Historia jednej z wielu Syren
Historia jednej z wielu Syren
Witam kolegów Syreniarzy.
Chciałbym się pochwalim wreszcie moją Balbinką .Syrena pochodzi z 1979 roku i jest to model 105L(ach te biegi w podłodze to jest dopiero luksus ). Pierwszym właścicielem był pewien dziadek dzięki któremu pewnie ta Syrena ma mały przebieg 38 tyś i tak świetnie zachowane blachy w kabinie(pomalowane czymś jakby stopioną gumą, zero rdzy). Silnik nominał(wszystkie plomby) ale to już jest pod górę. Otóż Syrena jeździła do samego końca i zaprzestała jakieś 6-7 lat temu swoje podróże i trafiła na złom na któym stałe te 2 lata z tych 6-7 i nie miała świec. Nie wiem czy to tego wina ale silnik nie chciał się kręcić. Po sprowadzeniu Syreny został wymontowany silnik zdjęta głowica gaźnik pompa itd. i mym oczom ukazał się nie miły widok co przedstawią zdjęcia Wał nie chciał wyleść i musiałem walić młotem w tłoki by wyszło to wszystko. I tu się pojawia moje pytanie czy warto brać z tego linku http://moto.allegro.pl/item673988208_sy ... ciach.html sam blok pierścienie wał tłoki a głowicę brać z mojej Syreny jak i gaźnik i cały osprzęt wraz z tą dolną pokrywą (nie wiem jak to się nazywa bo w 4 suwach miska olejowa)? Bo nie opłaca mi się brać całego a u mnie najbliższy zakład który robi szlify jest oddalony o 170 km.
Proszę fachowców o wypowiedzenie się.
Przód
Środek
Bok
"Miska"
Wał
Chciałbym się pochwalim wreszcie moją Balbinką .Syrena pochodzi z 1979 roku i jest to model 105L(ach te biegi w podłodze to jest dopiero luksus ). Pierwszym właścicielem był pewien dziadek dzięki któremu pewnie ta Syrena ma mały przebieg 38 tyś i tak świetnie zachowane blachy w kabinie(pomalowane czymś jakby stopioną gumą, zero rdzy). Silnik nominał(wszystkie plomby) ale to już jest pod górę. Otóż Syrena jeździła do samego końca i zaprzestała jakieś 6-7 lat temu swoje podróże i trafiła na złom na któym stałe te 2 lata z tych 6-7 i nie miała świec. Nie wiem czy to tego wina ale silnik nie chciał się kręcić. Po sprowadzeniu Syreny został wymontowany silnik zdjęta głowica gaźnik pompa itd. i mym oczom ukazał się nie miły widok co przedstawią zdjęcia Wał nie chciał wyleść i musiałem walić młotem w tłoki by wyszło to wszystko. I tu się pojawia moje pytanie czy warto brać z tego linku http://moto.allegro.pl/item673988208_sy ... ciach.html sam blok pierścienie wał tłoki a głowicę brać z mojej Syreny jak i gaźnik i cały osprzęt wraz z tą dolną pokrywą (nie wiem jak to się nazywa bo w 4 suwach miska olejowa)? Bo nie opłaca mi się brać całego a u mnie najbliższy zakład który robi szlify jest oddalony o 170 km.
Proszę fachowców o wypowiedzenie się.
Przód
Środek
Bok
"Miska"
Wał
Syrenka luz, ale pewnie ludziska nie piszą dlatego, bo myślą (bez obrazy) że ruszysz głową:). Pytanie czy gaźnik może zostać stary bo wymieniasz silnik jest niezłe...Chcesz zostawić tą dolną cześć silnika..."miska olejowa" xD- powiem tylko, że ta część jest wytaczana razem z blokiem, wiec jak weźmiesz kawałki z różnej parafii to chodzić nie będzie.
Jack mnie wyprzedził.
Jack mnie wyprzedził.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
No to wezmę blok z tą skrzynią korbową i ten wał z tłokami z aukcji i resztę mogę ze swojego?
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Ale zapalana była profesjonalnie (na nożyczki )
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
To mój wymysł bo kluczyków nie ma a chciałem sprawdzić elektrykę ale już mam drugą stacyjkę to nie ma problemu . A co myślicie o tym:http://moto.allegro.pl/item666239719_si ... ml#gallery ?
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
nie baw się w szukanie innych gratów, bo może się okazać, że to co kupisz będzie gorsze od tego co sam masz. trochę cię ta impreza będzie kosztować ale zakładam, że kupując skarpetę liczyłeś się z wydatkami i wiedziałeś że silnik "stoi".
sprawdź jakie tam miałeś tłoki, pomierz wszystko, kup tłoki rozmiar większe i oddaj blok do szlifu pod te nowe tłoki. dół silnika namocz, wyczyść... i pamiętaj, że dół silnika i blok to komplet!!!!!!!!!!!!!!! wał musisz zregenerować! prawda jest taka, że nie kupisz używanego wału, który będzie w idealnym stanie i raczej prawdopodobienstwo że znajdziesz taki, który od razu nadawałby się do włożenia do silnika jest niewielkie!
sprawdź jakie tam miałeś tłoki, pomierz wszystko, kup tłoki rozmiar większe i oddaj blok do szlifu pod te nowe tłoki. dół silnika namocz, wyczyść... i pamiętaj, że dół silnika i blok to komplet!!!!!!!!!!!!!!! wał musisz zregenerować! prawda jest taka, że nie kupisz używanego wału, który będzie w idealnym stanie i raczej prawdopodobienstwo że znajdziesz taki, który od razu nadawałby się do włożenia do silnika jest niewielkie!
- italianboy
- -#Junior
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
- Lokalizacja: Łódź/Rzym
Hehe znajomy widok szczegolnie silnik ale mimo wszystko Twoje syrenka jest w lepszym stanie zycze powidzenia w remoncie i 3mam kciuki
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Tak wiedziałem i dzięki za rady ale remont tego silnika zostawię na później bo mam już na chodzie ale z pękniętym na pierwszym tłoku pierścieniu tym na samej górze ale silnik chodzi w miarę. Zresztą mam całą 2 Syrcię na rozbiórkę. Porobię foty z demontażu jej. Wieczorem może jadę oglądać 3 na części lecz bez silnika.
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
i moze sie okazac tak wyrypany ze nawet mu szlif nie pomozesyreniarz pisze:z pękniętym na pierwszym tłoku pierścieniu tym na samej górze ale silnik chodzi w miarę
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Ok to jak coś to się odezwę do Ciebię. Poszukuję nowej uszczelki pod głowicę za rozsądną cenę nie jak na allegro za 40 zł. Jak ktoś ma to ja chętnie wezmę bo potrzebna mi na już. Kolego ~marcys akurat się pomyliłeś bo ten silnik nie jest wyrypany nawet rys nie ma i chyba też nominał bo ma 70 mm. Pare fotek z rozbiórki Syrci tej drugiej na części
sdfg
gh
nbv
nbv
lkj
P.S. Jak ktoś chce to mogę sprzedać tą budę.
sdfg
gh
nbv
nbv
lkj
P.S. Jak ktoś chce to mogę sprzedać tą budę.
Ostatnio zmieniony 2009-07-01, 09:37 przez syreniarz, łącznie zmieniany 1 raz.