Remont silnika
Moderator: adameo2
Remont silnika
Zaczynam za miesiąc remont sarny. Pierwszy atak: silnik. Chcę zrobić przegląd z remontem tj. powymieniać wszystkie uszczelki, planowanie głowicy. Polerowanie kanałów wylotowych, wymiana pierścieni - szlif cylindrów jak porysowane i uszczelniaczy na wale.
1 gdzie można kupić te uszczelniacze?
2. Czy taki remont jest ok? Przy obecnym paliwie bezołowiowym i przy braku jakichkolwiek większych oznak zużycia?
1 gdzie można kupić te uszczelniacze?
2. Czy taki remont jest ok? Przy obecnym paliwie bezołowiowym i przy braku jakichkolwiek większych oznak zużycia?
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
-energie z polerownia wykorzystaj na sztucce u swojej starej na pewno efekt bedzie wiekszy a i ona bardziej zadowolona ,,, co z tego ze te 2cm wypolerujesz a kolektor i tlumik i tak beda jakie beda ?????,,, remont rob w zaleznosci od cisnienia mierzyles???? jak masz 6 i wyzej to se dupy nie zwracaj ,, pierscienie trzeba dorobic ale to zalezy czy sa zuzyte ,,, glowice planuj minimalnie tylkko tyle zeby byla prosta ,,Joseph pisze:Polerowanie kanałów wylotowych,
jak nie ma oznak zuzycia a chcesz robic remont to znaczy ze masz za duzo czasu albo cos z deklem dolega i trzeba prochy brac a nie remonty robic (zawsze jak sie nie ma doswiadzcenia mozna zrobic gorzej niz bylo a po co ???Joseph pisze:Czy taki remont jest ok? Przy obecnym paliwie bezołowiowym i przy braku jakichkolwiek większych oznak zużycia
Lepiej zamiast remontować niezużyty silnik, zajeździć go i popsuć. Wtedy przeprowadzenie remontu będzie uzasadnione . A powazniej, to weź suwmiarkę , pomierz wszytsko i porównaj z danymi z ksiązki serwisowej. A potem będziesz kminił.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
A po kiego go rozbierać w ogóle?;psuchy pisze: A powazniej, to weź suwmiarkę , pomierz wszytsko i porównaj z danymi z ksiązki serwisowej. A potem będziesz kminił.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
jeśli chodzi o pierścienie dławicy----to zwykle ich się nie wymienia i zakłada stare do nowego silnika (wału)---tak to jest w teorii motoryzacyjnej. Oczywiscie--o ile nie popekały lub o ile nie jest to 4-ty remont po kolei--wtedy to już warto wymienić. Gdzie kupić ? Były one w sklepach jako cześć zamienna do Syren--a więc może ktoś ma. Jeśli nie ma---mechanicy zwykle zakładają zwykłe pierścienie silnikowe w to miejsce.
Co do pozostałych spraw--popieram kolegów i ich opinie. Czyli--nic nie robić i jeździć jak jest !!!
Co do pozostałych spraw--popieram kolegów i ich opinie. Czyli--nic nie robić i jeździć jak jest !!!
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/katalog/syrena.php
To jest link do firmy, ktora posiada pierscienie do Syren. Na wal rowniez. Sam kupowalem ,wiec moge polecic.
To jest link do firmy, ktora posiada pierscienie do Syren. Na wal rowniez. Sam kupowalem ,wiec moge polecic.
Myślę ze koledzy mają rację, jeśli faktycznie wszystko gra to nie ma czego ruszać. Jak się uprzesz to możesz najwyżej doprowadzić do porządku gaźnik, wyrównać pilnikami, szczotkami i papierami wszelkie zadziory, spasować i wymienić uszczelki na nowe i ogólnie go też od razu opłukać Wd-40 i przedmuchać sprężonym powietrzem. Okna dolotowe i wylotowe można w zasadzie przeszlifować bez wyjmowania i rozkręcania silnika, co najwyżej głowicę żeby sobie środek od opiłków zabezpieczyć jakąś szmatą. Kolektor wydechowy to mordęga do wypolerowania, ale myślę że to jak najbardziej warte uwagi. Ponadto ustaw sobie porządnie zapłon, posprawdzaj połączenia elektryczne jak trzeba to popraw lub wymień złączki i wszystko będzie ładnie grało. Ja sam się pokusiłem o generalke, bo miałem drugi blok i nowe tłoki i szczerze mówiąc nie jestem zbytnio zadowolony, bo teraz tylko się motam, więcj mi ten silnik pali chociaż już to na pewno dawno dotarte i wręcz się zastanawiam czy nie wyczyścić tylko starego bloku i nie poskładać go na powrót tylko z nowym wałem.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-kolego napisz poradnik dla syreniarskich masochistow:), nic nie robic w syrenie jeszcze sa inne rzeczy ktore mozna zrobic , zawsze jest cosFranki pisze:Okna dolotowe i wylotowe można w zasadzie przeszlifować bez wyjmowania i rozkręcania silnika, co najwyżej głowicę żeby sobie środek od opiłków zabezpieczyć jakąś szmatą. Kolektor wydechowy to mordęga do wypolerowania, ale myślę że to jak najbardziej warte uwagi. Ponadto ustaw sobie porządnie zapłon, posprawdzaj