Syrena i nie tylko by marek81L

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

marek81L pisze:Tomasz będziemy je pasowac zanim je polakierujemy na kolor,zostały wyszpachlowane tzw.fale.
No ok..
Oby szpachel nie popękała podczas montażu oraz późniejszym skręcaniu blach do kupy (elementy się nieco naciągają-występują naprężenia) no i oby wszystko idealnie pasowało.. szczelinki były zachowane.. :npowiem :ok3 :piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Oj mogą mogą popękać ja to przerabiałem już. :/
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
marek81L
Posty: 10
Rejestracja: 2015-12-27, 18:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81L »

motonita pisze:ooo mam ją :) w spisie :) była kiedys na forum :)

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ht=#191349

czyżby skleroza ?
Odwieczna choroba współczesnego swiata.
Skleroza+hasło = od nowa.
tamten temat można usunąć,ten zostawmy i oczywiście szacun za porządek,dobrze ze nie jestem adminem bo bym zapomniał jakiego forum :-)
Panowie błotniki nie były mocno krzywe,zostały wyrównane. Ilosć szpachli na nich naprawde jest niewielka.
Powiedzcie mi czy te połączenia z tyłu karoseri zawsze były takie nierówne,chodzi mi o te końce dachu przy słupkach,pas tylny itp. Cykne fotki w piątek o czym piszę.
U mnie narazie bez zmian bo szukamy jakiegoś urządzenia do grzania bo to które jest słabo grzeje. Od soboty sie bierzemy za robote.
Syrena 76r,Trabi 601 87r,126p 84r,
Transit Laweta 86r, Jetta mk2 Cupe 91r i mk3 97r
Na ciepłe wekendy XJ600 Diversion
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

nie czaje o co Ci chodzi z tymi nierownosciami :> :> :>
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
marek81L
Posty: 10
Rejestracja: 2015-12-27, 18:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81L »

drobson chodzi mi o te miejsce na środku gdzie widać świeżą szpachle,słupek tylny prawy oraz w pasie tylnym na wysokości lamp tylnych. Poprostu się zastanawiam czy takie odchyłki blach to była norma i czy to wszystko było w fabryce szpachlowane?? :D

Obrazek
Syrena 76r,Trabi 601 87r,126p 84r,
Transit Laweta 86r, Jetta mk2 Cupe 91r i mk3 97r
Na ciepłe wekendy XJ600 Diversion
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

To są miejsca łączenia elementów karoseri, wiec musiały być szpachlowane. Na słupkach dachowych to standardowo pękała szpachla... :/
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
marek81L
Posty: 10
Rejestracja: 2015-12-27, 18:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81L »

Fenomen żeby w fabryce szpachlować samochody,no to jeszcze troche roboty przed nami ale raczej w temacie budy to 51% jak na mój węch,czyli bliżej niz dalej. We wtorek rozbieramy do zera wnetrze i matowanko.
Syrena 76r,Trabi 601 87r,126p 84r,
Transit Laweta 86r, Jetta mk2 Cupe 91r i mk3 97r
Na ciepłe wekendy XJ600 Diversion
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

W tamtych czasach i przy tamtej technologii - żaden fenomen, tylko norma (nome-omen - historia zatacza koło - w przypadku pojazdów wielkogabarytowych 8) ).

Fabrycznie, pierwotnie na jedno nadwozie garbatej Warszawy szło ok 20-25 kg "cyny". Z czasem zredukowano to do troszkę ponad 10kg (zamiast szpachlować cyną górne częsci otworów drzwiowych, wprowadzono tłocozne oslony mocowane na blachowkręty -i szpachlowano tylko ich końcówki), a jeszcze później zastąpiono epidianem (nadal kilka kg na jedno nadwozie).

W Syrenach było to samo, tylko ilości coś mniejsze.
Miejsca o które pytasz były szpachlowane fabrycznie. Rekord grubości epidianu, z jakim się spotkałem na nie remontowanym, "dziewiczym" egzemplarzu (105L) to 8mm na tylnym podszybiu.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
marek81L
Posty: 10
Rejestracja: 2015-12-27, 18:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81L »

Dzieki Pany za zaspokojenie mojej ciekawości.
Pare ostatnich dni upłynęło pod znakiem kitu,szlifowania,kitu,szlifowania ale ostatecznie wyszło ok,poza małą niespodzianką podczas pasowania szyby czołowej(która o dziwo nie spasowała) okazało się ze słupek prawy przedni był przestawiony o 1 cm i trza go było naprostować więc nocka pod naprężeniem i juz jest gitara co do mm. kocham to auto,a co najmniej budę :helm
Obrazek
Obrazek
A tu juz dzisiejsze fotki świeżynki jeszcze kilka dni i leci w podkład.

Obrazek

Obrazek

Rodzi się pytanie chciałbym podszybia przód i tył i kilka elementów trysnąć szpachlą natryskową,lecz nie wszystko. Reszta ma być normalnym podkładem. Jaką kolejność zastosować.
Syrena 76r,Trabi 601 87r,126p 84r,
Transit Laweta 86r, Jetta mk2 Cupe 91r i mk3 97r
Na ciepłe wekendy XJ600 Diversion
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Nie używaj natryskowej.
marek81L pisze: czy to wszystko było w fabryce szpachlowane?
Na te miejsca szedł epidian. Coś w wizualnej podobie do szpachli z aluminium.
marek81L pisze:czy te połączenia z tyłu karoseri zawsze były takie nierówne
Tak. W zależności od dnia w fabryce. Chłopaki się z tym nie pierd...li za bardzo i wychodziło jak wychodziło :ok3 :smiech :piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
bonzi205
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 94
Rejestracja: 2011-02-03, 02:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bonzi205 »

:piwo:
Tomasz pisze:Nie używaj natryskowej.
marek81L pisze: czy to wszystko było w fabryce szpachlowane?
Na te miejsca szedł epidian. Coś w wizualnej podobie do szpachli z aluminium.




Podobno epidiam bardzo ładnie łączy się z cyną. Sprawdzone przez naszego kolegę Bilego.
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

człowiek całe życie sie uczy... To ja myślałem, że to szpachla tylko jakaś inna...
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Bo epidian to szpachla - w postaci żywicy (nomen omen, podobnej do poxipolu) i bardzo dużej ilości proszku aluminiowego.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
marek81L
Posty: 10
Rejestracja: 2015-12-27, 18:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: marek81L »

I wygląda na to że doskonale zniósł próbę czasu,napewno lepiej od szpachli.
I jeszcze dziś go cięzko usunać z karoseri w niektórych miejscach.
No cóż dziś wyjeżdżam na 3 dni za granicę wieć robota stanie ale myślę że do końca lutego będzie juz zmatowana i czekająca na kolor.

[ Dodano: 2016-03-20, 22:15 ]
Melduję się po małej przerwie,przepraszam że piszę pod swoim postem ale trzeba się wytłumaczyć że czas przez który nie dawałem znaku życia nie poszedł na marne,bo trochę się działo :-)

Buda została zapodkładowana epoksydowym z zewnątrz i zwykłym w środku
Na drugiej i trzeciej fotce matowanko

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu juz dostała kolor a na 3 focie są już razem i czekają na połączenie :helm

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I stało się ,po 2 latach połączyliśmy karoserie i ramę w jedną całość,a nawet już toczyliśmy.
Biorąc pod uwagę że silnik mamy odpalony dość fajnie się zapowiada najbliższy czas prac przy syrence.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aktualnie robimy liste braków i zaczyna ona mnie przerażać. Wykazałem się też dobra inicjatywą w temacie zrób to sam. Mechanizmu cięgna gazu nie mieliśmy wcale ale z pomocą sieci i książki dałem radę. Najważniejsze ze działa.
Obrazek

Obrazek

Narazie przygotowujemy różne części wnętrza więc jak coś więcej zmontujemy to wkleje.
Syrena 76r,Trabi 601 87r,126p 84r,
Transit Laweta 86r, Jetta mk2 Cupe 91r i mk3 97r
Na ciepłe wekendy XJ600 Diversion
ODPOWIEDZ