'96 Polonez Caro Minus GLI

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przemocha
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 550
Rejestracja: 2014-09-07, 12:27
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: przemocha »

Pytanie tylko czy ratujmy od zapomnienia czy od handlarzy :npowiem
Na piechotę szybciej.
~Przeciętny człowiek o Syrenie

Jedyne co spalił Jawką to duże ilości paliwa :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Polonez się spisuje, robi robotę. Nawet przegląd bez taryfy ulgowej ostatnio zaliczył. Facet był zaskoczony, że poza spalinami walącymi siarą na kilometr to stan zaskakująco dobry, większość samochodów ponad 20 lat to zaniedbane trupy, w które nikt nie inwestuje. Aż się zdziwił, myślał, że będzie gorzej.
U mnie wydech pospawany, luzy na wsporniku drążków ledwo wyczuwalne, ręczny w miarę :) Jak na 23 letniego Poloneza panie igła. Niedługo będzie do roboty prawa końcówka drążka bo guma sparciała ale luzów jeszcze nie ma.

[ Dodano: 2018-11-16, 17:50 ]
::::Specjalnie dla kol. Motonity opisuję [za Morawskim] skróconą historię silników Poloneza Caro/Atu :)

===1991-93 - wszystkim dobrze znane Caro wąskie. Decha z przejściówki, kierownica z naklejką żelową FSO, stare liczniki, fotele kanapy z fiatowską regulacją.
Silniki: gaźnikowiec 1.5/1.6 GLE, diesel XUD. PODOBNO w '92 pojawiły się już silniki z wtryskiem jednopunktowym holenderskiej firmy Abimex - w wersji z katalizatorem i bez. Info osobiście przeze mnie nie potwierdzone.
Możliwe, że do pewnej liczby Polonezów Caro zamontowano także 2.0 SOHC z Forda, takie informacje przewijają się gdzie nie gdzie na fanpejach - j.w.

===MR93 - szerokie Caro. Szerszy o 60 mm rozstaw kół, plastikowe podszybie i brak chrapy na masce. Przez krótki czas pojawiała się maska przejściowa już z przetłoczeniem ale wciąż z chwytem powietrza do ogrzewania. Nowa deska z kratkami na środku, nowe zegary. Hamulce Lucas - od '95 w standardzie z wyjątkiem Diesla.
W tym samym roku wycofano silnik 1.5 pozostawiając tylko wersję GLI wyposażoną we wtrysk paliwa.

Silnik Rovera - od MR93 do 98 - był jeszcze w pierwszych Plusach.

===W plusowych silnikach OHV GLI zastosowano hydrauliczne popychacze zaworowe, bimetaliczne zawory wydechowe, spawany kolektor wydechowy oraz drugi wentylator chłodnicy. Jako opcję w wersjach z silnikami GLi oferowano także instalację LPG, kompletowaną na zlecenie FSO przez firmę Bedini, butla LPG montowana była w miejscu koła zapasowego.

Od kwietnia 1998 roku montowano do silników 1.6 wtrysk wielopunktowy Multec firmy Delphi (oznaczenie GSi), równolegle z wtryskiem jednopunktowym (GLi).

GLI Minusowe - wtrysk jednopunktowy Abimex.
GLI Plusowe - jednopunkt Bosh
GSI Plusowe - wielopunkt Delphi.

Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

aaa ok :) to juz wiem do czego mam komputery :D
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

jeszcze można dodać
hamulce lucas za dopłatą do 95 do listopada bywały w słabych wersjach, gaźnikowiec zakończył żywot w 95 roku na koniec
boschowskie glizdy pojawiały się lekko jeszcze trovche przed plusem, info niepotwierdzone ;)

co do kolektorów spawanych, wystepowały w wersji tylko GSI ;)


a truck, to każdą zmiane odczuwał później
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Spotkanie z Rouverkiem 1.4 rocznik na oko '95. To nie jest porzucony samochód - zmienia miejsce postoju, parkuje pod chmurką, od przynajmniej 10-ciu lat ma jednego właściciela. I to się chwali a nie co trzy lata nowy na kredyt :ok3
Kiedyś miał jeszcze czarny oldschoolowy spoiler do Poloneza, różniący się od tego stosowanego później w Plusach. Niestety albo popękał od słońca albo mu połamali. Gumowe emblematy dawno się pozawijały i odpadły. Podobnie zresztą jak kołpaki, które zniknęły w mroku dziejów.

P.S. Idąc schodami pod górkę po prawej - [fotka z wieżą w tle] w tej samej dzielnicy znajdziemy szarego Atu Plusa na alufelgach. Kiedy przejdziemy znajdującą się na górze ulicę Sikorskiego i pójdziemy dalej jakieś 100 m Powstańców znajdziemy w jednym z podwórek wrastającego czerwonego Borewicza.

Pzdr

[ Dodano: 2019-04-10, 16:15 ]
:faja

[ Dodano: 2019-06-25, 13:22 ]
Mniej więcej od początku roku wpadły:
- kierownica borewiczowa - znacznie lepiej leży w dłoni, jest cieńsza, solidniejsza, guma nie obraca się dookoła swojej obręczy.
- przekaźnik dziennych [wysiadła "automatyka"] :fire
- dodatkowe kontrolki w miejsce zaślepek + gniazdo zapalniczki w bagażniku. Pod gniazdo została podłączona mini-farelka samochodowa stojąca tyłem do kierunku jazdy mająca zapobiegać parowaniu tylnej szyby. Przełącznik od awaryjnych podaje prąd na gniazdo w bagażniku powodując załączenie dmuchawy ustawionej na pozycję "zawsze włączona". Sygnalizowane jest to niebieską kontrolką z samochodu "Nysa" :)
- chromowany znaczek TUNING na tylną klapę, firmy Jacky Auto Sport.
- srebrna atrapa.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
ODPOWIEDZ