S-31 w motocyklu
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Historia jak z innego świata
Słyszałem o tym motocyklu i o innych.
W RFN był produkowany Munch z silnikiem NSU Prinz 1000 cm chłodzony powietrzem.
Z rękodzieła to widziałem Nortona z silnikiem Wartburga ( na zlocie w Niemczech)
Konstrukcje z silnikiem garbusa też się u nas trafiały
No i oczywiście Zaporożec w ramie rusian boksera lub w własnych konstrukcjach.
Pomysłowość ludzka nie zna granic
Słyszałem o tym motocyklu i o innych.
W RFN był produkowany Munch z silnikiem NSU Prinz 1000 cm chłodzony powietrzem.
Z rękodzieła to widziałem Nortona z silnikiem Wartburga ( na zlocie w Niemczech)
Konstrukcje z silnikiem garbusa też się u nas trafiały
No i oczywiście Zaporożec w ramie rusian boksera lub w własnych konstrukcjach.
Pomysłowość ludzka nie zna granic
motomania na luzie
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ja widziałem kilkukrotnie konstrukcje własne z silnikiem fiata 126p. Niektóre wyglądały tak dobrze, że można by było stwierdzić iż jest to konstrukcja fabryczna.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Swapów jest całe mnóstwo. Komar z silnikiem od WSKi, WSK z silnikiem Jawy, i tak dalej. Ostatnio ktoś wsadził silnik Trabanta do ramy WSKi. A maluch i Zaporożec to w Polsce najczęściej brane silniki do motocykli. Munch to w zasadzie już nie był swap tylko daleko idąca adaptacja z nowymi odlewami - inna historia. Tu jednak nie chodzi o swapy ani o motocykle tylko o silnik Syreny. Na tym polega unikalność tej akurat przeróbki. W pewnych kręgach motocyklowych ludzie uważali, że dwusuw śmierdzi i że nie ma nic wspólnego ze "szlachectwem" czterosuwu. Dlatego za wszelką cenę byli gotowy wsadzić w ramę cokolwiek byle czterosuwa. Dziś na szczęście nikt o zdrowych zmysłach już tak nie uważa, ale wtedy, w 1976tym facet był prekursorem. Wyprzedził swoje czasy bo nie miał uprzedzeń do dwusuwu. Dostrzegł jego potencjał. Kto wtedy tak myślał?
Jeszcze w latach 90tych Jaw, WSek i MZtek nie wpuszczano na teren zlotu !!! Musieli parkować gdzieś po wsiach a na zlot pieszo bo tam tylko czterosuw miał prawo się pojawić. Do takich nonsensów dochodziło.
Niedawno czytałem w Świecie Motocykli jak jakiś redaktorzyna pisze, że za czasów PRL dwusuwy nie były zbyt popularne (!!!) a przecież wszystkie kraje demokracji ludowej dwusuwem stały! Takie bzdury wypisywać to wstyd! I to był redaktor, który urodził się w latach 60tych i takie brednie pisze.
Jeszcze w latach 90tych Jaw, WSek i MZtek nie wpuszczano na teren zlotu !!! Musieli parkować gdzieś po wsiach a na zlot pieszo bo tam tylko czterosuw miał prawo się pojawić. Do takich nonsensów dochodziło.
Niedawno czytałem w Świecie Motocykli jak jakiś redaktorzyna pisze, że za czasów PRL dwusuwy nie były zbyt popularne (!!!) a przecież wszystkie kraje demokracji ludowej dwusuwem stały! Takie bzdury wypisywać to wstyd! I to był redaktor, który urodził się w latach 60tych i takie brednie pisze.
- Pasjonat87
- młody syreniarz
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-08-10, 12:29
- Lokalizacja: PL
- Pasjonat87
- młody syreniarz
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-08-10, 12:29
- Lokalizacja: PL
https://www.youtube.com/watch?v=TFHH88ZF8bQ
[ Dodano: 2017-09-11, 20:12 ]
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
[ Dodano: 2017-09-11, 20:12 ]
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
No ładny. Po raz trzeci powtórzę - po pierwsze nie o sam swap chodzi bo tego szczególnie dziś to jest ile dusza zapragnie, tylko kasa jest ograniczeniem i wyobraźnia. W 76tym było troszkę inaczej i z podejściem i z dostępnością gadżetów.
[ Dodano: 2017-09-11, 20:23 ]
Odnośnie drugiego filmu jaki zamieściłeś - test motorynki na hamowni bez nawiewu - najlepsza droga do zatarcia silnika.
[ Dodano: 2017-09-11, 20:23 ]
Odnośnie drugiego filmu jaki zamieściłeś - test motorynki na hamowni bez nawiewu - najlepsza droga do zatarcia silnika.
- Pasjonat87
- młody syreniarz
- Posty: 282
- Rejestracja: 2016-08-10, 12:29
- Lokalizacja: PL
Odpowaiadaja na pytanie.Prawda ale a to "tylko" motorynka (ZARAZ PRZEMOCHA ZOBACZY BEDZIE JUZ MIAL PLANY W GLOWIE ) tez prawda jest ze w dzisiejszych czasach "swap" i tego rodzaju przerobki to norma a przeszkoda jest tylko kasa.Odpowiadajac na pytanie nastepne czy w 76 zrobienie motocykla z silnikiem syreny bylo trudne ? Zdecydowanie !!! dostepnosc czesci do przerobki oraz dostepnosc pojazdu na taka przerobke byla trudna.Nie poszedles do sklepu poprosze rame czy zundappa i poprosze silnik z syreny place faktura vat.Samo zlozenie pojazdu ew warsztat ktory sie tego podejmie (raczej byl to innowacyjny i szalony pomysl) plus zdobycie materialow,ciecie ramy,zlozenie tego przerobienie w tym okresie bylo nie lada wyczynem. Projekt ciekawy nie ukrywam
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Cytat:
Historia jak z innego świata
Bo znam z autopsji tamte czasy i wiem jakie problemy musiał pokonać konstruktor tytułowego motocykla.
Kapelusz z głowy
Ciekaw jestem czy się zachował.
Z ciekawostek:
Kumpel natrafił na zwłoki silnika (agregatu ) V2 na bazie Junaka.
Powstał w latach siedemdziesiątych.
Jeździł
Coś tam nawaliło i popadł w zapomnienie.
Blok jest stalowy i dość ciężki. Po remoncie został uruchomiony.
Teraz trwają prace nad specjalną ramą. Bo przedni cylinder musi mieć miejsce między rurami kołyski. Jeszcze przednie zawieszenie i jazda
700 cm pojemności hmm
Odpalić z kopki to będzie sztuka.
Historia jak z innego świata
Bo znam z autopsji tamte czasy i wiem jakie problemy musiał pokonać konstruktor tytułowego motocykla.
Kapelusz z głowy
Ciekaw jestem czy się zachował.
Z ciekawostek:
Kumpel natrafił na zwłoki silnika (agregatu ) V2 na bazie Junaka.
Powstał w latach siedemdziesiątych.
Jeździł
Coś tam nawaliło i popadł w zapomnienie.
Blok jest stalowy i dość ciężki. Po remoncie został uruchomiony.
Teraz trwają prace nad specjalną ramą. Bo przedni cylinder musi mieć miejsce między rurami kołyski. Jeszcze przednie zawieszenie i jazda
700 cm pojemności hmm
Odpalić z kopki to będzie sztuka.
motomania na luzie
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice