodatkowe kabelki

z naszych reg,to jeszcze z lublina ,ja mam i nie nazekam ,ładuje ,i prądu starcza
a kółek nawet nie zmieniałem
opcja ,,SZUKAJ,, i gdzieś to było
kombi
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

alternator to kazdy ALE TYLKO I WYŁĄCZNIE Z ZACHODNICH SAMOCHODÓW
A dlatego ze zach mają wbudowany regulator w sobie
w nowszych polonezach i maluchach też był wbudowany regler.
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Ja mam od Trabanta 601, ma wbudowany regulator, podłączam dwa kabelki i jazda. Mocowanie proste jak wysikanie dziury w śniegu, wykorzystałem oryginalne mocownie prądnicy, ktore skróciłem z jednej strony.
ODPOWIEDZ