Gaźnik z Poldka w Syrenie

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Gaźnik z Poldka w Syrenie

Post autor: Franki »

Konkretne pytanie... czy ktoś może modził się z takim gaźnikiem w celu umieszczenia go w Syrenie? Wiem że są zakładane kolektory i gaźniki od Warczyburga, ale konkretnie chodzi mi o dwugardzielowy gaźnik poldka, posiadam taki obecnie na blacie. Gardziele są o wymiarach 24 i 26. Byłbym zainteresowany gdyby ktoś mógł, że tak powiem, zapodać gotowca jakie dysze należałoby zastosować, interesuje mnie aby na pierwszej gardzieli uzyskać możliwie najekonomiczniejszy wynik, na drugiej to już nie istotne :P może być wir w baku byle adekwatnie się zbierała :P aha, druga przepustnica jest sterowana mechanicznie a nie podciśnieniem, także myślę że korzystnie dla tego przypadku.
W najgorszym wypadku będę musiał sobie policzyć jakie dysze stosować, natomiast to i tak potem trzeba jeszcze dokładniej dobierać doświadczalnie, dlatego mam nadzieję, że ktoś może mi tego oszczędzić...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Ja mam u siebie Webera z Nysy, kumpel ma w Trampku polonezowski, postaram się sprawdzić jakie dysze i dam znać, ale po samej wymianie gaźnika nie spodziewaj się cudów.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Cudów jak cudów, ale gaźnik Syreny to naprawdę jest książkowa teoria, można na nim poznawać od podstaw działanie takowego urządzenia, natomiast zagłębiając się powoli w gaźnik od poloneza, widzę o ile technika poszła na przód, choćby działanie samego urządzenia rozruchowego, jest tu pewne pole do popisu, a chyba tym bardziej że w Syrenie o ile pamiętam rozmiar gardzieli to 27mm obecnie mam nieco rozwierconą, owszem chodzi fajniej ale dopiero w połączeniu ze zwiększony m wyprzedzeniem zapłonu i w okolicy średnich obrotów jest czym pojechać.
Jak zdołasz się dowiedzieć odnośnie dyszy w tym gaźniku w trampku to będę wdzięczny, pojemność cylindra jest tu taj trochę zbliżona, choć w trampku nieco większa, ale zawsze będzie jakiś punkt zaczepienia. Owszem dysze obliczone wg. wzorów będą dobre do tego aby gaźnik w ogóle spełniał swoje zadanie, natomiast aby odnaleźć optymalne rozwiązanie dla oczekiwanych efektów, to będzie wymagało testów przy różnych konfiguracjach, jest to trochę czasochłonne, że nie wspomnę o benzynie... to się jakoś z grubsza da obejść, pozostaje tylko jedno ale... pogoda nie sprzyja obecnie, a dostępu do hamowni nie posiadam...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Cudów nie bedzie ale podciągnąć lekko (niedoskonałe) parametry można.
Dla przykładu Wartburg do którego zaprojektowali dwugardzielowy gaźnik i zmniejszyli lekko spalanie. (osiągi pewnie też).
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Mylisz się. Akurat osiągi niewiele ale się poprawiły po wprowadzeniu Jikova.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Andrzej Melon
Posty: 9
Rejestracja: 2008-01-02, 22:11
Lokalizacja: Z TworekB-)

Post autor: Andrzej Melon »

odpisuje: Sikor ma gardziel 24 i dysze 125 na 1przelocie, 26 i 155 na drugim,powinno byc 160. rurki F30 dysze powietrza 200
moj trampek ma gardziele 2x25mm,dysze 1 przelotu 130-135paliwa i 210powietrza,na drugim 150-155paliwa i 200 powietrza, rurki F30.Zaslepione otwory od odmy i regulatora podcisnieniowego, trzeba tez usunac zawor hamowania silnikiem i elektrozawor biegu jalowego
ten sam temat przerabiam w mojej syrenie,problem jest taki,ze nie bardzo pasuje kolektor z wartka-trzeba go korygowac i wiercic otwory pod sruby w innych miejscach
pozdrawiam!
Jedrulo
Mon coeur- 2 temp moteur!
ODPOWIEDZ