remont syreny 104 cd

Przedstaw siebie i swoje pojazdy. Mój login - moim tytułem tematu
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

A dobra ok teraz już wiadomo o co chodzi. Pierw robiło to złudzenie że masz przednie zawieszenie przykręcane na śrubach.
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

Jack pisze:nie za bardzo rozumiem dlaczego nie mogłes tej budy od 104 remontować tylko wdałeś się w takie karkołomne przekładnki,, przecież ta buda od 105 też widać rozpadlina była przed remontem
temat na której budzie robic byl poruszony ok roku temu jak napisalem co chce zrobic. zdecydowalem sie pracowac na karoseri ze 105 z kilku powodów:
- byla juz rozebrana do ostatniej srubki, wiec moglem od razu rozpoczac prace, 104 w tym czasie byla jeszcze w calosci,
- dach w 104 obciety byl bardzo nisko i troche pracy przy jego dobrym wspawaniu by bylo (ale wszystko sie da)
- cala powierzchnia podlogi w 104 jest robiona na sztuke z plaskiej blachy, nie ma wytloczek na nogi i kolo zapasowe o innych przetloczeniach nie wspominajac, do tego jej stan tez pozostawial wiele do zyczenia. W 105 odzyskalem dos spore fragmenty orginalnej podlogi (widac na filmiku)

Podsumowujac pracy bylo mniej wiecej tyle samo przy obu karoseriach, i glównie zadecydowal tu pierwszy czynnik czyli rozebrana karoseria 105. Uwazam ze nie sztuka rozgrzebac dwie syreny i potem glówkowac gdzie co i do czego.

Uprzedzajac stwierdzenie: "ale to juz nie orginal 104"
To mysle ze niczym on nie odbiega od fabrycznych 104 wkoncu nawet owe slupki sa z orginalu. itu odrazu zaznacze ze poczatkowo mialem plan ze jakos sam dorobie przednie slupki bo nie umialem ich nigdzie dostac, ale to raczej nie wykonalne domowym sposobem, tym bardziej bez wzorca.

[ Dodano: 2012-11-29, 19:20 ]
Jako ze na forum w sumie nie wiele sie dzieje to wtrace swoje "5 groszy" oddalem ostatanio troche rzeczy do piaskowania, uznalem ze lepiej dac to komus do zrobienia a samemu zajac sie szpachlowaniem i dalsza czescia remontu. Na pierwszy ogien poszla tylna klapa i fartuch z przodu w celu sprawdzenia jak to wyjdzie (zalezalo mi na idealnym dopaiaskowaniu cala reszte sam piaskowaolem dbajac o wykluczenie nawet najmniejszej ilosci rdzy) dostalme ja spowrotem i bylem srednio zadowolony znalazlem pare brazowych plamek w wrzerach choc cena byal dobra tak mysle bo zaplacilem 70zl. Jednak nie na cenie a jakosci mi zalezalo dlatego poprosilem o bardziej dokladen pisakownaie izawiozlem kolejnych pare elemntó tym razme bylem 100% zadowolony, sam bym tego lepiej nie zrobil :D . Podsumowujac za wypiaskowanie dwuch fartuchów, dwoje drzwi, blotników przednich i jednego tylnego dalem 520zl, czy to duzo czy mało nie wiem, ale przynajmniej robota poszla do przodu. Obecnie zajmuje sie szpachlowaniem karoseri, ponizej pare fotek po piaskowaniu i w podkladzie

[ Dodano: 2012-11-29, 19:27 ]
drzwi

[ Dodano: 2012-11-29, 19:31 ]
karoseria

[ Dodano: 2012-11-29, 19:33 ]
słupek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Tak właśnie uważnie przeglądnąłem filmy z remontu i wszystko cacy ale powiedz mi dlaczego nie wspawaliście podciągów pod progi, na które progi powinny nachodzić a daliście jedynie cienki profil w nieodpowiednim miejscu?? :> Dodatkowo o ile mnie oczy nie mylą jeden próg składa się z dwóch części????! :klnie
Dlaczego przeszczepiając tylne słupki zrobiliście to wraz z połową nadkoli?? Przecież wystarczyłoby same podszybia z środkowym słupkiem...
W jaki sposób zamierzacie dobrze zaokrąglić na okrągło - kąt tylnych bocznych szyb przy spływach z dachu?? o_O
Dlaczego nie wzmocniliście przedniej części podłogi??? Nie mówię tu o przetłoczeniach - no bo to trochę wyższa szkoła jazdy ale wystarczyło by napawać z góry lub spodu małe kątowniki.

Ogólnie poza tymi uwagami podoba mi się..

Kto wie... być może ja też będę musiał takiego swapa robić.
:piwo:
adam104 pisze:za wypiaskowanie dwuch fartuchów, dwoje drzwi, blotników przednich i jednego tylnego dalem 520zl
O ku..a o_O :klnie :npowiem
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

Co do podciagów to zabardzo nie wiem o co ci chodzi :) zrobilem tak samo jak bylo na karoseri 105, 104 maila innaczje próg zrobiony ale zobaczylem to juz po fakcie jak nowe progi byly wspawane.
Dlaczeglo próg jest lączony, bo nie miaelm sprzetu do wyginania i lepiej wyszlo polączenie niz doginanie takiego dlugiego elelnetu. jest bardzo dobrze dospawany nie widac na nim ze byl łaczony.
Ogólnie jakos sie progami za bnardzo nie przjmuje, Syreny sie za nie nie podnosi, wiec nic im nie bedzie.
Dlaczego tylne słupki z nadkolami, bo nadkola byly w lepszym stanie.
Co do wzmocnienia przedniej czesci podlogi, to niestety zadzialał tu mój brak doswiadczenia - zaluje moglem zrobic przetloczenia bo troszke pracuej podloga ale minimalnie
Co do czeny piaskowania to jak chcesz miec dobrze zrobione to musisz zaplacic, ja nie zaluje tyc 5 stówek, przynajmniej czasu troche nadrobilem dajac to komus do zrobienia.
Dzieki za komentaz. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ