nakładki kierunkowskazów

(karoseria, blachy, lakierowanie)
ODPOWIEDZ
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

nakładki kierunkowskazów

Post autor: Maciekb »

Czy jest jakiś przyrząd specjalny do nakładania ozdobnych pierścieni na kierunkowskazy (modele 104-105) ? Męczę się z tym kupe czasu i nie mogę tego wcisnąć żeby w 100proc wlazło pod tę gumę.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
abc

Post autor: abc »

śrubokręt płaski ;) najlepiej robić to poza samochodem jak są zdjęte to można lepiej nimi pomanewrować. a jak gumy są z bieżącej produkcji to nigdy się nie uda ich dobrze założyć (wiem - miałem), te gumy to o kant d..y roztłuc, najlepiej poszukaj gum - leżaków fabrycznych z epoki to pięknie wchodzą :)
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Śrubokręt najlepiej okleić jakąś taśmą, żeby nie porysować chromu. U mnie są oryginały w obu Syrenach i nawet palcami się założy.
Syrena 104, Syrena Bosto
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

abc w jakim sensie robić poza samochodem ? przecież najpierw musisz przykręcić odbłyśnik przez gumę do błotnika, potem klosz do odbłyśnika i dopiero wtedy możesz nakładać te ozdobną ramkę
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
abc

Post autor: abc »

Nie musisz tak robić, możesz do odbłyśnika z gumą dać troszkę dłuższe śruby i z tyłu złapać je małymi kawałkami plastiku - niby nakrętkami (np. kawałeczek wytnij z nakrywki lakieru w sprayu i zrób dziurkę w środku i nakręć na śrubę), ich grubość znikoma, potem mocujesz w to żarówkę, klosz do odbłyśnika, ramkę, i ten cały zestaw dajesz do samochodu i mocujesz normalnymi nakrętkami do błotnika. Ja tak zrobiłem i jest w porządku. Jak masz błotniki z plastiku to nie zapomnij dać dużych podkładek.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

no nie wpadłem na to, ale czy takie rozwiązanie niewymaga rozwiercenia tych otworów w błotniku bo tam oryginalnie to się wkręca takie malutkie blachowkręciki
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

abc

pomysł ciekawy, jednak po wymianie żarówki w drodze, jest niezły galimatias :)

Wracając do tematu, w przypadku oryginalnych gumek i oryginalnych pierścieni - nie stwarza to większych problemów przy mocowaniu sposobem "fabrycznym".
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
abc

Post autor: abc »

Maciekb, myślę, że nie, chociaż u mnie są błotniki laminatowe, także nie wiem jak to będzie w metalowych, ale kierunkowskazy nie są ciężkie, więc jak będą małe śrubki np. trójki to raczej wystarczy, tylko trzeba dać po obu stronach podkładki

DarioRec, a dlaczego tak uważasz? można normalnie zdjąć ramkę i klosz bez ściągania całego zestawu, a później założyć klosz, i ew. ramkę bez zdejmowania całości z samochodu
ODPOWIEDZ