Remont silnika

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Remont silnika

Post autor: Joseph »

Zaczynam za miesiąc remont sarny. Pierwszy atak: silnik. Chcę zrobić przegląd z remontem tj. powymieniać wszystkie uszczelki, planowanie głowicy. Polerowanie kanałów wylotowych, wymiana pierścieni - szlif cylindrów jak porysowane i uszczelniaczy na wale.
1 gdzie można kupić te uszczelniacze?
2. Czy taki remont jest ok? Przy obecnym paliwie bezołowiowym i przy braku jakichkolwiek większych oznak zużycia?
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

Joseph pisze:Polerowanie kanałów wylotowych,
-energie z polerownia wykorzystaj na sztucce u swojej starej :) na pewno efekt bedzie wiekszy a i ona bardziej zadowolona ,,, co z tego ze te 2cm wypolerujesz a kolektor i tlumik i tak beda jakie beda ?????,,, remont rob w zaleznosci od cisnienia mierzyles???? jak masz 6 i wyzej to se dupy nie zwracaj ,, pierscienie trzeba dorobic ale to zalezy czy sa zuzyte ,,, glowice planuj minimalnie tylkko tyle zeby byla prosta ,,
Joseph pisze:Czy taki remont jest ok? Przy obecnym paliwie bezołowiowym i przy braku jakichkolwiek większych oznak zużycia
jak nie ma oznak zuzycia a chcesz robic remont to znaczy ze masz za duzo czasu albo cos z deklem dolega i trzeba prochy brac a nie remonty robic (zawsze jak sie nie ma doswiadzcenia mozna zrobic gorzej niz bylo a po co ??? :)
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Lepiej zamiast remontować niezużyty silnik, zajeździć go i popsuć. Wtedy przeprowadzenie remontu będzie uzasadnione :grinser . A powazniej, to weź suwmiarkę , pomierz wszytsko i porównaj z danymi z ksiązki serwisowej. A potem będziesz kminił.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

suchy pisze: A powazniej, to weź suwmiarkę , pomierz wszytsko i porównaj z danymi z ksiązki serwisowej. A potem będziesz kminił.
A po kiego go rozbierać w ogóle?;p
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

jeśli chodzi o pierścienie dławicy----to zwykle ich się nie wymienia i zakłada stare do nowego silnika (wału)---tak to jest w teorii motoryzacyjnej. Oczywiscie--o ile nie popekały lub o ile nie jest to 4-ty remont po kolei--wtedy to już warto wymienić. Gdzie kupić ? Były one w sklepach jako cześć zamienna do Syren--a więc może ktoś ma. Jeśli nie ma---mechanicy zwykle zakładają zwykłe pierścienie silnikowe w to miejsce.
Co do pozostałych spraw--popieram kolegów i ich opinie. Czyli--nic nie robić i jeździć jak jest !!!
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

http://www.pierscienietlokowe.com.pl/katalog/syrena.php

To jest link do firmy, ktora posiada pierscienie do Syren. Na wal rowniez. Sam kupowalem ,wiec moge polecic.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Myślę ze koledzy mają rację, jeśli faktycznie wszystko gra to nie ma czego ruszać. Jak się uprzesz to możesz najwyżej doprowadzić do porządku gaźnik, wyrównać pilnikami, szczotkami i papierami wszelkie zadziory, spasować i wymienić uszczelki na nowe i ogólnie go też od razu opłukać Wd-40 i przedmuchać sprężonym powietrzem. Okna dolotowe i wylotowe można w zasadzie przeszlifować bez wyjmowania i rozkręcania silnika, co najwyżej głowicę żeby sobie środek od opiłków zabezpieczyć jakąś szmatą. Kolektor wydechowy to mordęga do wypolerowania, ale myślę że to jak najbardziej warte uwagi. Ponadto ustaw sobie porządnie zapłon, posprawdzaj połączenia elektryczne jak trzeba to popraw lub wymień złączki i wszystko będzie ładnie grało. Ja sam się pokusiłem o generalke, bo miałem drugi blok i nowe tłoki i szczerze mówiąc nie jestem zbytnio zadowolony, bo teraz tylko się motam, więcj mi ten silnik pali chociaż już to na pewno dawno dotarte i wręcz się zastanawiam czy nie wyczyścić tylko starego bloku i nie poskładać go na powrót tylko z nowym wałem.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

Franki pisze:Okna dolotowe i wylotowe można w zasadzie przeszlifować bez wyjmowania i rozkręcania silnika, co najwyżej głowicę żeby sobie środek od opiłków zabezpieczyć jakąś szmatą. Kolektor wydechowy to mordęga do wypolerowania, ale myślę że to jak najbardziej warte uwagi. Ponadto ustaw sobie porządnie zapłon, posprawdzaj
-kolego napisz poradnik dla syreniarskich masochistow:), nic nie robic w syrenie jeszcze sa inne rzeczy ktore mozna zrobic , zawsze jest cos
ODPOWIEDZ