dodatek do paliwa UNIKAT

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kiereman
Posty: 6
Rejestracja: 2008-03-29, 01:04
Lokalizacja: Bełchatów

dodatek do paliwa UNIKAT

Post autor: kiereman »

Panie i Panowie czy dolewacie do paliwa bezołowiowego dodatku ołowiu w postaci np. UNIKATU?
Czy jest to konieczne?
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

nie miksola lej haha
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Sprawa nie jest taka jednoznaczna........
Ja nie dolewam ale dolewałem przez 1 rok. Mało jeżdżę i nie chce mi się.
Ale była taka sprawa :::daaawno temu gdy nie było paliwa, musieliśmy stosować benzynę bezołowiową --tak zwaną lotniczą---do pił motorowych do cięcia drewna. I piły te na tej ""suchej"" benzynie szybko zużywały silniki chociaż lalismy im nieco więcej Mixolu.
Nie wiadomo więc do końca czy sam Mixol załatwia sprawę. Moim zdaniem powinno się dolewać tego wynalazku z buteleczki pomimo Mixolu.Ale-----jeśli się jeździ tylko w niedzielę do kościała ,to nie .
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Czy chodzi o dwusuw? Jeśli tak to dodatek zastępujący ołów do niczego nie jest potrzebny. Przy czterosuwie (samochody produkcja na ogół <~1985) jest konieczny- chroni zawory przed uszkodzeniem.
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Uniben tylko do Junaków, do SHL , Syrena, Jawka , nie trzeba. Dodając uniben znieszczysz pompe wtryskową i wtryskiwacze, nie mówiąc o katalizatorze w syrence!!
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Musisz lać obowiązkowo, inaczej wypalisz zawory w Syrenie :D
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Yanosik pisze:Musisz lać obowiązkowo, inaczej wypalisz zawory w Syrenie :D
Te w dętkach oczywiście i ci powietrze z kół będzie uciekało. Ile zaworów ma Syrena? - 5 w kołach, 2 w pompce paliwa i chyba tyle, czyli jedyny siedmiozaworowy zamochód na świecie.....
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

taeda pisze:Sprawa nie jest taka jednoznaczna........
Ja nie dolewam ale dolewałem przez 1 rok. Mało jeżdżę i nie chce mi się.
Ale była taka sprawa :::daaawno temu gdy nie było paliwa, musieliśmy stosować benzynę bezołowiową --tak zwaną lotniczą---do pił motorowych do cięcia drewna. I piły te na tej ""suchej"" benzynie szybko zużywały silniki chociaż lalismy im nieco więcej Mixolu.
Nie wiadomo więc do końca czy sam Mixol załatwia sprawę. Moim zdaniem powinno się dolewać tego wynalazku z buteleczki pomimo Mixolu.Ale-----jeśli się jeździ tylko w niedzielę do kościała ,to nie .
raczej po prostu coś w stylu spalania stukowego te piły załatwiało...
Kiereman, nie trzeba lać unikatu. Za to należy pamiętać o oleju :)
ODPOWIEDZ