regeneracja wału korbowego w Warszawie i okolicach

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

człowiek napisał tu o LUZIE OSIOWYM między stopą a tarczą wału, a ty mówisz o luzie na kulkach łożysk ( o ile ja to dobrze skapowałem).

Swoją drogą--nie znałem tego problemu z luzem osiowym.......jakoś dotychczas składali jak leci......
A propos--a na ulicy Targowej 5 jest jeszcze ten zakład co robił wały w Syrenach i motocyklach ? Wie ktoś ?
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

taeda – tu się rozchodzi o luz promieniowy łożysk – C4 oznacza zwiększony luz.
Normalnie przy wciskaniu łożyska na wał czy w obudowę luz wewnętrzny łożyska zmniejsza się prawie o tyle ile jest wcisku. Tak więc przy normalnym luzie i dużym wcisku montażowym można całkowicie skasować luz wewnętrzny albo jeszcze gorzej można wylądować z łożyskiem tak ściśniętym że długo ono nie pożyje.
Widocznie w silniku są spore wciski montażowe i żeby tego uniknąć trzeba wziąć łożysko z powiększonym luzem wewnętrznym.
Druga sprawa to jak wszystkie otwory albo wał nie są idealnie w osi to większy luz pozwala na montaż bez naprężeń co na to samo wychodzi.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

na targowej robia waly-ale juz nie do samochodow-skutery ziemne i wodne,itp.oprzyrzadowanie do syreny,wartka i traba wyprzedali...dzwonilem do nich 1,5 roku temu.a luz promieniowy lozysk ma tez zwiazek z rozszerzalnoscia cieplna-w lozyskach silnika spalinowego jest calkiem spora temp-wynika z obciazen,obrotow,no i ciepla od spalania mieszanki.np pralki wirujace powyzej 1000obr maja montowane lozyska bebna z luzem C3- a one nie sa az tak obciazone jak te w silniku. jesli zalozysz bez luzu-najpewniej sypna sie koszyki,w bardzo krotkim czasie.Sikor wie cos o tem...natomiast lozyska o mniejszym niz normalny luzie stosuje sie w piastach kol(symbol C2)
Mon coeur- deux temp moteur!
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Fakt. W dwóch silnikach w których były wały złozone na C3 porozpadały się koszyki od kulek. Jednego nie zdążyłem rozebrać na czas :D
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

NO tak, ale tam jest informacja o LUZIE OSIOWYM ( a promieniowy to co innego) i ona mnie zaskoczyła bo nie znałem tego problemu.
Co do luzu łożysk "na kulkach" to dawnymi czasy nikt przy składaniu wałów syrenowskich na to nie zważał---człek sie cieszył że wogóle dostał jakieś łożyska. I składało się jak leci, nie zwracając na to uwagi. Rowek na tylnym łożysku wycinał pan Kazio na swojej tokarce.
No i syreny wcale sie nie zacierały----pod watunkiem jednak że przez rok przynajmniej jeździłeś na LUX-10 a nie na mixolu. To tyle z praktyki.
Bo nie ma to jak lux 10, o czym dawno pisałem, tym bardziej że obecnie jest to jedyny olej dający taki "mistyczny" dym z rury, co podnosi "wizualne" walory tego epokowego pojazdu.
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

to prawda...kazdy sie cieszyl ze ma w ogole lozyska-ale jak sa mozliwosci-trzeba z nich korzystac:))
no i to wycinanie rowkow-dobry pomysl,zwlaszcza ze i dzis trudno o lozyska z nimi i jednoczesnie klasy C46
a syreny sie nie zacieraly-bo sie lagodniej nimi jezdzilo,i wogole inaczej sie kiedys jezdzilo
co do luxa mam mieszane uczucia-moze mialem chalowy-straszny syf byl po tym w silniku i wydechu,chociaz auto w trasie ganiane bylo-ale sie nie zatarlo
Mon coeur- deux temp moteur!
Maniekk
Posty: 2
Rejestracja: 2016-04-23, 10:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Maniekk »

Temat był poruszany dawno ale ja akurat jestem na tym etapie. Też nie mogłem znaleźć łożysk ale na szczęście udało mi się tutaj łożysko 6307C46 http://www.wszystkoitanio.com/index.php ... 7,c,46.htm a łożysko 6307NC46 tutaj http://www.wszystkoitanio.com/index.php ... syrena.htm
Mają dużo różnych rzeczy których nigdzie nie mogłem kupić a u nich tak. Taka skarbnica unikalnych rzeczy do wszystkiego. Nie wszystko znalazłem na stronie www ale spytałem i okazało się, że są
ODPOWIEDZ