Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'

Post autor: Jarecki »

Witam.
Zacznę od małej autoprezentacji. Mam na imię Jarek
.
Przygodę z Syrenami rozpocząłem w 1991 roku, kiedy otrzymałem upragnione prawo jazdy.
Syren miałem kilka, służyły mi do różnistych celów. Pierwszą 105 z 1974 posługiwałem się podobnie jak kierowcy w rajdzie Monte Carlo( koła wymieniałem częściej niż oni). I tak dalej, aż w roku 2002 kupiłem od pierwszego właściciela 105L z 1979 roku. Syrena, o której krążyły legendy w mieście: ”..że jest częściej myta niż jeżdżona, że w zimę nie wyjeżdża i co roku jest myty szczotką spód i nadkola, że stoi w garażu na dywanie. I to było prawda.
U mnie jeż żywocik był ciekawszy. Odwiedziła kilka imprez syreniarskich, powiozła nas do ślubu oraz odebrała ze szpitala żonę z nowonarodzonym synem.
Zakres prac remontowych opiewał na wymianę przednich błotników, ewentualnie fartuchów i konserwacji podwozia, renowacja całości za 2-3 lata. Ale zaświtała myśl: ”... za 2-3 lata dzieci pójdą do szkoły i będzie MANIANA- czyli NIGDY...” Męska decyzja, rozbieramy Panią do rosołu!
Nie ukrywam, że głównym powodem, dla jakiego będę się dzielił z wami postępami prac, jest chęć uzyskania komentarzy, których treść będzie utrzymywał mój wysoki poziom motywacji do pracy. Ważne też będą dla mnie wasze rady oraz konstruktywne krytyki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-05-13, 12:25 przez Jarecki, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

No wiec czy wycinajac podłoge nieprzesadziłes troszeczke? moze warto było wspawac jakiesz poprzeczki np coby ci symetria nieuciekla?

I niebardzo rozumie gdzie ta pogieta blacha....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Wygląda może groźnie, ale to tylko poszycie podłogi. Całości zapewnią sztywność progi wewnętrzne, słupki ściana czołowa. Na wszelki wypadek wszystko zwymiarowane
Pofałdowany był tylni pas źle zamontowany w fabryce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jerzynka1223
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 97
Rejestracja: 2009-08-01, 20:27
Lokalizacja: poznań

105l

Post autor: jerzynka1223 »

witam tak sie zastanawiam co zrobisz z przetłoczeniami a i czy niewarto było przy takiej zabawie wymienic jej całej(podloga) przeciez tam widac troche rudej czyli zabawa sie za kilka lat powtorzy.Korytko pod nogi bys uratował wiec tylko troche wiecej blachy i spokoj.
Ale to twoja sprawa i bede obserwował Twoje zmagania z syrena bo niedługo biore sie za 104 moze tez jakas relacje zrobie jak TY bo 105 odbudowałem od podstaw ale narazie blacharke jest u lakiernika (niewiele czasu i sprzetu lepiej zlecic)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Nad przetłoczeniami jeszcze się zastanawiam, ale bardziej pod kątem estetyki niż znacznego usztywnienia poszycia. Wymiana w podłogi jest bezcelowa. Rdza w znakomitej większości tylko powierzchniowa, siedział tylko w łączeniach wszystkich blach z przodu.
Miałem okazję oglądać wiele Syren pod kątem blacharki i śmiało mogę powiedzieć, że ta jest w stanie wysoce zadowalającym. Zdjęcia mogą wprowadzić w błąd, ponieważ brunatny podkład wygląda jak rdza. Za tydzięń lub dwa idzie do piachu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

oj z tym pasem to faktycznie....

jak miales profile na wierzchu zrobiłes im jakas konserwacje??
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
kierowca z krk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 35
Rejestracja: 2008-10-28, 18:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kierowca z krk »

powodzenia!!!
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

motonita pisze:oj z tym pasem to faktycznie....

jak miales profile na wierzchu zrobiłes im jakas konserwacje??
Po piaskowaniu, którego termin się przesuwa, będą pomalowane tak jak cały spód, czyli podkładem reaktywnym, podkładem epoksydowym i dwuskładnikowym epoksydem. Później jeszcze zaleje konserwacją do profili. Ostatnich kilka wieczorów poświęciłem na usuwanie fabrycznej konserwacji z całego spodu, środka kabiny i bagażnika w zasadzie z każdego zakątka nadwozia. Miałem kilka pilników zaadoptowanych na skrobaki i po lekkim nagrzaniu lut lampą schodził w miarę sprawnie, na zimno raczej opornie. Szacuje, że zaoszczędzę przynajmniej dwie godziny kosztownego piaskowania, które idzie mocno opornie na elastycznych masach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-08-30, 21:48 przez Jarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Jarecki pisze:
Po piaskowaniu, którego termin się przesuwa, będą pomalowane tak jak cały spód, czyli podkładem reaktywnym, podkładem epoksydowym i dwuskładnikowym epoksydem.
Jakie są ceny tych wszystkich podkładów? Kupujesz NOVOLa?
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

[

Ramę chcę mieć w kolorze fabrycznym, czyli czarnym (połysk). W trakcie konsultacji z lakiernikiem odnośnie nadwozia, wspomniałem o ramie, a ten zasugerował mi malowanie proszkowe, które też jest wykonywane epoksydami. Jedna z firm wstępnie oszacowała koszt malowania felg( kolor odpowiedni) i całej reszty na czarno z połyskiem tj. ramy, osi, wahaczy i tarcz kotwicznych na 900 pln. Dla jasności sytuacji cena zawiera wcześniejsze piaskowanie elementów. Porównam jeszcze oferty innych firm, ale oferta wydaje mi się interesująca.

[ Dodano: 2009-10-26, 23:08 ]
Przydatna wiadomość, dla tych, którzy będą pytani przez malarza lub piaskarza, jaka jest powierzchnia profili, z których jest zbudowana rama. Otóż wziąłem miarkę i wyszło mi 3,5 m2 lub 350 dm2 plus, minus 5%. Zdjęcie poniżej przedstawia oryginalnie dedykowany przez producenta z Poznania hak holowniczy.

Prośba nr.:
1. Proszę o uwagi i spostrzeżenia osób, które praktykowały przyklejanie listew bocznych na taśmę dwustronną lub cokolwiek innego.

[ Dodano: 2010-06-19, 00:18 ]
Jeszcze w marcu rame, oś, felgi reszta gratów wróciła z malowania proszkowego. Przy okazji konserwacji wewnętrznych profili podłużnic wyciągnąłem graty z garażu i cyknąłem kilka fotek

[ Dodano: 2010-08-06, 21:59 ]
Nadrabiam zaległości w relacji z renoNOWAcji

[ Dodano: 2010-08-06, 22:16 ]
A ja ciągle dodaję zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-05-13, 12:27 przez Jarecki, łącznie zmieniany 4 razy.
Pawlasty
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 40
Rejestracja: 2010-03-23, 19:36
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Pawlasty »

Widzę, że masz, a raczej masz już za sobą podobną sytuację jak u mnie. Mnie też czeka rekonstrukcja praktycznie całej podłogi. Ja niestety jeszcze nie mam migomatu ale przy dobrych wiatrach może jeszcze w tym miesiącu :) Mógłbyś pokazać czym spawasz i powiedzieć jak się sprawuje? Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Masz rację, kawałek roboty mam za sobą, chociaż jak patrzę, jakie nadwozia przychodzi niektórym naprawiać to aż skóra cierpnie. Znawcą spawarek nie jestem, ale nie przeszkadzało mi to w sprawnym punktowym spawaniu (sporadycznie). Zasadniczo pod rękom miałem zawodowego spawacza, który skomentował, że najlepsza będzie spawarka z drutem 0,8 mm..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

:ok3 Nabiera kolorów :D
motomania na luzie
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy remont na forum, bez drutowania i półśrodków.
rama wyszła fantastycznie, buda też widać konkretnie robiona.
tak trzymaj! :ok3
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Dziękuje za słowa uznania, owszem jest czasem pokusa pójścia na skróty, ale jeśli chce się zrobić tak żeby nie wkładać rąk za 10-15 lat, to trzeba się postarać. Nie ukrywam też, że wymaga to trochę poświęcenia czasowego i finansowego (koszt "chemi" :F ), ale z tym się liczyłem i przygotowania trwały już ze dwa lata temu.
Przy okazji następna partia zdjęć.
Drzwi piaskowałem tylko od strony szkieletu, ponieważ mimo starań poszycie jednej pary drzwi przypomina falę Dunaju. Pokrywę silnika potraktowałem piskiem jedynie na rantach i wzmocnionej części koło zawiasów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
ODPOWIEDZ