Rajdowa 104-ka

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Trzymamy 😈
U nóg też :smiech
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tak trzymać ! :ok3 :devil3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

https://www.facebook.com/motulhrsmp/vid ... SEARCH_BOX

[ Dodano: 2019-05-06, 03:24 ]
z FB: HRSMP

[ Dodano: 2019-10-16, 23:26 ]
Przeczytałem właśnie że na jednym z rajdów w zeszłym roku w tej syrenie zatarł się silnik – w 2 cylindrze padło łożysko w stopie. Co ciekawe, stało się to nie podczas ostrej jazdy na czas tylko przy normalnym dojeździe pomiędzy OS-ami. Na filmikach z rajdów widać, że kol. Cyryło nie oszczędza swojej skarpety tylko daje jej ostro w rure a łożysko zatarło się jednak przy spokojnej jeździe. Nie wiem dokładnie dlaczego i jak się zatarło ale generalnie to by potwierdzało, że stopy korbowe to słabiutki punkt silnika i nie zna się dnia ani godziny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ty masz jakieś fobie dotyczące stóp korbowodów. Komu jeszcze oprócz Ciebie i tej 104 zatarł się silnik na stopie?
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jest to dość logiczne. Silnik ma dużo większe obciążenie na wolnych obrotach niż na wysokich. A druga sprawa na wolnych obrotach mniej i wolniej przepływa mieszanka. A co za tym idzie słabiej smaruje wszystko po drodze. Dziwi mnie tylko to że obecne oleje są lepszej jakości niż oleje stosowane w czasach świetności syren.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:Ty masz jakieś fobie dotyczące stóp korbowodów. Komu jeszcze oprócz Ciebie i tej 104 zatarł się silnik na stopie?

Mam, bo przytrafiło mi się to 2 razy i to był duży problem, szczególnie jak trzeba holować maszynę do domu. :/ Od tej pory jeździłem ze strachem.
Komu jeszcze? Kupiłem parę lat temu silnik z zatartym wałem i był zatarty właśnie na stopie. Jeszcze kiedyś słyszałem, że komuś też to się zrobiło. Teraz przeczytałem o tej 104. Parę lat temu założyłem tu ankietę z pytaniem jak zacierał się ludziom wał ale nie było odpowiedzi. Tak więc na 5 przypadków zatarcia stopy korbowodu w całej historii syreniarstwa :lol: miałem bezpośrednio styczność z 3 - to dużo.
W związku z tym parę dni temu nareszcie włożyłem silnik z wałem z innymi łożyskami w stopach. Na razie odpalił i chodził 15 min. na wolnych obrotach. Nie rozleciał się. :lol: Teraz będę testował w akcji. .
SUPER.DAWID pisze:Jest to dość logiczne.
To jest chyba logiczne inaczej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Giery - czemu uważasz inaczej?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jak kilkanaście lat temu zatarłem Jawę TS, zgadnij gdzie - na stopie właśnie. Nie sądzę aby dwusów mógł się rozecieć gdzie indziej, no chyba że oleju nie wlejesz i tłok dęba stanie.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

SUPER.DAWID pisze:czemu uważasz inaczej?
Bo jest inaczej. Dla łożysk są dużo gorsze warunkki pracy na wysokich obr. niż na niskich. A silnik można mocno obciążyć zarówno przy wysokich jak i niskich obr. - zależy co robi kierowca.
Kozichwost pisze:Nie sądzę aby dwusów mógł się rozecieć gdzie indziej
Czyli się zgadzamy, stopy to słaby punkt. Dlatego właśnie poprawiam to w swoim bolidzie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Gieroy pisze:Dlatego właśnie poprawiam to w swoim bolidzie.
W jaki sposób?
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Gieroy - przemilczmy twoją wypowiedź. Jeszcze dużo książek musisz przeczytać i z wieloma ludźmi musisz porozmawiać.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

SUPER.DAWID pisze:Gieroy - przemilczmy twoją wypowiedź.
Dobra, przemilczamy.
Widelec pisze:W jaki sposób?
Zamieniłem łożyska fabryczne na współczesne. Wg. mnie te fabryczne aluminiowe koszyki z luźnymi rolkami to lipa. Poszerzyłem też trochę rowki smarne w korbach. Zaczynam już jeździć na tym nowym komplecie i stopniowo będę je rozpędzał do wysokich obrotów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Dzięki!
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Tu jest jeszcze jeden co nie lubi fabrycznych aluminiowych koszyków w stopach - a przecież on mówi o silniku saaba który jest o niebo lepszy od S31. Od 1:15 jest o tym
https://www.youtube.com/watch?v=u1XFeN5YQm0
Wogóle to jest imponujące co on robi i wie o tych samochodach. Ma swoje muzeum saabów. Jest wiele ciekawych jego filmów na YT. Ma swoją stronę - Tom Donney.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ